Cofa się płyn do zbiorniczka

Postprzez Brejna4 » 27 lip 2020, 15:35

Witam wszystkich. Mam problem z moja mazda5 2.0 diesel 143km.
W dziwny sposób cofa mi się płyn do zbiorniczka aż wylewa się przez korek.dodam że płyn czysty, olej tez. Czy to może być pęknięty głowicą? Spalin w ukladzie chlodzenia nie ma. Był robiony test.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2020, 15:03
Posty: 2
Auto: Mazda 5 2006r
2.0 diesel 105kw

Postprzez Neonixos666 » 27 lip 2020, 15:38

Jak temperatura?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 27 lip 2020, 19:10

napisz co ostatnio było robione przy silniku, bo na pierwszy rzut oka wygląda to na nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia lub problemy z korkiem chłodnicy.

generalnie, to uzupełnij profil, bo nie wiadomo ani skąd ani jakie auto (no tak, wpisane w poście.. )
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez botor » 27 lip 2020, 22:16

Mam ten sam problem ..... Mazda5 143kM przebieg około 350tys. Uszczelka robiona około 120tys temu dotychczas bezproblemowa. Od 2 tyg wywala płyn do zbiornika.... Olej czysty, test na co2 i spaliny negatywny. Dodatkowo zaowazylem że temp węża powrotnego do chłodnicy od termostatu ZIMNY. Góra gorąca . Na komp temp do 100c i nie włącza się wiatrak.....
Uszczelka???
GlowicA??
Albo termostat
Maciej
Początkujący
 
Od: 27 lip 2020, 22:05
Posty: 2

Postprzez Brejna4 » 29 lip 2020, 17:41

Termostat

Dopisano 29 Jul 2020, 17:49:

zadra napisał(a):napisz co ostatnio było robione przy silniku, bo na pierwszy rzut oka wygląda to na nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia lub problemy z korkiem chłodnicy.

generalnie, to uzupełnij profil, bo nie wiadomo ani skąd ani jakie auto (no tak, wpisane w poście.. )
pękł mi jeden z krućcow przy korku wlewu plynu. Spowodowało to że płyn tryska i ubywa dość gwałtownie. Dodałem do tego zwykłej wody( silnik przestygl) i wróciłem pomalutku do domu.Wymienilem ten wlew na nowy,sposcilem płyn i zapałem nowym.Za jakiś tydzień zaczęło się to dziać.

Dopisano 29 Jul 2020, 17:56:

Neonixos666 napisał(a):Jak temperatura?


Temperatura ok dopóki plynu w ukladzie jest stan
Początkujący
 
Od: 27 lip 2020, 15:03
Posty: 2
Auto: Mazda 5 2006r
2.0 diesel 105kw

Postprzez zadra » 29 lip 2020, 19:12

No widzisz. Nic złego się jeszcze nie stało:)
Odpowietrzenie układu w maździe nie jest proste- koledzy elaboraty pisali o tym jak sobie radzili.
Odkręć korek chłodnicy na zimnym silniku i uzupełnij płyn do max, również w zbiorniczku zalej do max.
Dalej musisz już kombinować.
Przepompuj płyn w układzie naciskając węże od silnika, może wypchniesz jakieś bąble do chłodnicy.
Ja spróbowałbym odpalić silnik na odkręconym korku chłodnicy i uruchomionym ogrzewaniu kabiny na max temp tak, żeby sobie na wolnych obrotach na początku pyrkał. Po odpaleniu silnika będzie pracowała pompa wody, więc może poziom płynu w chłodnicy spaść lub się podnieść (najwyżej się trochę przeleje). Myślę, że poziom się lekko obniży...
Powinny pojawic się małe bąble powietrza w chłodnicy. Zacznij cyklicznie zaciskać ręką węże odchodzące od silnika i dolny od chłodnicy z częstotliwością ok 1x na sek .
Jak tylko poziom w chłodnicy spadnie każdorazowo uzupełnić do max.
Mieszać tak, jak długo się da.
Zakręcić korek chłodnicy i nadal uciskać węże jeśli ich temperatura pozwoli.
Mógłby ktoś pomóc i kilkukrotnie zwiększać obroty silnika podczas tych manewrów...
Zagrzać silnik do maksymalnej temp, żeby termostat się otworzył i wentylator uruchomił (pompować ręką węże).
Po ostygnięciu silnika odkręcić korek chłodnicy i uzupełnić do max.
Przez kilka dni obserwować i na zimnym uzupełniać płyn w chłodnicy.

Może ktoś zna inną lepszą metodę...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Brejna4 » 6 sie 2020, 07:16

Jeszcze się nie uporalem z tym powracający płynem.
Może powie mi ktoś czy wymiana termostatu obejdzie się bez rozpinania rozrządu?
Początkujący
 
Od: 27 lip 2020, 15:03
Posty: 2
Auto: Mazda 5 2006r
2.0 diesel 105kw

Postprzez botor » 7 sie 2020, 22:18

No hej dalej walczę.,. 1000km zrobiłem i dalej wywala płyn do zbiornika na autostradzie. Sprawdziłem płynem reakcyjnym i wyszło że jest czysto zero przecieku.... 2 razy sprawdzałem w odstępie około tygodnia. W między czasie wymiana termostatu od dołu można wymienić samemu ale trzeba mieć kanał. Efekt brak poprawny..... Wyciągniecie chłodnicy i sprawdzenie przepływu i przepłukanie jej.... Niby lepiej ale nie jechałem jeszcze na autostradę
Moja opinia to może jednak ta pompa wody jednak padła??

Dopisano 7 Aug 2020, 22:25:

Wiatrak się wlacza przyv100c i się kreci ale nie najmocniej tylko tak lekko
Początkujący
 
Od: 27 lip 2020, 22:05
Posty: 2

Postprzez Neonixos666 » 7 sie 2020, 22:44

korek chłodnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Davee24 » 1 lut 2021, 12:01

Mam ten sam problem po wymianie silnika. Olej z płynem się nie miesza. Na wolnych obrotach mogę jeździć. Spuszczam płyn ze zbiorniczka, wlewam do układu i tak w kółko. Ostatnio jechałem na autostradzie. Przy większej prędkości i 3 000 obrotach na 6 biegu wywaliło mi wąż z króćca wychodzącego z chłodnicy. Wąż założyłem i jeżdżż dalej. Będę wdzięczny za odpowiedź jeśli ktoś uprał się z problemem.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2020, 09:57
Posty: 1
Auto: Mazda 5 MZ CRD 2.0 2007

Postprzez telek25 » 18 lip 2021, 22:07

Witam, mam problem mazda5 2.0 diesel 143km. 2007r. Wracałem wczoraj z wakacji i nagle skoczyła temperatura, więc zwolniłem i się zatrzymałem okazało się że cały zbiorniczek jest wypełniony płynem i się zaczyna gotować. Po ostygnięciu dolałem 2l wody i tak co 100km. Przy spokojnej jeździe temperatura nie falowała ale przy wyprzedzani lub pod górkę już tak. Dojechałem do domu dolałem wody i następnego dnia zaczołem sprawdzać. W chłodnicy płynu nie ubyło brak oleju w płynie, stan oleju w normie. Chłodnica wymieniana 2 lata temu i wszystko było ok. Proszę o pomoc bo nie chce się narazić na koszty u mechaników.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 20:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez zadra » 18 lip 2021, 22:50

może wystarczy wymienić korek od chłodnicy? <co?>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez telek25 » 20 lip 2021, 08:34

Witam, korek nic nie zmienił ktoś ma jakiś pomysł. Wydaje mi się że to uszczelka.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 20:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy