Strona 1 z 1

odczyt na bagnecie oleju

PostNapisane: 22 cze 2014, 21:31
przez caveman73
Witam wszystkich!

To mój pierwszy post na forum i od razu pytanie dotyczące bagnetu oleju i wskazań. Problem dotyczy tego, że na jednej stronie bagnetu poziom oleju pokazuje się pomiędzy min a max a na drugiej pomiędzy max a x czyli maxmax :). Który odczyt jest prawidłowy??

Re: odczyt na bagnecie oleju

PostNapisane: 22 cze 2014, 22:27
przez smile
Daj zdjęcia tego bagnetu, rozłożymy to zagadnienie na części pierwsze ;)
Wiem, że pomiar oleju w tym silniku do łatwych nie należy dla nowicjusza ;)

PostNapisane: 22 cze 2014, 22:49
przez caveman73
jutro zrobię fotki i je tu wrzucę no i oczywiście z góry dziękuję :)

PostNapisane: 22 cze 2014, 23:01
przez Yard
...a jak jest napisane w instrukcji samochodu?

Mazdy są wyposażone w oryginalne bagnety oleju. L – oznacza poziom niski, F – pełny, normalny stan, X – górna granica poziomu oleju zmieszanego z paliwem.

Jeśli użytkownik stwierdzi zbyt wysoki poziom oleju (zbliżony do X) musi go jak najszybciej wymienić.

Re: odczyt na bagnecie oleju

PostNapisane: 23 cze 2014, 17:54
przez caveman73
Witam ponownie!

Bagnet olejowy wygląda tak jak na załączonym obrazku. Jak chyba dobrze rozumiem to odczyt z tej strony gdzie jest zaznaczony za wysoki poziom jest prawidłowy ze względu na wygięcie bagnetu ____/----- ??

PostNapisane: 12 wrz 2014, 09:03
przez xlord
Bagnet jest wyginany podczas wprowadzania do miski olejowej i wyjmowania go z niej.
Na krzywiźnie zawsze zostają resztki oleju po wyciąganiu bagnetu. U mnie różnica w poziomach jest jeszcze większa niż na foto. Należy brać pod uwagę poziom niższy t.j. ten wskazywany po stronie bagnetu, w którą ten wygina się podczas przewlekania przez rurkę wprowadzającą.
Zgodnie ze sztuką poziomu oleju nie mierzy się również ani na zimnym silniku, ani na gorącym zaraz po zatrzymaniu (olej musi spłynąć do michy).
Powtórzę się może, ale ja jeżdżę na wymianę oleju co 15 kkm, a nie co 20 kkm, jak mówi instrukcja i nie muszę się zastanawiać, czy mam taki, a nie inny poziom (dodatkowo robię 80% przelotów w trasie), czy mi się smok nie zapcha itd. Koszt jest. To fakt. Ale silnik pożyje dłużej. Nawet jeśli nie mi to komuś następnemu.