Turbina – rura powietrza od filtra

Postprzez bodzioklb » 6 paź 2015, 15:28

Panowie – pomocy <płacze>
Potrzebuje pomocy w sprawie rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny.
Rura ta jest wykonana z tworzywa a jej koniec jest jakby z gumy – miękkiego tworzywa.
I właśnie ten koniec szlag trafił -turbo łapie lewe powietrze i słychać niemiłosierne syczenie jak przyśpieszam. Są tacy którym by się to podobało :D ale mnie to irytuje... <oczko>

Szukałem tej rury ale ceny powalają...
Zwłaszcza gdy świeżo jestem po wydatkach związanych z wymianą turbo i kastrowaniem DPF'a...
Używki nie wchodzą w grę gdyż jak już się zorientowałem z czasem to tworzywo twardnieje i ponowne nałożenie go skutkuje pękaniem.
Nie mam ochoty w niedługim czasie znów to robić więc chcę zrobić nowe połączenie

Teraz pytanie – czy ktoś zna średnice zewnętrzne zakończenia tej rury i kołnierza na turbinie gdzie ten element nachodzi???

Jest tam na tej rurze tyle miejsca że chyba da się nasunąć na nią tuleję/rurę gumową i połączyć to z turbo.

Na obrazku zaznaczyłem o którą część chodzi – a nie mam zbytnio czasu i możliwości aby to wybebeszać i mierzyć.

Chciałbym zamówić rurę via net tylko potrzebuję znać średnicę na obu końcach.
Załączniki
rura turbo.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 02:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Dario7604 » 2 lis 2015, 17:48

Jeśli ktoś coś takiego posiada pilnie kupie. Mazda 5 rok 2005 143 KM. A możne ktoś wie czy jakaś inna pasuje. Przeszukałem Allegro i inne portale i nikt nie ma. Proszę o pomoc!!!
Nowa w serwisie 1530 brutto w Poznaniu.
Załączniki
20151102_153248.jpg
20151102_153301.jpg
Dario7604
 

Postprzez Yard » 2 lis 2015, 20:17

http://www.partsbase.org/parts/mazda-rf7n1322xb/
Mazda3 i Mazda5
Szukaj w rozbitkach.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez bodzioklb » 5 lis 2015, 12:09

ja odpusciłem temat tej rury.. ta guma/rura to utrapienie...
Uzywki wszystkie maja przeważnie gume na wykończeniu – po co zakładać takie skoro za jakiś czas sie wysypie..

Nie ryzykowałem możliwości wciągnięcia strzępka gumy przez turbo.
Minimalna nieszczelnośc zakłóca prace przepływki a ona nie pokaże żadnego błedu...
Nawet jak całe powietrze będzie szło bokiem – sprawdziłem to jeżdżąc chwile bez rury.


Mam zrobiony cały dolot od nowa z nierdzewki i silikonowych kolanek...
Wyglada jak by to "tjuningu" i napewno jest to pewniejsze niż rura niewiadomego pochodzenia.

Srednica dolotu jest jednakowa nawet na załamaniach – teraz słychać tylko piękny gwizd...

Całość przeróbki kosztowała mnie 240 zł... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 02:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez robertel » 5 lis 2015, 13:21

Możesz podrzucić jakieś foto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 12:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez Damian68 » 5 lis 2015, 15:36

Fotki mile widziane a przy okazji czy w razie czego jesteś w stania załatwić taki przerobiony zestaw <co?> <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez robertel » 11 gru 2015, 20:34

Szkoda że forumowicz nie chce się podzielić ulepszeniem swojej Madzi!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 12:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez Damian68 » 11 gru 2015, 20:39

Może wkrótce się odezwie i podzieli się sposobem na przeróbkę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez bodzioklb » 12 gru 2015, 22:11

Panowie nie mam fotek z przeróbki a teraz zrobić ciężko bo nie ma gdzie aparatu wsadzić.
Z góry niewiele widac.

Plastikowa rura jest ucięta mniej więcej za pierwszym załamanie patrząc od turbiny.
Jest taka srednica tam ja rantu na turbinie i jest założone kolano gumę z drugim odnogami.
Wiec jeden jest jeden kawal kolana gumowego z rury wprost na turbo.
Wczesniej bylo Male kolano i przedłużki ale się gibalo bardzo.
Waz oparow olejowych jest teraz dlugi i wchodzi w obudowę filtra obok rury ssacej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 02:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Damian68 » 12 gru 2015, 22:47

Mam zrobiony cały dolot od nowa z nierdzewki i silikonowych kolanek...


nierdzewkę gdzie nabyłeś i te silikonowe kolanka, jakieś dopasowanie ze sklepu czy robione na zamówienie <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez bodzioklb » 13 gru 2015, 15:06

Nierdzewka była pierwotnie...
Dolot wykonany w całości nie miał stabilnego podparcia i wpadał w rezonans...

Wróciłem do plastikowej oryginalnej rury która została skrócona.

szukajcie na alledrogo
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... %20kolanko

Musze zapytać kumpla mechaniora czy pamięta średnicę jaka tam była.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 02:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Damian68 » 13 gru 2015, 18:44

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez hAoS001 » 17 sie 2016, 11:15

Witam,
Ktoś ma pomysł gdzie można dostać tą rurę?
hAoS001
 

Postprzez robertel » 17 sie 2016, 18:35

Kolego ja szukałem ok pół roku, znalazłem na alle drogo kupiłem za 150 w dobrym stanie.
Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 12:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez Prymul » 18 gru 2017, 21:46

Odkopuję temat. Mam podobny kłopot tyle, że z rurą wychodzącą z filtra powietrza do turbiny- taka gumowa z "harmonijką". Pękła właśnie w miejscu harmonijki :( Na początku myślałem że od Mazdy 6 spokojnie pasuje (w końcu ten sam silnik RF7j) ale niestety ta od 6 jest nieco inna, jest inaczej wygięta. Ma też inne oznaczenie: RF5C natomiast moja ma RF7N. Szukam od kilku m-cy na alledrogo i jak raz trafiłem na jedną to okazało się że spóźniłem się z kupnem. Zresztą sprzedawcy na alledrogo tez do końca nie wiedzą co sprzedają. Gdzie można dostać taką rurę? Może macie jakieś patenty aby czymś to naprawić. Pęknięcie nie jest duże ale nie chcę aby turbina na lewo coś zassała np piasek.
Początkujący
 
Od: 31 lip 2017, 12:56
Posty: 2
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2006rok 110 KM
Wcześniej Premacy DiTD 101 KM
Alfa Romeo 156 JTD 2003 rok 140KM

Postprzez smile » 18 gru 2017, 23:37

.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 4 lut 2019, 11:15.
Powód: SPAM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy