Nadmiar oleju, a wyciek

Postprzez urik0203 » 8 paź 2014, 14:48

Witam, mam problem. Po przejechaniu 11 tkm zauważyłem wyciek oleju od strony intercoolera. Mechanik sprawdził chłodnice i stwierdził że jest wszystko w porządku, wypłynęło tylko parę kropel oleju. Jako że jestem dociekliwy w innym wątku przeczytałem że poziom oleju zwiększa się z powodu dostawania sie tam paliwa przez wypalanie cząstek stałych. Na moim bagnecie jest to pośrodku między F a X, Czyli powyżej full. Czy ten wyciek oleju może mieć związek z nadmiarem oleju?
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 11:40
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 5,
CD 2.0, Exclusive
rok prod. 2006

Postprzez smile » 8 paź 2014, 22:00

Nie. Prędzej ma związek z pękaniem króćców intercolera, w najniższym punkcie zbiera się olej i sobie kapie... kap kap kap...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez urik0203 » 9 paź 2014, 08:55

Dzięki za info. Pewnie muszę zmienić mechanika. Ale olej w intercoolerze to chyba zły objaw. Może to być zużyta turbina? Silnik nie kopci na czarno czy na niebiesko. Zauważyłem że jak wrzucę za szybko 3 lub 4 bieg i dodam mocno gazu (trochę powyżej 1000 obr.) odczuwam wibracje silnika. Czy to normalne?
dzięki z góry.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 11:40
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 5,
CD 2.0, Exclusive
rok prod. 2006

Postprzez M5 » 28 paź 2014, 20:39

Olej zaraz po wymianie mieści sie pomiędzy L a F. Podczas jazdy przybiera i po roku powinien być pośrodku pomiędzy F a X. Wszystko jest prawidłowo nadmiar oleju ma się pojawiać i jest to wynik działania wypalania filtra. Co do intercoolera to jest to wada fabryczna i pękają też po wymianie na nowe. Trzeba wymontować i pospawać...wtedy jest po temacie na zawsze.

Pozdrawiam
M5



Sent from my iPad using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez robi4o2 » 13 lut 2015, 00:49

No i zmiana biegów do tak niskich obrotów (1000obr/min) to zabójstwo dla silnika. Ten silnik potrzebuje większej dynamiki. Ja zmieniam bieg na wyższy jak silnik ma około 3000-3500obr/min. Wtedy przy wyższym biegu obroty spadaja do około 2000obr/min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 23:20
Posty: 57
Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143KM>166KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy