Ile spala Mazda5 diesel
Do tej pory spalanie miałem około 7-8l/100km. Ostatnio wyszło prawie 10l na setkę jeżdżąc tylko po mieście (średnio 5km dziennie). 525km przy tankowaniu 51,6l. Więc wychodzi na to, że dogrzewacz zjada sporo tego paliwa, bo w zasadzie przy takiej jeździe i takiej pogodzie dogrzewacz działa na okrągło.
Albo to sprawa wtrysków. Będzie trzeba to sprawdzić przy najbliższym przeglądzie.
Albo to sprawa wtrysków. Będzie trzeba to sprawdzić przy najbliższym przeglądzie.
Podczas ostatnich mrozów spalanie w mieście przekroczyło 10l/100km. U mnie też dogrzewacz chodził cały czas. Gdzie te czasy, gdy latem Golf 1.9 z mechaniczną pompą palił 7, a zimą dla odmiany też 7...
- Od: 19 lis 2012, 10:23
- Posty: 12
- Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km
U mnie wychodzi jakieś 6,5l/100km, średnio 85% przebiegu trasa, 15% miasto (lub nawet więcej na korzyść trasy). Niestety, dogrzewanie silnika często się włącza i na długo, co widzę po chwilowym spalaniu – te wzrasta nawet o 2l/100km! Sporą część trasy jadę równym tempem – ok 100-110km/h, 6 bieg, tempomat i chwilowe spalanie waha się od 5.4 do ponad 7l. przy hamowaniu silnikiem widać właśnie spalanie do 2l (włączone dogrzewanie, bez niego jest 0,0). Spodziewałem się trochę niższych wyników – no może jak przyjdą wyższe temperatury i dogrzewanie nie będzie się włączać. Generalnie spalanie do zaakceptowania.
Ja swoją staram się tankować co 700km i średnie spalanie waha się się od 6.1 do 7.1 l/100km. U mnie podział trasa/miasto (przejazd przez całą Warszawę do trasy) to około 65/35. Styl jazdy to dynamiczny ale bez szaleństw. Sporo wyprzedzania i Vmax do 130km/h na autostradzie.
„– Pieśni i ballady – skłonił się artysta – nie kończą się nigdy, o pani, bo poezja jest wieczna i nieśmiertelna, nie zna ni początku, ni końca...” – Jaksier, Krew Elfów Andrzej Sapkowski.
„Świat jest zupełnie inny, niż myślą warszawscy mugole w dresikach.” – Homo Bimbrownikus Andrzej Pilipiuk
„Świat jest zupełnie inny, niż myślą warszawscy mugole w dresikach.” – Homo Bimbrownikus Andrzej Pilipiuk
- Od: 29 lip 2013, 13:24
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0D 2007 143KM.
Lanos 1.6 B+G 1999 106KM
Po remoncie silnika pierwsze tankowanie na trasie i spalanie 6,6.
Tak z ciekawości skoro mowa o spalaniu – czy ktoś się pochwali sprawną instalacją HHO, która rzeczywiście obniża spalanie?
na forum jest bardzo obszerny wątek z którego jeden gościu twierdzi, że to nic nie daje, a inni, że super sprawa. viewtopic.php?f=139&t=127400&hilit=hho
Tak z ciekawości skoro mowa o spalaniu – czy ktoś się pochwali sprawną instalacją HHO, która rzeczywiście obniża spalanie?
na forum jest bardzo obszerny wątek z którego jeden gościu twierdzi, że to nic nie daje, a inni, że super sprawa. viewtopic.php?f=139&t=127400&hilit=hho
mi wyszło w mieszanym 7,7 l/100 km ON
7.11.2014r tym razem 8,3 l/100 km ON Ultimate
18.11.2014r – 7,5l/100 km ON Verva
30.06.2015r – 6,7 l/100 km – cykl mieszany (60% trasa,40% miasto), wynik bez dpf i z wył egr.
7.11.2014r tym razem 8,3 l/100 km ON Ultimate
18.11.2014r – 7,5l/100 km ON Verva
30.06.2015r – 6,7 l/100 km – cykl mieszany (60% trasa,40% miasto), wynik bez dpf i z wył egr.
Ostatnio edytowano 1 lip 2015, 10:44 przez grzechx, łącznie edytowano 1 raz
5,5 l na 100 km- próba z 700 km Warszawa- Trójmiasto- Warszawa. Trasa 7, prędkości do max 140 kmh, Eco-driving
6,7 na 100 km- próba 1300 km Szwajcaria-Polska. Prędkości autostradowe 140-170 kmh
8,5 l na 100 km – miasto
6,7 na 100 km- próba 1300 km Szwajcaria-Polska. Prędkości autostradowe 140-170 kmh
8,5 l na 100 km – miasto
Kolejny wakacyjny wypad M5
Tym razem Dalmacja – prawie 1400 km w jedną stronę
Prędkości zgodne z dopuszczalnymi w krajach tranzytowych
Większość trasy na autostradach
4 osoby na pokładzie plus duży bagaż ale bez boxa na dachu
Klima Auto prawie na maksa ze względu na upały 35-40 stopni C.
Spalanie w/g kompa to 6,7L do celu , i 6,9L z powrotem do kraju
Aktualny przebieg M5 to 66,500 km
Tym razem Dalmacja – prawie 1400 km w jedną stronę
Prędkości zgodne z dopuszczalnymi w krajach tranzytowych
Większość trasy na autostradach
4 osoby na pokładzie plus duży bagaż ale bez boxa na dachu
Klima Auto prawie na maksa ze względu na upały 35-40 stopni C.
Spalanie w/g kompa to 6,7L do celu , i 6,9L z powrotem do kraju
Aktualny przebieg M5 to 66,500 km
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Mam mazdę od ponad roku. Jeżdżę sporo w trasie 130 -140 km/h wg GPS (140-150 licznikowe), typowego miasta raczej mało bo mieszkam 10 km do granic Wrocka i rzadko tam bywam. Wyszła mi średnia z ponad 30kkm 7,55l/100km ale zliczona z tankowań a nie z kompa. Komp potrafi przekłamać od 0,1 do ponad 1 L/100km więc jest niewiarygodny. Najlepsze spalanie jakie mi wyszło to 6,4 ale to jechała małżonka (w trasie v-max 90-100 km/h)
Konkludując mam wyższe spalanie niż przeciętne podawane przez poprzedników i nie wyobrażam sobie jak można zejść jak lukakolo do 5,5L przy przelocie autostradowym do 140 km/h albo do 6,7 przy 140-170 km/h. Ja przy 130-140 (wg GPS) mam chwilowe 6,9-7,5 l/100km
Kompy spalania są po to żeby nam poprawić humor a nie podać ile rzeczywiście spalamy, mi komp minimialnie pokazał średnie 6,0 ale było z tankowania 6,8.
Konkludując mam wyższe spalanie niż przeciętne podawane przez poprzedników i nie wyobrażam sobie jak można zejść jak lukakolo do 5,5L przy przelocie autostradowym do 140 km/h albo do 6,7 przy 140-170 km/h. Ja przy 130-140 (wg GPS) mam chwilowe 6,9-7,5 l/100km
Kompy spalania są po to żeby nam poprawić humor a nie podać ile rzeczywiście spalamy, mi komp minimialnie pokazał średnie 6,0 ale było z tankowania 6,8.
- Od: 10 mar 2014, 16:44
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM
No i prawidłowo Tobie wychodzi. Niestety wypalanie DPF podnosi wynik. Mi też w szybkiej jeździe pozamiejskiej (autostrada/krajówka) nie udaje się zejść poniżej 7l/100km (mimo że komp pokazywał nawet 5,9-6,0; teraz podbiłem go o 10% i zobaczę czy wskazania się zgadzają).
PS. Moje rzeczywiste wyniki (na tę chwilę ostatnich 15tkm):
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/73429
Podbicie kompa zbliżyło wskazania kompa do rzeczywistości.
PS2. Jeśli ktoś mierzy spalanie na trasie na odcinku 100km i akurat nie wypala się filtr to nie dziwi mnie osiągnięcie 5-6l/100km czy nawet 4,5. Jednak nie uwierzę, że ktoś regularnie robi przebiegi powyżej 800km, chyba że używa auta tylko na dwupasmówkach pozamiejskich (ale nie autostradach), nie przekracza przepisów i najlepiej jeszcze ma usunięty DPF. Średnia ze statystyk dla tego modelu na motostat i spritmonitor to powyżej 7l/100km.
PS. Moje rzeczywiste wyniki (na tę chwilę ostatnich 15tkm):
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/73429
Podbicie kompa zbliżyło wskazania kompa do rzeczywistości.
PS2. Jeśli ktoś mierzy spalanie na trasie na odcinku 100km i akurat nie wypala się filtr to nie dziwi mnie osiągnięcie 5-6l/100km czy nawet 4,5. Jednak nie uwierzę, że ktoś regularnie robi przebiegi powyżej 800km, chyba że używa auta tylko na dwupasmówkach pozamiejskich (ale nie autostradach), nie przekracza przepisów i najlepiej jeszcze ma usunięty DPF. Średnia ze statystyk dla tego modelu na motostat i spritmonitor to powyżej 7l/100km.
I tak cieżko uwierzyć, że ktoś ma 5,5l bo mi bez DPF oscyluje około 8l cykl mieszany (80% trasa 20% miasto). Na trasie do 90km/h spalanie średnie około 7l przy normalnej płynnej jeździe. A przy temperaturze poniżej 4oC to do 10l/100km dochodzi ale to już inna bajka.
Zgadzam się z Iwi, poza tym cykl miejski to niezbyt precyzyjne określenie. Na co dzień poruszam w mocno zatłoczonej okolicy, średnia prędkość na wyświetlaczu oscyluje w granicach 20 km/h. W takich warunkach spalanie w zależności od pory roku mieści się w granicach 8,7 – 10,5 litra/100 km. W trasie – ok, można zejść do 6-7 litrów, a jak się będzie jechało 100-110 nawet i do 5-6 litrów. Tak wynika z moich obserwacji. DPF mam i to głównie jego winię za wyższe spalanie w mieście, bo w takich warunkach wypala mi się co około 80 kilometrów. Jak tego nie zauważę, to wypalanie trwa dłużej i zużywa auto spala więcej.
Ci, którzy mają spalanie w mieście na poziomie 6-7 litra na pewno nie stoją w korkach, a jestem pewnien, że mają ustawioną złą korektę algorytmu obliczającego średnie zużycie paliwa. Ja ustawiłem zdaje się +10 i wydawało się to być zbieżne z pomiarami na podstawie ilości tankowanego paliwa. .
Dodam, że silniki 143 KM mają sporo większy apetyt na paliwo niż 110 KM.
Ci, którzy mają spalanie w mieście na poziomie 6-7 litra na pewno nie stoją w korkach, a jestem pewnien, że mają ustawioną złą korektę algorytmu obliczającego średnie zużycie paliwa. Ja ustawiłem zdaje się +10 i wydawało się to być zbieżne z pomiarami na podstawie ilości tankowanego paliwa. .
Dodam, że silniki 143 KM mają sporo większy apetyt na paliwo niż 110 KM.
wywołany przez joozwa, uściślam, że podane przezemnie średnie są danymi z kompa. w najbliższej przyszłości wrzuce średnie obliczone z tankowania. pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości