Problem z DPF 2009 143KM

Witam,
Mam taki problem z moim "autobusem" świecą się 3 kontrolki (DPF, trakcja i CHE) komputer sczytał błędy i wyszło min. P242F – całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśnięta do filtra emisji cząstek (licznik1) – nieciągły (ale przecież w Mazdzie jest suchy filtr, to o jakiej mieszance mowa???), plus całkowicie zapchany filtr i trzy inne kody zależne od tego problemu. Kilka prób kasowania, bez powodzenia (za 5 sekund wracały ponownie) próba wypalania komputerem bezowocna, tak samo jak trasa co jest oczywiste przy trybie awaryjnym w którym auto się znajduje. Przez kompletną bez moc i irytację postanowiłem zdemontować filtr i go wyczyścić (woda plus chemia) po tym zabiegu był czyściutki i piękny w środku. Złożyłem wszystko do kupy, podłączam kompa i nadal to samo
pomocyyyyy, co może być przyczyną? Dodam że auto ma teraz 123kkm, kupiłem z przebiegiem 115kkm. Może jakiś czujnik padł i nie czyta procedury prawidłowo...już sam nie wiem co myśleć, a jak słyszę w jakiś warsztatach "...panie wytniemy i będzie problem z głowy..." to mnie telepie! Pomocy
Pzdr. Adrian
Mam taki problem z moim "autobusem" świecą się 3 kontrolki (DPF, trakcja i CHE) komputer sczytał błędy i wyszło min. P242F – całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśnięta do filtra emisji cząstek (licznik1) – nieciągły (ale przecież w Mazdzie jest suchy filtr, to o jakiej mieszance mowa???), plus całkowicie zapchany filtr i trzy inne kody zależne od tego problemu. Kilka prób kasowania, bez powodzenia (za 5 sekund wracały ponownie) próba wypalania komputerem bezowocna, tak samo jak trasa co jest oczywiste przy trybie awaryjnym w którym auto się znajduje. Przez kompletną bez moc i irytację postanowiłem zdemontować filtr i go wyczyścić (woda plus chemia) po tym zabiegu był czyściutki i piękny w środku. Złożyłem wszystko do kupy, podłączam kompa i nadal to samo
Pzdr. Adrian