Mazda 5 2.0 110KM nieszczelność doładowanie-chłodnica

Postprzez misiekthcteam » 30 lip 2019, 21:51

Witam wszystkich. Potrzebuję porady. Na szybko dla niecierpliwych pytanie gdzie układ doładowania łączy się z układem chłodzenia cieczą (jeśli w ogóle jest takie miejsce)?

Usterka przebiega w taki sposób że przy "jeździe" na obrotach 1-2tys nic właściwie się nie dzieje nawet przez setki kilometrów, a gdy jadę w zakresie 2-3tys z prędkościami autostradowymi wyrzuca płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego (skrajnie nawet pod korek) po czym zaczyna rosnąć temperatura. Podczas dodawania gazu na postoju pojawiają się bąble powietrza pod korkiem w chłodnicy. Godzina odpowietrzania nic nie zmienia i bąble nadal są.

Z góry dziękuję za zainteresowanie i ewentualną pomoc w rozwiązaniu problemu z moją M5.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2019, 19:16
Posty: 7 (4/0)
Auto: Mazda 5 2006r.
RF7J 2.0 110KM

Postprzez misiekthcteam » 31 lip 2019, 22:33

Na ten moment mam podpowiedz od znajomego mechanika że to głowica lub chłodnica EGR, sam mam podejrzenie że problem może być w samym turbo.
Test spalin w chłodzeniu nie wykazuje ich obecności.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2019, 19:16
Posty: 7 (4/0)
Auto: Mazda 5 2006r.
RF7J 2.0 110KM

Postprzez misiekthcteam » 1 sie 2019, 22:36

Tu miałem zupełnie błędne wnioski.
Ostatnio edytowano 31 sie 2019, 23:14 przez misiekthcteam, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 30 lip 2019, 19:16
Posty: 7 (4/0)
Auto: Mazda 5 2006r.
RF7J 2.0 110KM

Postprzez misiekthcteam » 5 sie 2019, 22:51

Jakby komuś przyszło kiedyś pytać w serwisie mazdy to taka chłodnica 2400zł <rotfl>
Na mazparts 400zł taniej nowa. Ja musiałem szukać na serwisach aukcyjnych używki bo 2k jednak sporo, chciałem kupić jakąś droższą używaną za 60-100zł ale najsensowniejsza z wyglądu i opisu (2009r) kosztowała tylko 19zł :| aż dziwnie mi kupować to tak tanio ale nic ładniejszego i nowszego nie znalazłem. Same uszczelki i rurki kilkukrotnie przewyższyły koszt chłodnicy spalin.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2019, 19:16
Posty: 7 (4/0)
Auto: Mazda 5 2006r.
RF7J 2.0 110KM

Postprzez misiekthcteam » 31 sie 2019, 23:08

Ostatecznie okazało się że to uszczelka kolektora dolotowego. Wymieniona, brak bąbli w zbiorniczku wyrównawczym po piłowaniu ponad 3tyś/rpm, poziom płynu zmienia się tylko ze względu na temperaturę, usterka naprawiona.
Przy okazji tego wszystkiego sporo się nauczyłem :)
Początkujący
 
Od: 30 lip 2019, 19:16
Posty: 7 (4/0)
Auto: Mazda 5 2006r.
RF7J 2.0 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy