Rolka napinacza paska klinowego a zablokowany silnik – czy to możliwe?

Postprzez Krzemol » 19 sty 2020, 13:13

Dzień dobry. Na wstępie – mechanikiem nie jestem, więc proszę o wyrozumiałość. Ale do rzeczy. Pacjent jak w profilu – Mazda5 2.0 143KM 2006r, przebieg niecałe 230tys. Mianowicie jadę sobie moją "piątką" i dojeżdżając do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła auto radośnie zgasło i już nie zapaliło – bez absolutnie żadnych, wcześniejszych objawów. Próba odpalenia nic nie dała – auto zrobi 2-3 obroty i cisza, ale z bardzo wyraźnym oporem, jakby go coś blokowało (więc od razu wstępnie odrzuciłem rozrząd bo by kręcił lżej, zresztą był wymieniany lekko ponad dwa lata i 45tys km temu). W momencie awarii poczułem też lekki smród spod maski ale jako że padało i było ciemno olałem temat, auto zepchałem na parking i zostawiłem. Pojechałem tam za kilka dni, oczywiście w kwestii odpalania nic się nie zmieniło. Jednakże za dnia patrząc pod maskę zaobserwowałem coś takiego:
Obrazek
Jak widać rolka/ napinacz <co?> są wyraźnie przekrzywione. Jest możliwe, aby stawiało to taki opór, że auto nie ma siły zakręcić? Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?
Suzuki Swift MK4 GLX 1.0 53KM '99r (05.2012 – 05.2014)
Suzuki Swift MK4 GLX 1.3 68KM '99r (05.2014 – 09.2016)
Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r (09.2016)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r (01.2018 – 08.2018)
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r (05.2018)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1491 (189/60)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r

Postprzez KrzyzakMitsu » 19 sty 2020, 14:48

Jest krzywo – to fakt. Przestaw napinacz luzując pasek bez jego ściągania i sprawdź czy jesteś w stanie przekręcić rolką. Generalnie prędzej pasek będzie się ślizgał niż auto nie odpali – rozruszniki mają ponad kilowat mocy, silnik potem dużo więcej... Może coś od wewnątrz, pod rolką, blokuje rozrząd i przy okazji skrzywiło podstawę rolki...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 427 (16/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez robi4o2 » 30 sty 2020, 11:16

Ja bym rozebrał wszystko do rozrządu i sprawdził wszystko.
Samo uszkodzenie napinacza paska klinowego na pewno nie jest przeszkoda w tym, by silnik zapalił.
No i podstawa – kody błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 22:20
Posty: 34
Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143kM

Postprzez Krzemol » 20 mar 2020, 14:25

Odpowiadając na pytanie z tematu – tak <czarodziej>

Ale po kolei. Pojechaliśmy po auto i potem o dziwo na chwilę odpaliła ale jak już pojechaliśmy z linką to nie będziemy jechać co by nie narobić bałaganu bo rolka latała ostro (widocznie się "odklinowała" jakoś po wcześniejszych próbach i silnik miał siłę ruszyć). Po pewnej przygodzie w drugim aucie po odbiorze od mechanika obraziłem się na nich i postanowiłem to zrobić sam. Zamówiłem napinacz w ciemno i przystąpiłem do wymiany, dostęp do napinacza po zdjęciu osłon od strony koła spoko więc obyło się bez większych problemów. Zdejmując napinacz rolka dosłownie rozpadła mi się w rękach, latała luźno na wszystkie strony i powypadały z niej kulki. Założyłem nową, skręciłem, wszystko działa pacjent żyje <faja>. Uszkodzona fizycznie była tylko rolka więc nie ma opcji aby coś dalej na rozrząd poszło.
Suzuki Swift MK4 GLX 1.0 53KM '99r (05.2012 – 05.2014)
Suzuki Swift MK4 GLX 1.3 68KM '99r (05.2014 – 09.2016)
Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r (09.2016)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r (01.2018 – 08.2018)
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r (05.2018)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1491 (189/60)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy