Strona 1 z 1

Wibracje na biegu jałowym

PostNapisane: 20 paź 2016, 22:50
przez hollow
Zazwyczaj na biegu jałowym rozgrzany silnik w mojej Piątce ma wg obrotomierza ~750 obr/min. Od czasu do czasu jednak obroty biegu jałowego rozgrzanego silnika wynoszą ~850 obr/min. (zawsze tłumaczę to sobie dopalaniem zawartości DPF). Wtedy pojawia się problem z drganiem kabiny. Drgania są dość intensywne i bardzo nieprzyjemne. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika słabną, by przy ~1500 obr/min. zaniknąć całkowicie. Drgania pojawiają się jedynie wtedy, gdy obroty rozgrzanego silnika na biegu jałowym bez wciskania pedału gazu są podwyższone – silnik pracuje pewnie w jakimś innym trybie. Po otwarciu maski przy wibracjach widać, że silnik kolebie się.

Podejrzewałem poduszki silnika albo dwumasę, ale żadna z tych przyczyn nie wydaje się być trafiona. Poduszki wg mechanika od Mazd ponoć "nie są pourywane", a silnik "chodzi jak zegarek". Zużyta dwumasa, jak czytam, powinna objawiać się przede wszystkim hałasami, szarpaniem przy przyspieszaniu na niskich obrotach i przy zmianie biegów, a nic z tych rzeczy się nie dzieje.

Pomóżcie!

Re: Wibracje na biegu jałowym

PostNapisane: 21 paź 2016, 13:11
przez kriskus
Wypalanie DPF na postoju faktycznie powoduje dodatkowe wibracje, dodatkowo przepustnica jest wtedy otwarta. Jednak po w miarę krótkim czasie to się wyłącza i ponownie uruchamia dopiero po ruszeniu.
Możesz też spróbować zrobić kalibrację wtryskiwaczy.