lokalizacja sterownika silnika PCM
Napisane: 10 mar 2019, 23:17
Cześć, gdzie znajdę z Mazdzie 5 (CR19 rf7j) PCM?
Wariują mi wskazania czujników. Początkowo tylko temperatury czynnika chłodzącego, teraz także prędkość czy obroty. Na zegarach widoczna jest jedynie nieprawidłowość temperatury. Początkowo wskaźnik temperatury pracował pozornie prawidłowo, ale przy dłuższej monotonnej jeździe powoli opadał. Po zjeździe z ekspresówki, gdy pojawiała się zmiana częsta zmiana obrotów wskazanie temperatury wracało do połowy stanu, wtedy obstawiałem termostat. Po wymianie termostatu problem nie ustąpił. Po podpięciu komputera okazało się, że temperatura skacze od min (-40 :–) ) do max z przypadkowymi stanami pośrednimi w ułamki sekund, przy czym te maxy osiąga w rytm dodawania gazu.
Po pewnym czasie problem się poszerzył- teraz ELM pokazuje zakłócenie wskazań większości czujników, np. obroty wg czujnika skaczą w kosmos w ułamku sekundy. Auto jest w trybie serwisowym, obroty w rzeczywistości utrzymują się na nieco podwyższonym poziomie (ok 1000obr/min), praca minimalnie nierówna. Na zegarach w samochodzie jedyna nieprawidłowość to wciąż tylko temperatura, teraz leży martwa na minimum. Po przejściu w serwisówkę wyświetlił oczywiście check silnika, ale obrotomierz pracuje normalnie (skoki obrotów pokazuje jedynie interfejs diagnostyczny).
Przypuszczam że wiązka zgniła lub uszkodzony jest sam PCM, stąd pytanie o jego lokalizację. Macie jakieś inne pomysły? Ewentualnie która wiązka w 5tkach ma tendencje do zawilgocenia/ uszkodzeń
Na marginesie dodam (choć sam uważam że to dziwactwo :–) ) że wszelkie problemy elektryczne pojawiają lub natężają się po wymianach rozrządu. Po odebraniu z drugiej wymiany auto dojechało pod dom, później nie chciało zapalić (nawet rozrusznik nie kręcił). Pomogło zdjęcie i wyczyszczenie przewodu sterującego z elektromagnesu rozrusznika. Po trzeciej wymianie (podczas tej wymiany był wymieniony także termostat) znowu auto nie odpalało (tym razem to nie wsuwka na automacie), ale magicznie zaczęło odpalać po poruszeniu wiązki przy rozruszniku (po rozcięciu izolacji wiązki nie ma żadnych uszkodzeń przewodów w tym miejscu). Dodatkowo od razu po tej wymianie przestał cokolwiek wskazywać czujnik temperatury cieczy a na ELMie pokazał wariacje wszystkiego.
Pomożecie?
Wariują mi wskazania czujników. Początkowo tylko temperatury czynnika chłodzącego, teraz także prędkość czy obroty. Na zegarach widoczna jest jedynie nieprawidłowość temperatury. Początkowo wskaźnik temperatury pracował pozornie prawidłowo, ale przy dłuższej monotonnej jeździe powoli opadał. Po zjeździe z ekspresówki, gdy pojawiała się zmiana częsta zmiana obrotów wskazanie temperatury wracało do połowy stanu, wtedy obstawiałem termostat. Po wymianie termostatu problem nie ustąpił. Po podpięciu komputera okazało się, że temperatura skacze od min (-40 :–) ) do max z przypadkowymi stanami pośrednimi w ułamki sekund, przy czym te maxy osiąga w rytm dodawania gazu.
Po pewnym czasie problem się poszerzył- teraz ELM pokazuje zakłócenie wskazań większości czujników, np. obroty wg czujnika skaczą w kosmos w ułamku sekundy. Auto jest w trybie serwisowym, obroty w rzeczywistości utrzymują się na nieco podwyższonym poziomie (ok 1000obr/min), praca minimalnie nierówna. Na zegarach w samochodzie jedyna nieprawidłowość to wciąż tylko temperatura, teraz leży martwa na minimum. Po przejściu w serwisówkę wyświetlił oczywiście check silnika, ale obrotomierz pracuje normalnie (skoki obrotów pokazuje jedynie interfejs diagnostyczny).
Przypuszczam że wiązka zgniła lub uszkodzony jest sam PCM, stąd pytanie o jego lokalizację. Macie jakieś inne pomysły? Ewentualnie która wiązka w 5tkach ma tendencje do zawilgocenia/ uszkodzeń
Na marginesie dodam (choć sam uważam że to dziwactwo :–) ) że wszelkie problemy elektryczne pojawiają lub natężają się po wymianach rozrządu. Po odebraniu z drugiej wymiany auto dojechało pod dom, później nie chciało zapalić (nawet rozrusznik nie kręcił). Pomogło zdjęcie i wyczyszczenie przewodu sterującego z elektromagnesu rozrusznika. Po trzeciej wymianie (podczas tej wymiany był wymieniony także termostat) znowu auto nie odpalało (tym razem to nie wsuwka na automacie), ale magicznie zaczęło odpalać po poruszeniu wiązki przy rozruszniku (po rozcięciu izolacji wiązki nie ma żadnych uszkodzeń przewodów w tym miejscu). Dodatkowo od razu po tej wymianie przestał cokolwiek wskazywać czujnik temperatury cieczy a na ELMie pokazał wariacje wszystkiego.
Pomożecie?