Witam,
Przeszukałem forum, ale niestety nie natrafiłem na podobny wątek.
Mazda 5 2.0 (2006r.)
Eksploatowana na bieżąco. Po weekendzie (stała 2 dni) przy próbie uruchomienia silnika – echo.
Kontrolki się zapalają, i zaczynają wariować wraz z prędkościomierzem. Silnik nie odpala.
Na wstępie sprawdzam czy aby kluczyk nie jest uszkodzony (problem z immobilizerem), ale to samo z zapasowym.
Idę dalej. Podpinam kable do aku z drugiego samochodu i próbuje odpalić, sprawdzając przy okazji czy aby akumulator nie padł. Brak efektu. Czyli akumulator wydaje się być sprawny.
Przy próbie przekręcania stacyjki w skrzynce bezpiecznikowej pod maską, 2 przekaźniki cały czas klikają – nie wiem czy to dobry objaw, ale z tego co wyczytałem to prąd dochodzi do przekaźnika więc jest dobrze.
Jutro planuję posprawdzać resztę bezpieczników w skrzynce – i tu pytanie do specjalistów – czy aby ma to sens w tym przypadku?
Zastanawiam się czy problem nie leży po stronie rozrusznika. I tu pytanie: gdzie się znajduje? jak go wymontować? czy istnieje jakiś tutorial / instrukcja serwisowa by poznać bliżej elementy/części znajdujące się pod maską.
Jakieś doświadczenie z elektryką/ elektroniką posiadam (po technikum elektronicznym), także posługiwanie się miernikiem nie sprawia mi problemu. Problemem dla mnie są elementy pod maską. Wiem gdzie się wlewa olej, płyn do spryskiwaczy, etc. Jeśli chodzi o podzespoły to jestem cienki.
Proszę o wyrozumiałość w odpowiedziach. Wiem, ze z takimi sprawami do mechanika, ale termin który mi wyznaczyli jest za 2 tygodnie, i nie chce mi się bezczynnie czekać. Dodatkowo auto stoi pod blokiem unieruchomione, co wiąże się z holowaniem.
Problem z uruchomieniem – Mazda 5 2.0 2006r.
Strona 1 z 1
Witaj,
Miałeś rację. Problemem był akumulator.
Po wymianie, odpala od strzała.
Natomiast ciekawy bylem dlaczego po 2 latach, 3 miesiace po gwarancji akumulator padł.
Pojechałem do specjalisty od akumulatorow (gość naprawdę godny polecenia) – sklep Akumulatory24.pl z siedzibą w Rudzie Śląskiej i wykonalismy testy. Okazalo sie ze stary akumulator jest sprawny, ale całkowicie rozladowany. Po przemierzeniu pradu w samochodzie, okazalo sie ze pobor wynosi 0,15A w stanie spoczynku. I w ten sposob doszliśmy do źródła. Coś pobiera ten prąd pobiera i jeszcze nie wiem co. Byc moze centralka z czujnika cofania. Jak zlokalizuje dam znac.
Dopisano 14 maja 2016, 14:20:
Niestety to nie problem z czujnikami cofania. A wydawało się, że to właśnie to.
Pobór prądu spadł do 0,02A po wyjęciu bezpiecznika nr 25, który według instrukcji oznacza (ROOM: 15A – lampy sufitowe, lampy punktowe, lampa oświetlenia bagażnika, zabezpieczenie różnych obwodów).
Wyłączyłem wszystkie w/w lampy, i mimo to nadal z włożonym bezpiecznikiem prąd pobierania to ok. 0,25A. Nie wiem co znaczy zapis: zabezpieczenie różnych obwodów. Jakich obwodów.
Czy jest możliwe, że jeszcze przez określony czas po zamknięciu samochodu coś może powodować pobór, a po określonym czasie spadnie do 0,02A?
Fachowiec mówi, żebym szukał w rzeczach dołożonych do auta, czyli np. czujnikach cofania, modułu haka, itp. Czujnik sprawdzony. Jak zlokalizować pod jakim bezpiecznikiem znajduje się moduł do haka?
Dopisano 14 maja 2016, 14:22:
Aha, jeszcze ważną kwestią jest to, iż po wyjęciu bezpiecznika nr 25 nie mogę otworzyć auta z pilota oraz nie działają żadne kontrolki w samochodzie.
Miałeś rację. Problemem był akumulator.
Po wymianie, odpala od strzała.
Natomiast ciekawy bylem dlaczego po 2 latach, 3 miesiace po gwarancji akumulator padł.
Pojechałem do specjalisty od akumulatorow (gość naprawdę godny polecenia) – sklep Akumulatory24.pl z siedzibą w Rudzie Śląskiej i wykonalismy testy. Okazalo sie ze stary akumulator jest sprawny, ale całkowicie rozladowany. Po przemierzeniu pradu w samochodzie, okazalo sie ze pobor wynosi 0,15A w stanie spoczynku. I w ten sposob doszliśmy do źródła. Coś pobiera ten prąd pobiera i jeszcze nie wiem co. Byc moze centralka z czujnika cofania. Jak zlokalizuje dam znac.
Dopisano 14 maja 2016, 14:20:
Niestety to nie problem z czujnikami cofania. A wydawało się, że to właśnie to.
Pobór prądu spadł do 0,02A po wyjęciu bezpiecznika nr 25, który według instrukcji oznacza (ROOM: 15A – lampy sufitowe, lampy punktowe, lampa oświetlenia bagażnika, zabezpieczenie różnych obwodów).
Wyłączyłem wszystkie w/w lampy, i mimo to nadal z włożonym bezpiecznikiem prąd pobierania to ok. 0,25A. Nie wiem co znaczy zapis: zabezpieczenie różnych obwodów. Jakich obwodów.
Czy jest możliwe, że jeszcze przez określony czas po zamknięciu samochodu coś może powodować pobór, a po określonym czasie spadnie do 0,02A?
Fachowiec mówi, żebym szukał w rzeczach dołożonych do auta, czyli np. czujnikach cofania, modułu haka, itp. Czujnik sprawdzony. Jak zlokalizować pod jakim bezpiecznikiem znajduje się moduł do haka?
Dopisano 14 maja 2016, 14:22:
Aha, jeszcze ważną kwestią jest to, iż po wyjęciu bezpiecznika nr 25 nie mogę otworzyć auta z pilota oraz nie działają żadne kontrolki w samochodzie.
- Od: 24 kwi 2015, 21:31
- Posty: 9
- Auto: Mazda 5
W dalszym ciągu nie mogę namierzyć źródła problemu. Sprawdziłem żarówkę w schowku od strony pasażera, była przepalona, ale nie miała wpływu na pobór prądu.
Zastanawiam się nad miejscem w okolicy stacyjki. Jest tam zielona osłonka, a pod nią prawdopodobnie też jakaś żarówka / dioda? Czy ktoś się orientuje w tym temacie, i jeśli tak to jak się do niej dostać? Nigdy nie widziałem żeby się świeciło bądź migało.
Zastanawiam się nad miejscem w okolicy stacyjki. Jest tam zielona osłonka, a pod nią prawdopodobnie też jakaś żarówka / dioda? Czy ktoś się orientuje w tym temacie, i jeśli tak to jak się do niej dostać? Nigdy nie widziałem żeby się świeciło bądź migało.
- Od: 24 kwi 2015, 21:31
- Posty: 9
- Auto: Mazda 5
Zielona lampka to prawdopodobnie do podświetlenia stacyjki. Co do poboru prądu to mam taką małą sugestię
a mianowicie wymień oświetlenie kabiny na ledy i sprawdź czy się żarzą po zamknięciu drzwi – u mnie nie więc nie ma poboru prądu – dioda przy małym napięciu będzie świecić- tak mam w Oplu ale ponoć ten typ tak ma. Jak się dostać
viewtopic.php?f=393&t=142091&hilit=licznika&start=40
Może pomoże
a mianowicie wymień oświetlenie kabiny na ledy i sprawdź czy się żarzą po zamknięciu drzwi – u mnie nie więc nie ma poboru prądu – dioda przy małym napięciu będzie świecić- tak mam w Oplu ale ponoć ten typ tak ma. Jak się dostać
viewtopic.php?f=393&t=142091&hilit=licznika&start=40
Może pomoże
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
A wiec sprawdziłem wszystkie żarówki wewnątrz auta (podsufitka pierwszy rząd, podsufitka w drugim rzędzie, oraz lampka w bagażniku, gniazdo zapalniczki w bagażniku), tzn. odłączałem po kolei obwody – bez efektu, ciągle pobiera 0,17A.
Kombinując dalej, zrobiłem następny test:
1. Maska otwarta – miernik podłączony.
2. Zamknąłem samochód kluczykiem. Zaskoczył centralny zamek – wszystkie drzwi pozamykane, światła pogaszone. Czyli standardowy tryb w spoczynku.
3. Na mierniku pojawia się wartość 0,17A.
4. Wyciągam bezpiecznik nr 25 (ROOM 15A) – wartość spada do 0,00 – 0,02A.
5. Ponownie wkładam bezpiecznik nr 25 – i wartość w dalszym ciągu zachowana – 0,02A.
6. Otwieram samochód kluczem – centralny zamek otwiera wszystkie drzwi.
7. Zamykam ponownie samochód jak w pkt 2.
8. Robię pomiar – znowu pojawia się wartość 0,17A.
Podsumowując:
Sprawa wygląda jakby problem był po stronie zamku centralnego. Czy ktoś może mi podrzucić jakiś pomysł jak to sprawdzić? Gdzie znajduje się centralka? Być może odłączenie jej rozwiąże problem z poborem prądu?
Kombinując dalej, zrobiłem następny test:
1. Maska otwarta – miernik podłączony.
2. Zamknąłem samochód kluczykiem. Zaskoczył centralny zamek – wszystkie drzwi pozamykane, światła pogaszone. Czyli standardowy tryb w spoczynku.
3. Na mierniku pojawia się wartość 0,17A.
4. Wyciągam bezpiecznik nr 25 (ROOM 15A) – wartość spada do 0,00 – 0,02A.
5. Ponownie wkładam bezpiecznik nr 25 – i wartość w dalszym ciągu zachowana – 0,02A.
6. Otwieram samochód kluczem – centralny zamek otwiera wszystkie drzwi.
7. Zamykam ponownie samochód jak w pkt 2.
8. Robię pomiar – znowu pojawia się wartość 0,17A.
Podsumowując:
Sprawa wygląda jakby problem był po stronie zamku centralnego. Czy ktoś może mi podrzucić jakiś pomysł jak to sprawdzić? Gdzie znajduje się centralka? Być może odłączenie jej rozwiąże problem z poborem prądu?
- Od: 24 kwi 2015, 21:31
- Posty: 9
- Auto: Mazda 5
Witam
Czy udało się zlokalizować przyczynę poboru prądu?
Mam ten sam problem z poborem prądu w aucie z silnikiem benzynowym.
Z tego wnioskuje że jest on nie zależny od rodzaju silnika i leży w wyposażeniu auta.
Czy udało się komuś zlokalizować centralkę alarmową w aucie?
Czy udało się zlokalizować przyczynę poboru prądu?
Mam ten sam problem z poborem prądu w aucie z silnikiem benzynowym.
Z tego wnioskuje że jest on nie zależny od rodzaju silnika i leży w wyposażeniu auta.
Czy udało się komuś zlokalizować centralkę alarmową w aucie?
- Od: 1 paź 2016, 11:23
- Posty: 2
- Auto: Mazda 5, CR, 2006, 2.0 B
Witam,
Problem rozwiązany, pobór prądu wartości 0,15A utrzymuje się około 30 min, po tym czasie komputery ( mazda, ford) wchodzą w tryb uśpienia i pobór u mnie spadł do 0.
Aby wykonać prawidłowo pomiar poboru prądu należy otworzyć maskę i pozamykać wszystkie drzwi, nie ruszając auta ( otwieranie drzwi, operowanie pilotem od centralnego zamka) wykonać pomiar miernikiem wpiętym szeregowo pomiędzy klemę a biegun akumulatora.
Należy odczytać wartość początkowa i po 30 min. Oczywiście po 30 min powinna być niższa od początkowej.
Dopisano 18 paź 2016, 19:39:
Witam,
Problem rozwiązany, pobór prądu wartości 0,15A utrzymuje się około 30 min, po tym czasie komputery ( mazda, ford) wchodzą w tryb uśpienia i pobór u mnie spadł do 0.
Aby wykonać prawidłowo pomiar poboru prądu należy otworzyć maskę i pozamykać wszystkie drzwi, nie ruszając auta ( otwieranie drzwi, operowanie pilotem od centralnego zamka) wykonać pomiar miernikiem wpiętym szeregowo pomiędzy klemę a biegun akumulatora.
Należy odczytać wartość początkowa i po 30 min. Oczywiście po 30 min powinna być niższa od początkowej.
Problem rozwiązany, pobór prądu wartości 0,15A utrzymuje się około 30 min, po tym czasie komputery ( mazda, ford) wchodzą w tryb uśpienia i pobór u mnie spadł do 0.
Aby wykonać prawidłowo pomiar poboru prądu należy otworzyć maskę i pozamykać wszystkie drzwi, nie ruszając auta ( otwieranie drzwi, operowanie pilotem od centralnego zamka) wykonać pomiar miernikiem wpiętym szeregowo pomiędzy klemę a biegun akumulatora.
Należy odczytać wartość początkowa i po 30 min. Oczywiście po 30 min powinna być niższa od początkowej.
Dopisano 18 paź 2016, 19:39:
Witam,
Problem rozwiązany, pobór prądu wartości 0,15A utrzymuje się około 30 min, po tym czasie komputery ( mazda, ford) wchodzą w tryb uśpienia i pobór u mnie spadł do 0.
Aby wykonać prawidłowo pomiar poboru prądu należy otworzyć maskę i pozamykać wszystkie drzwi, nie ruszając auta ( otwieranie drzwi, operowanie pilotem od centralnego zamka) wykonać pomiar miernikiem wpiętym szeregowo pomiędzy klemę a biegun akumulatora.
Należy odczytać wartość początkowa i po 30 min. Oczywiście po 30 min powinna być niższa od początkowej.
- Od: 1 paź 2016, 11:23
- Posty: 2
- Auto: Mazda 5, CR, 2006, 2.0 B
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość