Analiza błędów – kontrolki DPF, MIL, DSC

Witam,
Czy możecie podpowiedzieć, co mogę sprawdzić, przeczyścić, itp. sam bez oddawania samochodu do serwisu na podstawie poniższych błędów? Drugi raz w ciągu miesiąca pojawiły mi się kontrolki DPF, MIL i DSC. Za pierwszym razem błędy pokasowane, a teraz znowu wyskoczyły. Jadąc przez miasto nagle auto straciło moc i zaczęło drgać, po chwili wyskoczyły 3 kontrolki, więc szybko na ekspresówkę z myślą, że wypalę filtr, zanim na nią wskoczyłem odzyskało moc, jazda ok. 2500 obrótów przez 30km, nie zauważyłem, aby przez ten czas wzrosło chwilowe spalanie tak jakby filtr nie wypalał się. DPF jak mrugał tak mruga.
Podpiąłem do komputera i wyskoczyły błędy:
P242F – całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśnięta do filtra emisji cząstek (licznik1) – nieciągły
P0101, P0104 – nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza – nieciągły
P2458 – czas regeneracji filtra – nieciągły
Mazdę posiadam od ponad roku i pierwszy raz taka akcja. Wydech czarny, wcześniej chusteczka biała.
Jakieś dwa miesiące temu miałem wymieniony rozrząd, podkładki pod wtryskiwacze, regulację luzów zaworowych i czyszczenie smoka, olej Mazda Original Ultra DPF. Trochę zastanawiający zbieg okoliczności.
Czy możecie podpowiedzieć, co mogę sprawdzić, przeczyścić, itp. sam bez oddawania samochodu do serwisu na podstawie poniższych błędów? Drugi raz w ciągu miesiąca pojawiły mi się kontrolki DPF, MIL i DSC. Za pierwszym razem błędy pokasowane, a teraz znowu wyskoczyły. Jadąc przez miasto nagle auto straciło moc i zaczęło drgać, po chwili wyskoczyły 3 kontrolki, więc szybko na ekspresówkę z myślą, że wypalę filtr, zanim na nią wskoczyłem odzyskało moc, jazda ok. 2500 obrótów przez 30km, nie zauważyłem, aby przez ten czas wzrosło chwilowe spalanie tak jakby filtr nie wypalał się. DPF jak mrugał tak mruga.
Podpiąłem do komputera i wyskoczyły błędy:
P242F – całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśnięta do filtra emisji cząstek (licznik1) – nieciągły
P0101, P0104 – nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza – nieciągły
P2458 – czas regeneracji filtra – nieciągły
Mazdę posiadam od ponad roku i pierwszy raz taka akcja. Wydech czarny, wcześniej chusteczka biała.
Jakieś dwa miesiące temu miałem wymieniony rozrząd, podkładki pod wtryskiwacze, regulację luzów zaworowych i czyszczenie smoka, olej Mazda Original Ultra DPF. Trochę zastanawiający zbieg okoliczności.