Strona 1 z 1

Brak mocy – szarpanie plus ograniczone obroty.

PostNapisane: 30 sty 2014, 13:03
przez jakuc
Witam. Posiadam mazde 5 z silnikiem 2.0 (143km). Moja mazda odpala normalnie ale nie chce wkręcać się na obroty max 2 tyś i dusi sie. Może zna ktoś przyczynę ?

PostNapisane: 30 sty 2014, 17:55
przez Yard
Znam taki porzypadek przy zatkaniu się wtrysku.

PostNapisane: 30 sty 2014, 20:22
przez oemauto
jakuc napisał(a):Może zna ktoś przyczynę ?


Najpewniejszą przyczynę poznasz po dobrej diagnostyce.
Obstawiam problemy z ciśnieniem paliwa.
Przyczyn może być wiele.

PostNapisane: 1 lut 2014, 23:05
przez pablogda
jakuc napisał(a):Witam. Posiadam mazde 5 z silnikiem 2.0 (143km). Moja mazda odpala normalnie ale nie chce wkręcać się na obroty max 2 tyś i dusi sie. Może zna ktoś przyczynę ?


@jakuc. Nie wkręca Ci na obroty na postoju?
Ja ostatnio miałem taki sam problem, ale występował on w czasie jazdy. "Madzia" ciągnęła do 2 tyś obrotów a potem dusiła się, dławiła, no po prostu ledwie jechała.
Przyczyną było paliwo, które zatankowałem na stacji, na której tankuję od 2 lat i nigdy nie było problemu.
Pomogła zwykła wymiana filtra paliwa. Poza tym dotankowałem na Shellu "diesel v-power nitro+" i dolałem 0,25l. denaturatu do baku co ma wytrącić wodę z paliwa.
A z tankowania na ww. stacji zostałem skutecznie wyleczony. Mój mechanik jak się dowiedział gdzie tankowałem, skwitował to stwierdzeniem- "ja to do nich nawet po fajki nie jeżdżę". <lol>

Re: Brak mocy. Max 2 tyś obrotów.

PostNapisane: 2 lut 2014, 11:08
przez Wojtek
jak juz koledzy napisali... przyczyn moze byc wiele... najlepiej dokonaj diagnostyki...

zrob, to co mozesz sam... jest zima, wiec parafina w filtrze paliwa mogla sie pojawic, a to moglo zmiejszyc przeplyw paliwa... moze to powinienes sprawdzisz?

PostNapisane: 2 lut 2014, 20:37
przez jakuc
Dolałem buteleczkę płyny do paliwa który polecił mi znajomy i mazda działa normalnie. Dziękuję za pomoc chłopaki. :)

PostNapisane: 2 lut 2014, 20:56
przez oemauto
Postaraj się jeszcze wymienić filtr paliwa.

Re: Brak mocy. Max 2 tyś obrotów.

PostNapisane: 17 cze 2016, 17:40
przez Damian68
Wczoraj dopadł mnie ten sam problem. Max 2000 obrotów i duszenie. Miał ktoś ostatnio podobny problem ? Auto podłączyłem do kompa i Forscan nie wykrył żadnych błędów , kontrolki się nie zapaliły tylko wkręca się na dwa tysiące obrotów i nie więcej.

Dopisano 17 cze 2016, 17:49:

Jak ostygł jechał normalnie. Postał od wczoraj i dzisiaj zimny odpalił i jechał normalnie <co?> <co?> <co?>

Re: Brak mocy. Max 2 tyś obrotów.

PostNapisane: 17 cze 2016, 22:15
przez darrecki
Sprawdź przepustnice gdzie wchodzi rura od intercoolera do silnika (dolotu). Gdy silnik ciepły lubi się zaciąć w pozycji zamknięty. I już nie pojedziesz dopóki całkiem nie ostygnie. Jest sterowana podciśnieniem, połączona jest z zaworkiem sterującym takim metalowym trzpieniem, należy go pchnąć w dół żeby odblokować. Jak się nic nie zmieni to będzie coś innego :)

Re: Brak mocy. Max 2 tyś obrotów.

PostNapisane: 18 cze 2016, 21:55
przez Damian68
Dzięki za podpowiedź. Filtr paliwa wymieniłem, był zabrudzony – ostatnia wymiana 9 tys km temu ale sprawdzę Twoją sugestię <spoko>

Re: Brak mocy. Max 2 tyś obrotów.

PostNapisane: 21 cze 2016, 16:12
przez Damian68
Filtr wymieniony , olej , wyczyszczona przepustnica. Wrażenie jakby ciszej i równiej chodził :D Mam nadzieję , że problem zniknie . Czas pokaże . Dzięki darrecki za podpowiedź

Mazda 5 brak mocy i szarpie

PostNapisane: 3 lip 2016, 21:36
przez iron333
Witam
Jakieś dwa miesiące temu zakupiłem Mazde 5. Auto miało wyciętego DPF'a. Po niespełna dwóch miesiącach zaczął tracić moc a na 2 lub 3 biegu w ogóle nie reagował na pedał gazu. Oddałem auto do "specjalisty", okazało się że auto miało wykasowaną tablice rejestru błędów i było niediagnozowalne (tak mi powiedział "fachowiec").
Za wgranie dobrego oprogramowania skasował mnie 800zł po czym po 3-4 dniach problem powrócił i zaczął mi sie jeszcze dusić i gasnąc na biegu jałowym. Oczywiście "fachowiec" powiedział że swoją robotę wykonał dobrze i nie wie czemu tak się robi:/. Po czym przy podłączeniu pod kompa wyszedł błąd przepływomierza.
Oddałem auto do innego elektryka...ten wyczyścił mi wtryski, przewód paliwowy, kalibracja pompy wysokiego ciśnienia, wymienił przepływomierz i wgrał program bez DPF. Przepływomierz włożył mi z Toyoty.
Auto jeździ ma moc ale zdaje mi sie że jest jakoś inaczej rozłożona. Wcześniej przed awarią na dwójce jak mu sie depło to wciskało w siedzenie...teraz tak jakby ta moc jest rozłożona na dwójkę i trójkę (moc jest ale nie wyrywa tak jak wcześniej). Dodatkowo jak wjechałem na autostrade to od 130-140 tak jakby już nie miał mocy na rozpędzenie sie i jechanie dalej (przy zjeżdżaniu z górki udało mi się go rozkulać do 170km/h (przy czym wyczytałem że maksymalna prędkość to 197km/h)
Czy może mieć wpływ na prędkość żę przepływomierz nie jest z Mazdy a z Toyoty? Czy to jest przyczyna ustawienia w oprogramowaniu auta?
Za niedługo wybieram się na urlop i mam do przejechania jakieś 800km...nie chce aby auto po drodze mi klękło.
Proszę o doświadczonych posiadaczy Mazdy o swoja opinię. Z góry dzięki za pomoc.

PostNapisane: 4 lip 2016, 13:26
przez iparts
Bardzo prawdopodobnie przepływomierz z Toyoty ma zupełnie inne parametry niż ten z Mazdy, jeżeli masz możliwość przepięcia w celu sprawdzenia innego przepływomierza to zrób to i oceń działanie na jednym i na drugim. Ewentualnie jeszcze pozostaje możliwość dobrania złego softa pod Twój samochód u elektryka u którego byłeś.

Re: Mazda 5 brak mocy i szarpie

PostNapisane: 6 lip 2016, 08:55
przez iron333
oki dzięki...zacznę chyba od kupienia nowej przepływki i wymiany.
Jak kupiłem auto 3 miesiące temu to była w nim przepływka Denso DMA0113 / 197400-6020 (nie wiem czy to jest oryginalna przepływka do MAzdy 5). Czy może mi ktoś napisać jaka jest oryginalna przepływka do Mazdy 5...jaki numer?
Po ostatnie wizycie u elektryka włożył mi przepływkę z Toyoty Denso 197400-2260 /22204-33010 / 02J07 – to na niej pisze. Więc podejrzewam że ma inne parametry i nie do końca pasuje.