Strona 1 z 1

Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 21 maja 2014, 20:49
przez alchemyx
Witajcie,

Poratujcie mnie jakąś wiedzą, bo wpadnę w depresję. Dzisiaj mechanik wymienił mi podkładki pod
wtryskami, wyczyścił wtryski, gniazda w których one były, wymienił uszczelkę pod pokrywą,
a następnie rozebrał miskę olejową, wyczyścił ją i smoka oraz zmienił olej i filtr.

Po tym wszystkim skasowałem inspekcje olejową kabelkiem do masy (zadziałało, bo się zapaliła
5 razy dioda świec oraz OIL_DIL jest 0). Następnie próbowałem uruchomić kalibrację wtrysków,
ale wydawało mi się, że się nie udało. Za którymś razem auto zaskoczyło i zaczęło chodzić
ciut inaczej (ale obroty raczej jałowe). Po chwili zapalił się błąd (ikona silnika i ikona świec).

ELM i ForScan twierdzą P1200 – czyli problem z parametrami lub wydajnością wtrysków.
Błąd skasowałem, zniknął z deski rozdzielczej, ale nadal go widzę podczas podłączania się
DTC. Nie ma żadnych objawów – auto jeździ normalnie, lampka się już nie zapala. Ale błąd
w ForScan widać.

Mam kilka pytań:
– czy to oznacza uszkodzony wtrysk?
– czy problem mógł spowodować mechanik wymieniając podkładki?
– czy to ja mogłem spowdować błąd nieumiejętnie uruchamiając kalibrację?
– a może błąd był tylko wyszedł dopiero teraz podczas kalibracji?

Ogólnie poradźcie proszę, bo zaczynam żałować, że w ogóle uruchamiałem tą kalibrację.

Pozdrawiam!

Re: Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 21 maja 2014, 21:22
przez Wojtek
raczej...
alchemyx napisał(a):– czy to ja mogłem spowdować błąd nieumiejętnie uruchamiając kalibrację?

Re: Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 21 maja 2014, 21:26
przez alchemyx
No dobrze. Co w takim razie powinienem zrobić? Uruchomić kalibrację ponownie? Udać się do serwisu?

Czy w ogóle to jest już trwałe uszkodzenie czy raczej jakiś przejściowy problem?

PostNapisane: 21 maja 2014, 21:59
przez Wojtek
alchemyx napisał(a):Czy w ogóle to jest już trwałe uszkodzenie czy raczej jakiś przejściowy problem?

tego jeszcze nie wiemy... :|

Jak juz masz ForScan to idź i podłącz się i skasuj błędy. Następnie, znajdź taką opcję:
"Wyzeruj wartość wtryskiwacza"
Spowoduje to przywrócenie ich do 0ms korekty wtrysku... takie zero wyjściowe :)
Następnie uruchom auto i sprawdz jak pracuje silnik...

Kolejnym krokiem jest uruchomienie procedury kalibracji wtrysków...

Re: Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 21 maja 2014, 22:12
przez alchemyx
OK. To zrobię to jutro z samego rana, bo teraz już za ciemno na mieszanie tymi kabelkami
do kalibracji.

Pozostaje pytanie jak poznać, że kalibracja się rozpoczęła? W sensie jak poznam, że te
5 dotknięć do masy rzeczywiście podziałało?

Pozdrawiam

PostNapisane: 21 maja 2014, 22:19
przez Wojtek
alchemyx napisał(a):za ciemno na mieszanie tymi kabelkami
do kalibracji.

wróć... użyj ForScan

Re: Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 21 maja 2014, 22:22
przez alchemyx
To chyba źle CIę zrozumiałem, wybacz ;).

W pierwszym kroku mam zrobić to – kasowanie błędów, zerowanie wtryskiwaczy, odpalenie
Dopiero w drugim – kalibracja wtrysków?

Bo sam forscan nie ma funkcji kalibracji, jedynie zerowanie wtrysków.

Re: Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 21 maja 2014, 22:30
przez Wojtek
tak...
ForScan:
alchemyx napisał(a):kasowanie błędów, zerowanie wtryskiwaczy


kabelek – kalibracja

Re: Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 22 maja 2014, 08:30
przez alchemyx
Gdybym mógł to bym Cię ucałował ;).

Rozgrzalem auto do 75 stopni, zajechalem na parking, zgasilem auto, przygotowałem wszystkie kable.

Włączyłem zapłon bez uruchamiania silnika, skasowałem błędy, wyzerowalem wtryski. Odczyt w forscan pokazał ze maja zero. Odpaliłem upewniajac sie, ze jest wyłączona klimatyzacja. Kablem zawarłem do masy ale tak jak pisał ktos na forum zrobiłem to takimi 5 skrobnieciami klemy.

Zapaliła sie kontrolka świec, zaczęły obroty sie zmieniać, po kilku minutach zgasła, mignęła i zgasła.

Teraz błędu nie ma. Wtryski maja nowe wartości. Inne niż wczoraj przed kalibracja.

Dziękuje :))


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Re: Błąd P1200 po kalibracji wtysków

PostNapisane: 22 maja 2014, 10:49
przez Wojtek
No i ciesza mnie takie wiesci... <ok>
Szerokosci ;)

Tapatalk