Hałas z okolic osprzętu silnika (film)

Postprzez grzechx » 17 lis 2015, 21:44

Hej,

od jakiegoś czasu zauważyłem że pojawił się hałas z okolic "pasków"
Serwis podejrzewa pasek rozrządu albo pompę oleju. Rozrząd wymieniany był 14 mcy temu. Zrobił 30 tyś km.

Pasek wielorowkowy został wymieniony przez serwis (podobno był poobcierany w nieznacznym stopniu)
Pasek rozrządu został założony (do testu) nowy ale nic się nie poprawiło, podobno obecny "wyglądał jak nowy".

Ktoś miał podobny problem? Poniżej link do filmiku.

http://serwer1540222.home.pl/pub/mov_0014.mp4
Ostatnio edytowano 22 lis 2015, 14:44 przez grzechx, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez smile » 20 lis 2015, 21:50

Były przypadki, że koło napędzające pompę oleju po jakimś czasie się wyrabiało. Nieszczęśliwie napęd brało z kolka zębatego będącego częścią wału korbowego. Jeśli to jest przyczyną, do wymiany wał korbowy // pompa oleju. Trzeba zdjąć miskę olejową i skontrolować stan zębów na pompie olejowej.

Rozrząd oryginalny??
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Yard » 22 lis 2015, 11:41

grzechx napisał(a):Rozrząd wymieniany był 14 mcy temu
Dla rozrządu nie czas jest ważny, a przebieg.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

PostTen post został usunięty przez grzechx 22 lis 2015, 14:53.

Postprzez grzechx » 22 lis 2015, 14:53

Yard napisał(a):
grzechx napisał(a):Rozrząd wymieniany był 14 mcy temu
Dla rozrządu nie czas jest ważny, a przebieg.


Racja – zrobił 30 tyś km.

Dopisano 22 lis 2015, 14:54:

smile napisał(a):Były przypadki, że koło napędzające pompę oleju po jakimś czasie się wyrabiało. Nieszczęśliwie napęd brało z kolka zębatego będącego częścią wału korbowego. Jeśli to jest przyczyną, do wymiany wał korbowy // pompa oleju. Trzeba zdjąć miskę olejową i skontrolować stan zębów na pompie olejowej.

Rozrząd oryginalny??

Dzięki za info. Tadziol też podejrzewa napęd pompy.
Niestety zapowiada się coś grubszego :/

Niestety rozrząd nie jest oryginalny. Zamiennik.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez grzechx » 2 mar 2016, 10:17

Na podstawie nagrania trafnie wytypowaliście usterkę.
Zębatka wału korbowego i pompy oleju była do wymiany.

Zdecydowałem że zamiast całych części zostaną wymienione zębatki na wale i pompie.

Dlatego też na potrzeby wymiany zębatek na wale i pompie skorzystałem z pomocy forumowicza enduro.
Części otrzymałem (a właściwie tadziol) w nienagannym stanie.
Niestety czas realizacji zamówionych części to 1 miesiąc.

Całość sprawnie zmontowana przez tadziol (przy okazji wymieniłem rozrząd na oryginał).
I wreszcie jęczenie w silniku ustało a ja jestem spokojniejszy :)


Dla przypomnienia zębatka wyglądała tak:
Załączniki
zebatka-walu.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy