Dziwne wskazania wskaźnika płynu chłodzącego

Witam
mam nietypowy problem z kontrolką płynu chłodzącego. Ogólnie nie działa, ale to bardziej skomplikowane. Odkryłem, że gdy silnik jest rozgrzany i włączę stacyjkę, wskaźnik temp. unosi się tak do 1/4 wysokości dopóki nie ruszę i włączę świateł – wtedy opada!!!??? co więcej – gdy pojawił się u mnie problem z wypalaniem DPF, kilka razy mechanik zmieniał czujnik temperatury na nowy (różne rodzaje), bo wskazania na kompie odbiegały od rzeczywistości. Jak wiecie, aby wypalić DPF, potrzeba odpowiedniej temperatury (chyba ok..70st.), ale u mnie płyn gotował się, a komp wskazywał zaledwie 65 st. (na nowych czujnikach)– stąd nie można go wypalić podczas zwykłej eksploatacji.
Proszę o pomoc. może ktoś miał podobny problem?
mam nietypowy problem z kontrolką płynu chłodzącego. Ogólnie nie działa, ale to bardziej skomplikowane. Odkryłem, że gdy silnik jest rozgrzany i włączę stacyjkę, wskaźnik temp. unosi się tak do 1/4 wysokości dopóki nie ruszę i włączę świateł – wtedy opada!!!??? co więcej – gdy pojawił się u mnie problem z wypalaniem DPF, kilka razy mechanik zmieniał czujnik temperatury na nowy (różne rodzaje), bo wskazania na kompie odbiegały od rzeczywistości. Jak wiecie, aby wypalić DPF, potrzeba odpowiedniej temperatury (chyba ok..70st.), ale u mnie płyn gotował się, a komp wskazywał zaledwie 65 st. (na nowych czujnikach)– stąd nie można go wypalić podczas zwykłej eksploatacji.
Proszę o pomoc. może ktoś miał podobny problem?