Strona 1 z 1
Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
27 lip 2020, 16:35
przez Brejna4
Witam wszystkich. Mam problem z moja mazda5 2.0 diesel 143km.
W dziwny sposób cofa mi się płyn do zbiorniczka aż wylewa się przez korek.dodam że płyn czysty, olej tez. Czy to może być pęknięty głowicą? Spalin w ukladzie chlodzenia nie ma. Był robiony test.
Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
27 lip 2020, 16:38
przez Neonixos666
Jak temperatura?

Napisane:
27 lip 2020, 20:10
przez zadra
napisz co ostatnio było robione przy silniku, bo na pierwszy rzut oka wygląda to na nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia lub problemy z korkiem chłodnicy.
generalnie, to uzupełnij profil, bo nie wiadomo ani skąd ani jakie auto (no tak, wpisane w poście.. )
Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
27 lip 2020, 23:16
przez botor
Mam ten sam problem ..... Mazda5 143kM przebieg około 350tys. Uszczelka robiona około 120tys temu dotychczas bezproblemowa. Od 2 tyg wywala płyn do zbiornika.... Olej czysty, test na co2 i spaliny negatywny. Dodatkowo zaowazylem że temp węża powrotnego do chłodnicy od termostatu ZIMNY. Góra gorąca . Na komp temp do 100c i nie włącza się wiatrak.....
Uszczelka???
GlowicA??
Albo termostat
Maciej
Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
29 lip 2020, 18:41
przez Brejna4
Termostat
Dopisano 29 Jul 2020, 17:49:zadra napisał(a):napisz co ostatnio było robione przy silniku, bo na pierwszy rzut oka wygląda to na nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia lub problemy z korkiem chłodnicy.
generalnie, to uzupełnij profil, bo nie wiadomo ani skąd ani jakie auto (no tak, wpisane w poście.. )
pękł mi jeden z krućcow przy korku wlewu plynu. Spowodowało to że płyn tryska i ubywa dość gwałtownie. Dodałem do tego zwykłej wody( silnik przestygl) i wróciłem pomalutku do domu.Wymienilem ten wlew na nowy,sposcilem płyn i zapałem nowym.Za jakiś tydzień zaczęło się to dziać.
Dopisano 29 Jul 2020, 17:56:Neonixos666 napisał(a):Jak temperatura?
Temperatura ok dopóki plynu w ukladzie jest stan

Napisane:
29 lip 2020, 20:12
przez zadra
No widzisz. Nic złego się jeszcze nie stało:)
Odpowietrzenie układu w maździe nie jest proste- koledzy elaboraty pisali o tym jak sobie radzili.
Odkręć korek chłodnicy na zimnym silniku i uzupełnij płyn do max, również w zbiorniczku zalej do max.
Dalej musisz już kombinować.
Przepompuj płyn w układzie naciskając węże od silnika, może wypchniesz jakieś bąble do chłodnicy.
Ja spróbowałbym odpalić silnik na odkręconym korku chłodnicy i uruchomionym ogrzewaniu kabiny na max temp tak, żeby sobie na wolnych obrotach na początku pyrkał. Po odpaleniu silnika będzie pracowała pompa wody, więc może poziom płynu w chłodnicy spaść lub się podnieść (najwyżej się trochę przeleje). Myślę, że poziom się lekko obniży...
Powinny pojawic się małe bąble powietrza w chłodnicy. Zacznij cyklicznie zaciskać ręką węże odchodzące od silnika i dolny od chłodnicy z częstotliwością ok 1x na sek .
Jak tylko poziom w chłodnicy spadnie każdorazowo uzupełnić do max.
Mieszać tak, jak długo się da.
Zakręcić korek chłodnicy i nadal uciskać węże jeśli ich temperatura pozwoli.
Mógłby ktoś pomóc i kilkukrotnie zwiększać obroty silnika podczas tych manewrów...
Zagrzać silnik do maksymalnej temp, żeby termostat się otworzył i wentylator uruchomił (pompować ręką węże).
Po ostygnięciu silnika odkręcić korek chłodnicy i uzupełnić do max.
Przez kilka dni obserwować i na zimnym uzupełniać płyn w chłodnicy.
Może ktoś zna inną lepszą metodę...
Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
6 sie 2020, 08:16
przez Brejna4
Jeszcze się nie uporalem z tym powracający płynem.
Może powie mi ktoś czy wymiana termostatu obejdzie się bez rozpinania rozrządu?

Napisane:
7 sie 2020, 23:18
przez botor
No hej dalej walczę.,. 1000km zrobiłem i dalej wywala płyn do zbiornika na autostradzie. Sprawdziłem płynem reakcyjnym i wyszło że jest czysto zero przecieku.... 2 razy sprawdzałem w odstępie około tygodnia. W między czasie wymiana termostatu od dołu można wymienić samemu ale trzeba mieć kanał. Efekt brak poprawny..... Wyciągniecie chłodnicy i sprawdzenie przepływu i przepłukanie jej.... Niby lepiej ale nie jechałem jeszcze na autostradę
Moja opinia to może jednak ta pompa wody jednak padła??
Dopisano 7 Aug 2020, 22:25:
Wiatrak się wlacza przyv100c i się kreci ale nie najmocniej tylko tak lekko
Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
7 sie 2020, 23:44
przez Neonixos666
korek chłodnicy?
Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
1 lut 2021, 13:01
przez Davee24
Mam ten sam problem po wymianie silnika. Olej z płynem się nie miesza. Na wolnych obrotach mogę jeździć. Spuszczam płyn ze zbiorniczka, wlewam do układu i tak w kółko. Ostatnio jechałem na autostradzie. Przy większej prędkości i 3 000 obrotach na 6 biegu wywaliło mi wąż z króćca wychodzącego z chłodnicy. Wąż założyłem i jeżdżż dalej. Będę wdzięczny za odpowiedź jeśli ktoś uprał się z problemem.
Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
18 lip 2021, 23:07
przez telek25
Witam, mam problem mazda5 2.0 diesel 143km. 2007r. Wracałem wczoraj z wakacji i nagle skoczyła temperatura, więc zwolniłem i się zatrzymałem okazało się że cały zbiorniczek jest wypełniony płynem i się zaczyna gotować. Po ostygnięciu dolałem 2l wody i tak co 100km. Przy spokojnej jeździe temperatura nie falowała ale przy wyprzedzani lub pod górkę już tak. Dojechałem do domu dolałem wody i następnego dnia zaczołem sprawdzać. W chłodnicy płynu nie ubyło brak oleju w płynie, stan oleju w normie. Chłodnica wymieniana 2 lata temu i wszystko było ok. Proszę o pomoc bo nie chce się narazić na koszty u mechaników.

Napisane:
18 lip 2021, 23:50
przez zadra
może wystarczy wymienić korek od chłodnicy?

Re: Cofa się płyn do zbiorniczka

Napisane:
20 lip 2021, 09:34
przez telek25
Witam, korek nic nie zmienił ktoś ma jakiś pomysł. Wydaje mi się że to uszczelka.