Dymienie na biało, na biegu jałowym i nierówna praca silnika.

Postprzez Paffc1u » 28 paź 2023, 09:00

Witam wszystkich,

Przepraszam, jeśli temat był już poruszany ale moja Madzia to chyba chce doprowadzić do mojej nerwicy.

Generalnie sprawa wygląda tak, że samochód czasem wyrzuca tyłem kłęby białych spalin. Nie jest to jednak ciągłe, ale tak jak mu się podoba. Dodam tylko, że mam komplet nowych wtrysków zamontowany, rozrząd robiony 3k km temu
Byłem u 3 mechaników i dostałem 3 różne diagnozy, więc postanowiłem napisać, a nuż ktoś miał coś podobnego

Dotychczasowe możliwe diagnozy
1.Wyprogramowanie DPF'a, bez usunięcia go fizycznie.
2.Programowanie nowych wtrysków
3. Przepływomierz Paliwowy

Pozdrawiam i licze na pomoc
Paweł
Początkujący
 
Od: 28 paź 2023, 08:52
Posty: 3
Auto: Mazda 5 2.0D 2006r

Postprzez fraunos » 30 paź 2023, 21:24

Hej, miałem podobne objawy – biała chmura przy odpaleniu po dłuższym postoju, głośna praca silnika. Mi dużo pomogło kalibrowanie wtrysków. Na forum są wątki, teraz nie znajdę, ale u mnie przy odpaleniu już w ogóle nie dymi i dużo ciszej pracuje. Na początku po kalibracji następnego dnia wszystko wróciło, ale za każdą kolejną kalibracją wystarczało na dłużej i teraz w sumie już profilaktycznie co jakiś czas kalibruję jak mi się wydaje, że zaczyna coś hałasować.
OBD + FORScan Lite

Mi się wydaje, że przez to, że jest EGR to się to rozkalibrowuje, kalibracja trochę resetuje te dawki i wtedy jakby czyściej pracuje.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2023, 22:27
Posty: 7
Auto: Mazda 5 CR19 2007 143KM

Postprzez Paffc1u » 3 lis 2023, 18:33

Martwi mnie to, że wszystkie wtryski były wymieniane na nowe, co moim zdaniem, logicznie wiąże się z ich kalibracją. Samo dymienie jest niesamowicie irytujące, szczególnie gdy te losowe przypadki zazwyczaj się zaczynają, gdy stoję gdzieś w korku i ktoś za mną musi to wdychać...
Początkujący
 
Od: 28 paź 2023, 08:52
Posty: 3
Auto: Mazda 5 2.0D 2006r

Postprzez Paffc1u » 15 kwi 2024, 06:01

Stwierdziłem, że napiszę tylko, gdyż znalazłem rozwiązanie, a nóż komuś ten temat pomoże.

Mianowicie okazało się, że warsztat pod tytułem "Czyszczenie DPF", miał tak na prawdę na myśli wycięcie tego dpfa, natomiast mapę na silniku zostawił oryginalną.
Pojechałem wrzucić na silnik mapę bez dpfa i wszystkie przypadłości jak ręką odjął, a zajęło to mechanikowi nie więcej niż 10 min.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2023, 08:52
Posty: 3
Auto: Mazda 5 2.0D 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy