Hej,
od jakiegoś czasu zauważyłem że pojawił się hałas z okolic "pasków"
Serwis podejrzewa pasek rozrządu albo pompę oleju. Rozrząd wymieniany był 14 mcy temu. Zrobił 30 tyś km.
Pasek wielorowkowy został wymieniony przez serwis (podobno był poobcierany w nieznacznym stopniu)
Pasek rozrządu został założony (do testu) nowy ale nic się nie poprawiło, podobno obecny "wyglądał jak nowy".
Ktoś miał podobny problem? Poniżej link do filmiku.
http://serwer1540222.home.pl/pub/mov_0014.mp4
Hałas z okolic osprzętu silnika (film)
Strona 1 z 1
Były przypadki, że koło napędzające pompę oleju po jakimś czasie się wyrabiało. Nieszczęśliwie napęd brało z kolka zębatego będącego częścią wału korbowego. Jeśli to jest przyczyną, do wymiany wał korbowy // pompa oleju. Trzeba zdjąć miskę olejową i skontrolować stan zębów na pompie olejowej.
Rozrząd oryginalny??
Rozrząd oryginalny??
Yard napisał(a):Dla rozrządu nie czas jest ważny, a przebieg.grzechx napisał(a):Rozrząd wymieniany był 14 mcy temu
Racja – zrobił 30 tyś km.
Dopisano 22 lis 2015, 14:54:
smile napisał(a):Były przypadki, że koło napędzające pompę oleju po jakimś czasie się wyrabiało. Nieszczęśliwie napęd brało z kolka zębatego będącego częścią wału korbowego. Jeśli to jest przyczyną, do wymiany wał korbowy // pompa oleju. Trzeba zdjąć miskę olejową i skontrolować stan zębów na pompie olejowej.
Rozrząd oryginalny??
Dzięki za info. Tadziol też podejrzewa napęd pompy.
Niestety zapowiada się coś grubszego :/
Niestety rozrząd nie jest oryginalny. Zamiennik.
Na podstawie nagrania trafnie wytypowaliście usterkę.
Zębatka wału korbowego i pompy oleju była do wymiany.
Zdecydowałem że zamiast całych części zostaną wymienione zębatki na wale i pompie.
Dlatego też na potrzeby wymiany zębatek na wale i pompie skorzystałem z pomocy forumowicza enduro.
Części otrzymałem (a właściwie tadziol) w nienagannym stanie.
Niestety czas realizacji zamówionych części to 1 miesiąc.
Całość sprawnie zmontowana przez tadziol (przy okazji wymieniłem rozrząd na oryginał).
I wreszcie jęczenie w silniku ustało a ja jestem spokojniejszy
Dla przypomnienia zębatka wyglądała tak:
Zębatka wału korbowego i pompy oleju była do wymiany.
Zdecydowałem że zamiast całych części zostaną wymienione zębatki na wale i pompie.
Dlatego też na potrzeby wymiany zębatek na wale i pompie skorzystałem z pomocy forumowicza enduro.
Części otrzymałem (a właściwie tadziol) w nienagannym stanie.
Niestety czas realizacji zamówionych części to 1 miesiąc.
Całość sprawnie zmontowana przez tadziol (przy okazji wymieniłem rozrząd na oryginał).
I wreszcie jęczenie w silniku ustało a ja jestem spokojniejszy
Dla przypomnienia zębatka wyglądała tak:
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość