Problem z mocą

Postprzez hollow » 22 lip 2021, 18:57

Cześć,
mam problem z moją M5 2.0D 143KM. Od jakiegoś czasu ma mniejszą moc niż wcześniej, a przyspieszenie troszkę faluje, pomimo wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu.
Najpierw zauważyłem, że auto syczy przy przyspieszaniu, mechanik stwierdził uszkodzenie intercoolera – wymieniony. Była też nieszczelność węża za filtrem powietrza – usunięta. Niestety, wszystko to niewiele pomogło, nadal jest problem z mocą.

Zrobiłem pomiary Forscanem w sytuacji równomiernego przyspieszania na 2. biegu przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia (APP). Wnioski:
  • ciśnienie doładowania (zmierzone – MAP w porównaniu do oczekiwanego – BOOST_DSD) jest raczej poprawne
  • przepływomierz (MAF) pracuje poprawnie, pokazując stały przyrost ilości pobieranego powietrza
  • problemem jest znaczna różnica pomiędzy zmierzoną/obliczoną ilością powietrza na cylinder (MAF_C), a pożądaną (MAF_C_DSD). Zmierzona/obliczona ilość ma swoje maksimum w okolicach 2000 rpm a potem spada, a powinna mieć swoje maksimum w całym przedziale 2600-4000 rpm i to na ponad 2x takim poziomie.
Czy dobrze to interpretuję?
Co może być nie tak z moim autem?
Załączniki
Forscan oscyloskop przyspieszania.png
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 09:23
Posty: 12
Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km

Postprzez hollow » 5 sie 2021, 17:27

Problem rozwiązany! Przeczyściłem przepływomierz za pomocą specjalnego środka w sprayu. Auto przyspiesza jak dawniej :D
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 09:23
Posty: 12
Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy