Cześć,
Wstęp będzie trochę przydługi, ale chyba konieczny.
3 tygodnie temu w drodze do Poznania zapalił nam się DPF (standardowo – miga DPF, i ikonka trakcji). Była sobota i nie mogliśmy znaleźć na szybko mechanika, który by nam to ogarnąl. Zdecydowaliśmy o wycince DPFu i pojechałem do gościa na usunięcie. Zrobił to tylko programowo, bo na w warsztacie tego dnia nie miał już mechanika. Powiedział, że dojedziemy na tym do Szczecina (do domu).
Nie dojechaliśmy, auto zabrała laweta (auto zgasło i waliło błędami podciśnienia).
W drodze do domu doszliśmy do wniosku, że może jednak trzeba olać temat i po prostu auto naprawić (bez usuwania DPFa) i sprzedać. Mechanik wyczyścił EGR, który się zawiesił, a u gościa od usuwania DPFów w Szczecinie umówiłem się na wprogramowanie DPFa na powrót.
Niestety okazało się, że jest jakiś problem i się nie da. Auto zaczęło sypać błędami. Był na tyle honorowy, że zamówił sterownik i wymienił go na swój koszt. Teraz już błędów nie było, auto wykrywa zapchanego DPFa i jestem umówiony na chemiczne czyszczenie w przyszłym tygodniu.
Jednakże w Forscanie widzę błąd U2202.E0 dotyczący ABSa. Nie zapalają się kontrolki, a jedynie to widać w prorgramie.
Pytanie czy mogła to spowodować wymiana sterownika? Gość twierdzi, że na starym było to samo.
No i jak to naprawić?
Pozdrawiam
Błąd U2202.E0
Strona 1 z 1
Opis błędu masz poniżej
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30300.html
Problem jest szyną CAN do sterownika, czyli PCM.
Gość wymontował sterownik i robił to na biurku czy demontował?
Jeżeli demontował, to sprawdź piny na wtyczce od sterownika.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30300.html
Problem jest szyną CAN do sterownika, czyli PCM.
Gość wymontował sterownik i robił to na biurku czy demontował?
Jeżeli demontował, to sprawdź piny na wtyczce od sterownika.
-
Paweł_Radom
Hej,
Obaj magicy programowali sterownik za pomocą złącza OBD, nie wyciągali sterownika. A czy to nie jest przypadkiem tak, że muszą programować dodatkowe moduły jak np ABS jak programują sterownik? Bo coś Google zwraca takie informacje, a forscan podaje definicję tego błedu jako coś z "nieaktualnymi informacjami ABS".
Pozdrawiam
Obaj magicy programowali sterownik za pomocą złącza OBD, nie wyciągali sterownika. A czy to nie jest przypadkiem tak, że muszą programować dodatkowe moduły jak np ABS jak programują sterownik? Bo coś Google zwraca takie informacje, a forscan podaje definicję tego błedu jako coś z "nieaktualnymi informacjami ABS".
Pozdrawiam
- Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/id0140f1802400.html
Ale tak w ogóle, jak może on zaprogramować po OBD, jeżeli jest błąd komunikacji z nim
Ja bym przeleciał punkty z powyższego linka.
Zobacz punkt 11
Ty masz tak samo. Więc powinno się zastosować do punktów z listu na początku postu.
P.S. Szkoda że mieszkasz na drugim krańcu Polski.
-
Paweł_Radom
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości