MAZDA 5 CR 2010 prośba o diagnozę cylindrów i wskazówki

Mazda 5 CR 2010 RF7J 143kM, przebieg 213 tyś. Olej zawsze DEXELIA Ultra DPF co 10 tyś
Forscan – brak błędów
W związku z częstym wypalaniem DPF co 140km w mieście i 180 km kilka razy w trasie ,zaniepokojony obejrzałem bagnet i stwierdziłem, iż oleju jest na końcówce bagnetu (poniżej minimum). Postanowiłem zajrzeć do cylindrów przez świece. W tym celu wykręciłem je wszystkie 4 szt (be zerwania-sukces). Załączam zdjęcia z prośbą o ocenę stanu tłoków i cylindrów.
Zdjęć jest sporo, bo obracałem kamerę aby uwidocznić kompleksowo stan , oraz widok zaworów i wtrysków w każdym cylindrze.
PYTANIA:
a) na podstawie zdjęć, jaka może być prawdopodobna przyczyna widocznego oleju w cylindrach?
b) co powinno być zrobione w aktualnym stanie ?
c) czy silnik wymaga kapitalnego remontu (jeśli) ?
Dodam, iż zaobserwowałem lekko nierówną pracę na biegu jałowym, i niechętne wkręcanie się silnika na obroty do 2 tyś. Lekka utrata mocy, ale przed diagnozą turbo pracowało bez zarzutu i silnik pracował (poza tym do 2 tyś) wg mnie ok.
Wykryłem nieszczelność na dolocie (pęknięta gumowa rura-foto) co może mieć związek, aczkolwiek mogła się rozerwać przy wyciąganiu jej, bo ciężko zeszła. Dodatkowo głębiej, gdzie rura łączy się już z silnikiem, wykryłem olej (filtr pow. i uszkodzona rura są suche), co może wskazywać na zapchaną odmę.
P.S. silnik odpala od strzała.
Najważniejsze pytanie do was, czy inwestować w reanimację, i co trzeba ew. sprawdzić i naprawić.
Forscan – brak błędów
W związku z częstym wypalaniem DPF co 140km w mieście i 180 km kilka razy w trasie ,zaniepokojony obejrzałem bagnet i stwierdziłem, iż oleju jest na końcówce bagnetu (poniżej minimum). Postanowiłem zajrzeć do cylindrów przez świece. W tym celu wykręciłem je wszystkie 4 szt (be zerwania-sukces). Załączam zdjęcia z prośbą o ocenę stanu tłoków i cylindrów.
Zdjęć jest sporo, bo obracałem kamerę aby uwidocznić kompleksowo stan , oraz widok zaworów i wtrysków w każdym cylindrze.
PYTANIA:
a) na podstawie zdjęć, jaka może być prawdopodobna przyczyna widocznego oleju w cylindrach?
b) co powinno być zrobione w aktualnym stanie ?
c) czy silnik wymaga kapitalnego remontu (jeśli) ?
Dodam, iż zaobserwowałem lekko nierówną pracę na biegu jałowym, i niechętne wkręcanie się silnika na obroty do 2 tyś. Lekka utrata mocy, ale przed diagnozą turbo pracowało bez zarzutu i silnik pracował (poza tym do 2 tyś) wg mnie ok.
Wykryłem nieszczelność na dolocie (pęknięta gumowa rura-foto) co może mieć związek, aczkolwiek mogła się rozerwać przy wyciąganiu jej, bo ciężko zeszła. Dodatkowo głębiej, gdzie rura łączy się już z silnikiem, wykryłem olej (filtr pow. i uszkodzona rura są suche), co może wskazywać na zapchaną odmę.
P.S. silnik odpala od strzała.
Najważniejsze pytanie do was, czy inwestować w reanimację, i co trzeba ew. sprawdzić i naprawić.