smrod spalin i problem z zdiagnozowaniem
Strona 1 z 1
witam jestem tu nowy i chcialbym zapytac czy jest tu ktos ze Szczecina i okolic?jestem po raz pierwszy posiadaczem mazdy a konkretniej 5 silnik 2.0 diesel 143km z dpf.jesli sa tutaj uzytkownicy ze Szczecina lub okolic to moze wskarzecie mi godnego polecenia speca od mazdzinek bo papraki z dwoch stacji Aso w Szczecinie to szkoda gadac.kasuja grube pieniadze a nie potrafia tak naprawde pomoc a chodzi mianowicie o smrod spalin pod maska ktore przedostaja sie do kabiny na postoju.W aso na madalinskiego stwierdzili ze to wina webasto ktore wymienili a problem pozostal przy okazji skasowali ponad 500 za wymiane.W aso na Struga szukali w wydechu niby lacznik elastyczny a to gowno prawda gdyz zapach spalin czuc tylko i wylacznie w okolicach pompy vacum do filtra powietrza.Jesli jest ktos w stanie pomoc to prosze i dziekuje.
- Od: 6 wrz 2018, 15:41
- Posty: 8
- Skąd: police
- Auto: mazda 5 2.0D 143km dpf z 2007 roku
Od siebie mogę dodać, że mam to samo. Dodatkowo niedawno pojawiły się u mnie jakieś luzy w vacuum pompie, które objawiają się wyraźnie jej głośniejszą pracą od 2k obrotów wzwyż, ale to na uciekające spaliny raczej nie ma wpływu.
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
czyli nie jestem sam ale jak widac ciezko to zdiagnozowac bo odpowiedzi pomocnych nie ma.moze jak kolega Jaksa ktory jest bardzo popularny tutaj lub inny bardziej doswiadczony urzytkownik dojrza ten watek i cos podpowiedza bo naprawde spac to nie daje a mechanikow pozadnych w Szczecinie od Mazd chyba nie ma.
- Od: 6 wrz 2018, 15:41
- Posty: 8
- Skąd: police
- Auto: mazda 5 2.0D 143km dpf z 2007 roku
a tak sobie pomyślałem, może to chłodnica egr, bo akurat jest ona pod tym wszystkim, a w tamtej okolicy raczej nie ma innych możliwości na uciekanie spalin
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
dobra mysl napewno sprawdze(sprawdzimy).mialem w tym tygodniu zabierac sie za przeczyszczenie egr dla swietego spokoju ale pogoda nie dopisala to sprawdze i te chlodniczke.jest jeszcze przewod z tworzywa sztucznego ktory idzie od turbiny do filtra powietrza ale sporo roboty zeby go wydostac ale chyba warto tez sprawdzic tylko nie wiem czy w nim maja prawo znajdywac sie spaliny.co prawda jest on polaczony z przewodem gumowym z pokrywy zaworow ale zeby spaliny tam byly... moze znajdzie sie jakis bardziej doswiadczony kolega i podpowie.
Dopisano 25 paź 2018, 19:19:
matios dzieki za podpowiedz z ta chlodniczka.
Dopisano 25 paź 2018, 19:19:
matios dzieki za podpowiedz z ta chlodniczka.
- Od: 6 wrz 2018, 15:41
- Posty: 8
- Skąd: police
- Auto: mazda 5 2.0D 143km dpf z 2007 roku
wiadomo coś więcej?
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
Niestety nie.Nie byla to chlodniczka jednak.Juz nie wiem co to moze byc.Jeszcze uszczelli pod wtryskami zmienie ale w aso powiedzieli ze sa ok ale profilaktycznie zrobie to bo wiadomo jak to z tymi mechanikami.Ze swieczka szukac dobrego szczegolnie tutaj w Szczecinie
- Od: 6 wrz 2018, 15:41
- Posty: 8
- Skąd: police
- Auto: mazda 5 2.0D 143km dpf z 2007 roku
Uszczelki pod wtryskami to by spod korka spaliny leciały. W sumie jeszcze np kolektor wydechowy może być pęknięty, albo gorąca strona turbo nieszczelna, albo rzeczywiście coś z łącznikiem, czy dookoła niego. A wiesz może gdzie webasto ma wydech?
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
A jak miałeś to zdiagnozowane, czy było ewidentne pęknięcie?
Dopisano 22 lis 2018, 16:46:
Samemu to naprawiles czy raczej ciężko?
Dopisano 22 lis 2018, 16:46:
Samemu to naprawiles czy raczej ciężko?
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
Było ewidentne pęknięcie, trudne do znalezienia, ale udało się zlokalizować.
Z tego co pamiętam, na podnośniku obserwowali i jakoś wyniuchali, skąd się dymi.
Mechanik mi to ogarnął, podobno było przy tym trochę grzebania.
Z tego co pamiętam, na podnośniku obserwowali i jakoś wyniuchali, skąd się dymi.
Mechanik mi to ogarnął, podobno było przy tym trochę grzebania.
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
Tylko ze u mnie smierdzi z lewej strony silnika patrzac od kierowcy po podniesieniu maski.Nic nie czuc ani przy kolektorze ani z prawej strony silnika od rozrzadu tylko wlasnie tamobok akumulatora do egr.Webasto nie ma nic do rzeczy bo wydech z prawej strony i jak sie zapali to jest to specyficzny zapach a to ewidentnie spaliny przy akumulatorze.
- Od: 6 wrz 2018, 15:41
- Posty: 8
- Skąd: police
- Auto: mazda 5 2.0D 143km dpf z 2007 roku
u mnie to chyba jednak jakaś nieszczelność na turbince, bo w jednym miejscu widać sporo czarnego osadu
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
Dzisiaj odstaeiam suto do poleconego przez kolege mechanika.Zobaczymy co z tego wyniknie.Sam by czlowiek pogrzebal popatrzal ale niestety brak warunkow.
- Od: 6 wrz 2018, 15:41
- Posty: 8
- Skąd: police
- Auto: mazda 5 2.0D 143km dpf z 2007 roku
Miałem podobny problem w GY, czuć było zapach spalin (jakby parafiny) ale to była wina webasto a konkretnie tego że webasto ma zbyt krótki tłumik i ciepłe spaliny unoszą się pod maską i są zasysane przez wentylator w kabinie. Przedłużyłem sobie tłumik od webasto o ok 80cm, rurką fi 23 mm i problem zniknął.
- Od: 21 gru 2008, 23:42
- Posty: 14
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi
Polkraft to nie dogrzewacz bo zapach zupelnie inny aczkolwiek tez upierdliwy jsk sie zapali i tez mysle o przedluzeniu wydechu.
- Od: 6 wrz 2018, 15:41
- Posty: 8
- Skąd: police
- Auto: mazda 5 2.0D 143km dpf z 2007 roku
mógłbyś dać jakiegoś linka, żeby pokazać, które to uszczelki?
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość