mam problem z moją M5 2.0D 143KM. Od jakiegoś czasu ma mniejszą moc niż wcześniej, a przyspieszenie troszkę faluje, pomimo wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu.
Najpierw zauważyłem, że auto syczy przy przyspieszaniu, mechanik stwierdził uszkodzenie intercoolera – wymieniony. Była też nieszczelność węża za filtrem powietrza – usunięta. Niestety, wszystko to niewiele pomogło, nadal jest problem z mocą.
Zrobiłem pomiary Forscanem w sytuacji równomiernego przyspieszania na 2. biegu przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia (APP). Wnioski:
- ciśnienie doładowania (zmierzone – MAP w porównaniu do oczekiwanego – BOOST_DSD) jest raczej poprawne
- przepływomierz (MAF) pracuje poprawnie, pokazując stały przyrost ilości pobieranego powietrza
- problemem jest znaczna różnica pomiędzy zmierzoną/obliczoną ilością powietrza na cylinder (MAF_C), a pożądaną (MAF_C_DSD). Zmierzona/obliczona ilość ma swoje maksimum w okolicach 2000 rpm a potem spada, a powinna mieć swoje maksimum w całym przedziale 2600-4000 rpm i to na ponad 2x takim poziomie.
Co może być nie tak z moim autem?