Nie działa regulacja wentylacji
Strona 1 z 1
Witam
Od prawie dwóch lat jestem posiadaczką Mazdy Premacy 2.0 DiTD. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolona – żadnych problemów. W ostatnich dniach nawiew w kabinie 'postanowił' działać tylko na poziomie 4. Czy ktoś może podpowiedzieć w czym jest problem i jak go rozgryść...napewno to nie jest bezpiecznik bo wtedy by nie działał wcale....jest to dość uciążliwe bo jak wiadomo wszystkim poziom hałasu wentylatora na poziomie 4 jest dość głośny....bardzo proszę o podpowiedź..
justi25
Od prawie dwóch lat jestem posiadaczką Mazdy Premacy 2.0 DiTD. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolona – żadnych problemów. W ostatnich dniach nawiew w kabinie 'postanowił' działać tylko na poziomie 4. Czy ktoś może podpowiedzieć w czym jest problem i jak go rozgryść...napewno to nie jest bezpiecznik bo wtedy by nie działał wcale....jest to dość uciążliwe bo jak wiadomo wszystkim poziom hałasu wentylatora na poziomie 4 jest dość głośny....bardzo proszę o podpowiedź..
justi25
-
justi25
Mozliwe, ze to sam wlacznik. Ponaciskaj (w sensie pomietol, poszarp lekko
) wlacznik (pokretlo) na niedzialajacych poziomach, moze nie styka. Jesli tat jest to bedzie tylko on do wymiany.
Pozdrawiam
W Fordzie taki objaw dawało uszkodzenie opornika w module regulacji nawiewu.
Moduł znajdował się w obudowie dmuchawy a naprawa polegała na wymianie opornika. Koszt takiej naprawy był znikomy ale nie wiem czy w Maździe jest tak samo czy nie.
Myślę, że powinnaś podjechać do elektryka...
Moduł znajdował się w obudowie dmuchawy a naprawa polegała na wymianie opornika. Koszt takiej naprawy był znikomy ale nie wiem czy w Maździe jest tak samo czy nie.
Myślę, że powinnaś podjechać do elektryka...

Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
- Od: 21 sie 2007, 10:05
- Posty: 86
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mazda 5 2.0B 2007
Witamy na forum, poprawilem troche twoj temat postu. Prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4306
Zycze milego korzystania z forum. Pozdrawiam.

Zycze milego korzystania z forum. Pozdrawiam.
Less roof, more fun


dzięki za porady...niestety nie jest to kwestia 'styków' pokrętła bo nawet wyjmowałam i próbowałam potraktować sprayem typu 'kontakt'...zostałaby opcja całkowietgo zepsucia się całego 'potencjometru'.....poszukam jeszcze tego opornika..a jak nie to pewnie nie minie mnie wizyta u elektryka....ale gdzieś trafiłam jeszcze na info o rezystorze regulacji obrotów ...czy wiecie może czy ten model coś takiego posiada??...mam książkę niestety tylko po holendersku a nie znam tego jezyka:):)
-
justi25
Witam,
padła mi w mojej Madzi ta część zaznaczona na rysunku na czerwono, ale ponieważ jestem raczej laikiem więc proszę o pomoc znawców zagadnienia
w nazwaniu tej części. Nie chciałbym na każdy szrot nosić zdjęcia i pokrętnie tłumaczyć czego szukam
oznaczona część znajduje się po stronie pasażera po wyjęciu przedniego schowka.
Dziękuję z góry za pomoc
York

padła mi w mojej Madzi ta część zaznaczona na rysunku na czerwono, ale ponieważ jestem raczej laikiem więc proszę o pomoc znawców zagadnienia
Dziękuję z góry za pomoc
York

Ostatnio edytowano 2 maja 2009, 20:01 przez York, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2007, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.
Hmm no właściwie i dokładnie to nie wiem. Będę dopiero badał. Problem zaczął się z powodu złej czy też wyrobionej białej wtyczki doprowadzającej elektryczność (?) do tego unita.
Aby wentylacja działała poprawnie musiałem ją lekko wygiąć blokując np kawałkiem drewienka włożonym między kołnierz gniazda a wtyczkę by nie pozwolić jej na powrót do pierwotnej pozycji. Jeśli jednak ten "bloker" wypadł wentylacja na 1-3 działała jak na 3 a 4 działała jak 4
Przy którejś z manipulacji i ponownym umieszczaniu "blokera" coś zaiskrzyło i teraz: od 1-3 nawiewu brak, 4 działa normalnie i oczywiście jakby tego było mało nie działa AC (nie zapala się lampa na przycisku AC po włączeniu)
Hmm no i to by była cała historia. Jakieś pomysły?
Aby wentylacja działała poprawnie musiałem ją lekko wygiąć blokując np kawałkiem drewienka włożonym między kołnierz gniazda a wtyczkę by nie pozwolić jej na powrót do pierwotnej pozycji. Jeśli jednak ten "bloker" wypadł wentylacja na 1-3 działała jak na 3 a 4 działała jak 4
Przy którejś z manipulacji i ponownym umieszczaniu "blokera" coś zaiskrzyło i teraz: od 1-3 nawiewu brak, 4 działa normalnie i oczywiście jakby tego było mało nie działa AC (nie zapala się lampa na przycisku AC po włączeniu)
Hmm no i to by była cała historia. Jakieś pomysły?
- Od: 1 gru 2007, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.
I już z powrotem. Niestety bezpieczniki sprawne. Ale wymontowałem to gniazdo z Heater Unit i ku zaskoczeniu po drugiej stronie jest tylko blaszka z niczym nie połączona, w środku Unita nie znalazłem żadnego kabelka chociaż jak widać na jednym zdjęciu (poniżej) tak jakby tam kiedyś coś było przylutowane. Generalnie na samym gnieździe widnieje groźnie brzmiący napis "Do not repair" co się wykłady "Nie naprawiać"
Jakieś skojarzenia?




- Od: 1 gru 2007, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.
Już trochę wiem więcej, ale nadal ma pytania. A więc tak to co widać na załączonych fotkach powyżej to rezystor czyli opornica dmuchawy – nawiewu.
Czy istnieje możliwość sprawdzenia tegoż rezystora czy jest sprawny? I czy można to zrobić "domowym sposobem: czyli na parkingu? Czy on w ogóle jest do czegoś podłączony w Heater Unit z którego pochodzi? (pierwsze zdjęcie na samej górze z białym wtykiem) czy tak należy go po prostu włożyć i przykręcić?
Więcej pytań nie pamiętam a za odpowiedź na nie szczerze wdzięcznym będę.
York
Czy istnieje możliwość sprawdzenia tegoż rezystora czy jest sprawny? I czy można to zrobić "domowym sposobem: czyli na parkingu? Czy on w ogóle jest do czegoś podłączony w Heater Unit z którego pochodzi? (pierwsze zdjęcie na samej górze z białym wtykiem) czy tak należy go po prostu włożyć i przykręcić?
Więcej pytań nie pamiętam a za odpowiedź na nie szczerze wdzięcznym będę.
York
- Od: 1 gru 2007, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.
Troszku tak dziwnie samemu sobie odpowiadać, ale co tam
A więc rezystora dmuchawy w większości przypadków się nie naprawia. Z braku zamiennika i używanego elementu zamówiłem nowy, drożej ale przynajmniej z gwarancją. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieje że to tylko ten rezystor i klima też zacznie działać
Jak tylko wymienię to znów dam znać.
Dzięki wszystkim za pomoc, no i oczywiście Ameryki nie odkryję ale to forum to po prostu skarbnica wiedzy. Właściwie wszystkie odpowiedzi które sobie znalazłem, znalazłem za pomocą banalnego: Szukaj
A więc rezystora dmuchawy w większości przypadków się nie naprawia. Z braku zamiennika i używanego elementu zamówiłem nowy, drożej ale przynajmniej z gwarancją. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieje że to tylko ten rezystor i klima też zacznie działać
Dzięki wszystkim za pomoc, no i oczywiście Ameryki nie odkryję ale to forum to po prostu skarbnica wiedzy. Właściwie wszystkie odpowiedzi które sobie znalazłem, znalazłem za pomocą banalnego: Szukaj
- Od: 1 gru 2007, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.
Żebyś nie był tak samotny to coś napiszę.
Wynika z tego, że sterowanie odbywa się w banalny sposób za pomocą opornika. Wymiana jego powinna przywrócić możliwość regulacji prędkości obrotów dmuchawy.
Wynika z tego, że sterowanie odbywa się w banalny sposób za pomocą opornika. Wymiana jego powinna przywrócić możliwość regulacji prędkości obrotów dmuchawy.
Ostatnio edytowano 9 maja 2009, 08:40 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
To ja jeszcze dodam, że spotkałem się z opinią, że przy wpuszczaniu środka odkażającego w przewody wentylacyjne, należy ten rezystor wykręcać, bo te świństwa do odkażania ponoć jakieś żrące są (no może za wyjątkiem ozonu). Ja w czasie odgrzybiania zaślepiłem otwór po rezystorze kawałkiem przykręconego kartonika.
ps.a moze by zmienic tytuł tego tematu, może by sie parę rezystorów dało uratować, na twoim wyraźnie widać,że coś tam wyciekało...
ps.a moze by zmienic tytuł tego tematu, może by sie parę rezystorów dało uratować, na twoim wyraźnie widać,że coś tam wyciekało...
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości