Witam. Mam problem z hamulcami. Podczas hamowania pedał powoli można wcisnąć do podłogi a hamulce są słabe. Przy mocnym gwałtownym naciśnięciu hamuje i włącza się ABS. Podczas hamowania było słychać jakieś tarcie więc wymieniłem klocki hamulcowe z przodu – były zużyte ok 50 %. Wymieniłem płyn hamulcowy wraz z wysprzęglikiem. Układ odpowietrzony i bez poprawy.
Wymieniłem pompę hamulcową na inną i dalej bez zmian. Teraz wymieniłem na nową pompę firmy JAPKO i dalej bez zmian. Na wyłączonym silniku pedał jest w miarę dobry natomiast po uruchomieniu silnika można go wcisnąć do końca.
Odpowietrzalem na różne sposoby. Zaczynając od tylnych kół, od przednich kół, na włączonym zapłonie i na włączonym silniku. Płyn w układzie nowy i bez powietrza.
Wyczytałem, że może być zapowietrzona jeszcze pompa ABSu i potrzebny będzie komputer. Sprawdzałem FORScan-em i nie ma żadnych błędów oraz opcji odpowietrzania.
Brak wycieków czy wizualnie uszkodzonych czy spuchniętych przewodów. Nie mam już pomysłów co można jeszcze zrobić.
Słabe hamulce
Strona 1 z 1
Wymieniłem też płyn w wysprzęgliku. Powietrza w przewodach nie ma a nieszczelności też nie zauważyłem. Sprzęgło dobrze działa.
Zastanawia mnie jeszcze ta pompa ABSu ale nie wiem czy się ja inaczej odpowietrza. Czy w sposób tradycyjny czy przy pomocy komputera.
Dopisano 23 lut 2022, 12:01:
Do sprzęgła jest tylko przelew ze zbiornika pompy więc sprzęgło nie powinno mieć wpływu na hamulce.
Zastanawia mnie jeszcze ta pompa ABSu ale nie wiem czy się ja inaczej odpowietrza. Czy w sposób tradycyjny czy przy pomocy komputera.
Dopisano 23 lut 2022, 12:01:
Do sprzęgła jest tylko przelew ze zbiornika pompy więc sprzęgło nie powinno mieć wpływu na hamulce.
- Od: 1 lut 2016, 11:11
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2.0 143 KM
2006r
Spróbuj tak
Odpowietrzanie całego układy należy zacząć od przeprowadzenia takiej czynności względem pompy hamulcowej. Odpowietrzanie systemu z układem ABS stosuje się oddzielnie zarówno dla kół przednich, jak i tylnych, według kolejności: lewe przednie, prawe przednie, lewe tylne, prawe tylne.
Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna
Po każdym kole zbiornik do pełna pod korek ,wężyk na odpowietrzniku zanużony w płynie
Odpowietrzanie całego układy należy zacząć od przeprowadzenia takiej czynności względem pompy hamulcowej. Odpowietrzanie systemu z układem ABS stosuje się oddzielnie zarówno dla kół przednich, jak i tylnych, według kolejności: lewe przednie, prawe przednie, lewe tylne, prawe tylne.
Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna
Po każdym kole zbiornik do pełna pod korek ,wężyk na odpowietrzniku zanużony w płynie
Dla osób mających podobny problem u mnie udało się rozwiązać. Hamulce działają po wymianie pompy ABSu. Pompe wymieniłem z powodu błędu C1288. Odpowietrzanie metodą tradycyjną. Najpierw przewód co jest najbliżej pompy ABSu a następnie cały układ od najdłuższego przewodu hamulcowego.
- Od: 1 lut 2016, 11:11
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2.0 143 KM
2006r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości