Strona 1 z 1

Błąd P167B w PCM – kalibracja wtrysków

PostNapisane: 12 sty 2015, 17:13
przez alchemyx
Witam,

Miałem ostatnio przygodę z DPFem (prawdopodobnie z powodu zabrudzonego EGR). Filtr został wyczyszczony,
EGR też, ale odbierając auto poinformowano mnie, że powinienem zgłosić się do Mazdy na adaptację wtrysków, bo oni tego na swoim komputerze (Bosch) zrobić nie mogą oraz wymienić olej. W sumie nie wiem po co miałem adaptację robić, ale warsztat raczej porządny, więc przyjąłem to do wiadomości.

Wróciłem do rodziny i miałem rzeczywiście wyzerowane wtryski (wartości LRN w Forscanie). Próbowałem ręcznie dokonać kalibracji "na kabelek", ale nie udało mi się, zawsze kończyło się zapaloną kontrolką silnika i migającymi świecami. Dodatkowo pojawiał się błąd P167B w PCM. Poddałem się i zostawiłem jak jest. Wróciłem do domu, gdzie wymieniłem olej, skasowałem współczynnik rozrzedzenia oleju i zajrzałem jeszcze raz we wtryski, a one już miały pewne wartości, czyli tak jakby się skalibrowały samodzielnie.

Niestety błąd P167B nadal pozostaje. Pytanie brzmi jak go rozumieć i co powinienem zrobić?

Czy kalibracja z poziomu Forscana może pomóc? (Chwilowo nie mogłem jej zrobić, bo każą robić to bez obciążenia, a ja nie mam sprawnej baterii w laptopie i muszę ciągle się podłączać pod gniazdko zapalniczki).

Wszelkie wskazówki mile widziane.

Pozdrawiam

PostNapisane: 12 sty 2015, 18:59
przez Yard
viewtopic.php?f=420&t=145498

Ten sam problem w podobnych wątkach na dole został rozwiązany.

Re: Błąd P167B w PCM

PostNapisane: 12 sty 2015, 19:28
przez alchemyx
Niestety nie wiem w jaki sposób ja uruchamiał ale to sie dowiem i juz przez wiadomości prywatne. Dziękuje


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

PostNapisane: 12 sty 2015, 21:01
przez Yard

PostNapisane: 12 sty 2015, 21:03
przez alchemyx
Znam tą procedurę "na kabelek", ale jak wspomniałem powoduje problemy, chociaż kiedyś mi się udała.

PostNapisane: 12 sty 2015, 21:07
przez Yard
Ten człowiek z podanego wcześniej postu też próbował aż do skutku. :)

Re: Błąd P167B w PCM

PostNapisane: 13 sty 2015, 16:15
przez alchemyx
Udało mi sie forscanem. Kluczem była temperatura paliwa (FLT). Silnik rozgrzany a było 25 stopni, gdzie minimum to 30. Blad po całej akcji zniknął. Dziękuje raz jeszcze.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk