Czyszczenie zaworu EGR w RF7J.

Postprzez tadziol » 28 lis 2016, 22:41

Pochylony,uniżenie witam szanowne gremium wiernych słuchaczy.Prosze nie regulować odbiorników,jakość jest jaka jest,a wiec zapraszam do wysłuchania audycji pt. Czyszczenie zaworu Egr z silnika RF7J.

Fakt istnienia owego zaworu znany jest już w epoce kamienia łupanego,kiedy to zbyt bliskie umieszczenie okna w jaskini w stosunku do wylotu dymu z ogniska powodowało zaciąganie spalin z powrotem i w ten sposób narodziła sie istota zaworu recyrkulacji spalin a zaraz potem powstały czujniki czadu. Przez tysiące lat konstrukcja owa przechodziła swoista ewolucje,aż osiągnęła poniższy kształt.
1.jpg


Jednak pomimo zaawansowanej technologii XXI wieku,która umożliwia m.in. produkcje niepasteryzowanego napoju,problem zacinania sie zaworu EGR w pozycji otwartej pozostał. W związku z owym faktem a przez pryzmat braku możliwości kontroli czy ów się zamknął co jakiś czas pojawiają sie zrozpaczone głosy meldującą a to o braku mocy silnika czy o zgrozo zapchanym DPF-je.....
Ponieważ dla zapewnienia bezpieczeństwa przewody kominowe podlegają corocznej kontroli kominiarskiej tak i my powinnismy postępować z EGR-em. W kilku słowach,a i te chyba stają sie zbyteczne,przybliżę procedurę czyszczenia i konserwacji zaworu EGR.
READY ??
GO !!

Rozpoczynamy od odkręcenia silnika wykonawczego....
2.jpg


I otrzymujemy :
3.jpg


Kolejny krok to uwolnienie sprężyny zwrotnej zaworu...
4.jpg

5.jpg
6.jpg
7.jpg


Następnie przystępujemy do czyszczenia mechanicznego....największej uwadze należy poddać trzonek zaworu.
8.jpg


Oraz jego korpus...
9.jpg

Uzyskanie poniższego widoku gwarantuje sukces.
10.jpg
11.jpg


Zdradzę tajemnice,ze osobiście składam przy użyciu odrobiny smaru ceramicznego,jako doskonałego środka bakteriobojczego i odgrzybiajacego.
12.jpg


Całości dokonujemy montując silnik i zabudowując zawór EGR w silniku.
Po dokonaniu owej czynności stajemy sie bohaterami swojego garażu lub garażu szwagra,a wkład w ochronę środowiska urasta do rangi walki o dolinę Rospudy .
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MIRAS M6 » 28 lis 2016, 23:51

Przepiękne słuchowisko. Odbiór przebiegł bez zakłóceń z możliwością wykorzystania wszelkich możliwych systemów audio począwszy od Dolby Pro skończywszy na virtual surround 9.2 hahaha hahaha hahaha
Tadziu – misjonarzu silników i nie tylko jako jeden z nielicznych chyba zaraz po Papieżu na pewno odwiedziłeś już wiele miejsc gdzie na Twojej drodze krzyżowej objawił się silnik RF-5C. Czy jesteś w stanie nam wszystkim tu zebranym ujawnić choć jedną tajemnicę sakramentu w którym są zawarte prawdy z psalmu o dokonaniu takiego cudu z zaworem EGR w RF-5C? W imieniu wszystkich wiernych składamy Ci wielkie Bóg zapłać a wolne datki wyślemy przelewem Payu na konto Parafii Św.Tadeusza.
P.S.Na koniec chciałbym dodać że po wysłuchaniu tej audycji w/w czynności jest w stanie wykonać nawet Stevie Wonder.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez hog » 10 maja 2018, 13:02

Witam
Właśnie walczę z EGR po rozkręceniu go na 2 cześć otrzymałem 2 metalowe podkładki w fotorelacji widoczne na 3 zdjęciu.Skręcać go i zakładać jedną, czy to jakiś patent "regeneracyjny " :) na powiększenie odległości miedzy grzybkiem a silnikiem wykonawczym???
Pozdrawiam
Hog
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 18:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez smile » 25 cze 2018, 22:13

U mnie też były dwie wiec to standard.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ggrzg » 25 cze 2018, 23:55

EGR-a nie rozkręciłem bo dwie śruby mocujące są w takim stanie, ze istnieje ryzyko wymiany całego zaworu. Wiec wyczyszczony został dokładniej bez rozbierania. Sprawdzony na okoliczność poruszania się tłoczka zamykającego, porusza się bez żadnych oporów poza oporem sprężyny.

No i teraz montaż, w tej wersji RF-7J to ponad godzina (demontaż trwał 2 bo nie był prosty, dużo elementów trzeba było zdemontować, a śruby były odkręcane olbrzymimi momentami obrotowymi).

Czekam jeszcze na interpretację pozycji zerowej na poniższym wykresie z oscyloskopu:
"zarejestrowana wartość zaworu układu recylkulacji spalin – położenie zamknięte [mm]" – EGR_LRN – bo tu wartość cały czas wynosi "0".
Załączniki
egr.png
Wykres przed demontażem
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 21:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy