Strona 1 z 1

Nierównomierne spalanie-dlaczego?

PostNapisane: 4 mar 2009, 13:42
przez Marcin5
Witam
Ostatnio zaobserwowałem dziwne ruchy spalania chwilowego. Przykład:Jednego dnia jadąc 50km/h na 3 biegu z włączonym tempomatem spalanie pokazuje ok. 5l/100, kolejnegp przy takich samych warunkach pokazuje 10l/100 <wow>
To samo tyczy się przy hamowaniu silnikiem, raz puszczając gaz na biegu komputer pokazuje 0,0/100(chyba tak powinno być) innym razem pokazuje np 1,8l/100. O co może chodzić?

PostNapisane: 4 mar 2009, 13:46
przez Grzyby
Poczytaj sobie instrukcję – szczególnie temat dot. filtra DPF

PostNapisane: 4 mar 2009, 14:06
przez Marcin5
Dzięki ale kompletnie nie znam niemieckiego ;P Czyli sprawa dotyczy filtra? A coś więcej?

PostNapisane: 4 mar 2009, 14:09
przez Karol
Marcinie 13 a jak jedziesz srednio 100km/h jak ci pokazuje komputer bo mamy te same motory a jestem ciekawy:P

PostNapisane: 4 mar 2009, 14:10
przez Grzyby
marzcin13 napisał(a):Dzięki ale kompletnie nie znam niemieckiego

to wpisz DPF w naszą szukajkę forumową :P albo poczytaj poradnik dot. silników diesla (temat przyklejony w dziale DIESEL).
w skrócie – filtr DPF żeby działał skutecznie jest co jakiś czas "wypalany" poprzez podanie przez komp większej ilości paliwa.
Poza tym, zawsze na tempomacie są wahania spalania chwilowego (nierówność drogi/ ujęcie/dodanie gazu przez komp w celu utrzymania zadanej prędkości itp.)

PostNapisane: 4 mar 2009, 14:11
przez chmooreck
Poszukaj sobie wątku na temat DPF'u – jest długi i pouczający ;)

PostNapisane: 4 mar 2009, 14:18
przez Marcin5
filtr DPF żeby działał skutecznie jest co jakiś czas "wypalany" poprzez podanie przez komp większej ilości paliwa.


Poszukaj sobie wątku na temat DPF'u – jest długi i pouczający oczko


Wątek czytałem i z tego co wiem filtr przepala się przy określonych warunkach tj.jazda >2000obr/min. Wyższe spalanie jakie zauważyłem miałem podczas jazdy do pracy czyli w mieście nie szybciej niż 60km/100. Do pracy mam 2km;p Mam rozumieć że to wypalanie odpowiada za wyższe spalanie, nawet w takich warunkach???

PostNapisane: 4 mar 2009, 15:13
przez Grzyby
marzcin13 napisał(a):filtr przepala się przy określonych warunkach tj.jazda >2000obr/min

to są warunki jakie muszą być spełnione żeby wypalanie było skuteczne

Jak ich nie spełnisz to ...bla bla ... szeroko opisane w wątku o DPF

PostNapisane: 4 mar 2009, 16:53
przez Globy
Czyli wątek można skoszować? <usmiech>