Brak mocy – szarpanie plus ograniczone obroty.
Strona 1 z 1
Witam. Posiadam mazde 5 z silnikiem 2.0 (143km). Moja mazda odpala normalnie ale nie chce wkręcać się na obroty max 2 tyś i dusi sie. Może zna ktoś przyczynę ?
-
jakuc
jakuc napisał(a):Witam. Posiadam mazde 5 z silnikiem 2.0 (143km). Moja mazda odpala normalnie ale nie chce wkręcać się na obroty max 2 tyś i dusi sie. Może zna ktoś przyczynę ?
@jakuc. Nie wkręca Ci na obroty na postoju?
Ja ostatnio miałem taki sam problem, ale występował on w czasie jazdy. "Madzia" ciągnęła do 2 tyś obrotów a potem dusiła się, dławiła, no po prostu ledwie jechała.
Przyczyną było paliwo, które zatankowałem na stacji, na której tankuję od 2 lat i nigdy nie było problemu.
Pomogła zwykła wymiana filtra paliwa. Poza tym dotankowałem na Shellu "diesel v-power nitro+" i dolałem 0,25l. denaturatu do baku co ma wytrącić wodę z paliwa.
A z tankowania na ww. stacji zostałem skutecznie wyleczony. Mój mechanik jak się dowiedział gdzie tankowałem, skwitował to stwierdzeniem- "ja to do nich nawet po fajki nie jeżdżę".
- Od: 1 sie 2012, 00:30
- Posty: 24
- Auto: Mazda 5; 2,0CDVi; Exlusive;
143KM
2008r.
jak juz koledzy napisali... przyczyn moze byc wiele... najlepiej dokonaj diagnostyki...
zrob, to co mozesz sam... jest zima, wiec parafina w filtrze paliwa mogla sie pojawic, a to moglo zmiejszyc przeplyw paliwa... moze to powinienes sprawdzisz?
zrob, to co mozesz sam... jest zima, wiec parafina w filtrze paliwa mogla sie pojawic, a to moglo zmiejszyc przeplyw paliwa... moze to powinienes sprawdzisz?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dolałem buteleczkę płyny do paliwa który polecił mi znajomy i mazda działa normalnie. Dziękuję za pomoc chłopaki.
-
jakuc
Wczoraj dopadł mnie ten sam problem. Max 2000 obrotów i duszenie. Miał ktoś ostatnio podobny problem ? Auto podłączyłem do kompa i Forscan nie wykrył żadnych błędów , kontrolki się nie zapaliły tylko wkręca się na dwa tysiące obrotów i nie więcej.
Dopisano 17 cze 2016, 17:49:
Jak ostygł jechał normalnie. Postał od wczoraj i dzisiaj zimny odpalił i jechał normalnie
Dopisano 17 cze 2016, 17:49:
Jak ostygł jechał normalnie. Postał od wczoraj i dzisiaj zimny odpalił i jechał normalnie
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Sprawdź przepustnice gdzie wchodzi rura od intercoolera do silnika (dolotu). Gdy silnik ciepły lubi się zaciąć w pozycji zamknięty. I już nie pojedziesz dopóki całkiem nie ostygnie. Jest sterowana podciśnieniem, połączona jest z zaworkiem sterującym takim metalowym trzpieniem, należy go pchnąć w dół żeby odblokować. Jak się nic nie zmieni to będzie coś innego
Ostatnio edytowano 17 cze 2016, 22:41 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Dzięki za podpowiedź. Filtr paliwa wymieniłem, był zabrudzony – ostatnia wymiana 9 tys km temu ale sprawdzę Twoją sugestię
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Filtr wymieniony , olej , wyczyszczona przepustnica. Wrażenie jakby ciszej i równiej chodził Mam nadzieję , że problem zniknie . Czas pokaże . Dzięki darrecki za podpowiedź
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Witam
Jakieś dwa miesiące temu zakupiłem Mazde 5. Auto miało wyciętego DPF'a. Po niespełna dwóch miesiącach zaczął tracić moc a na 2 lub 3 biegu w ogóle nie reagował na pedał gazu. Oddałem auto do "specjalisty", okazało się że auto miało wykasowaną tablice rejestru błędów i było niediagnozowalne (tak mi powiedział "fachowiec").
Za wgranie dobrego oprogramowania skasował mnie 800zł po czym po 3-4 dniach problem powrócił i zaczął mi sie jeszcze dusić i gasnąc na biegu jałowym. Oczywiście "fachowiec" powiedział że swoją robotę wykonał dobrze i nie wie czemu tak się robi:/. Po czym przy podłączeniu pod kompa wyszedł błąd przepływomierza.
Oddałem auto do innego elektryka...ten wyczyścił mi wtryski, przewód paliwowy, kalibracja pompy wysokiego ciśnienia, wymienił przepływomierz i wgrał program bez DPF. Przepływomierz włożył mi z Toyoty.
Auto jeździ ma moc ale zdaje mi sie że jest jakoś inaczej rozłożona. Wcześniej przed awarią na dwójce jak mu sie depło to wciskało w siedzenie...teraz tak jakby ta moc jest rozłożona na dwójkę i trójkę (moc jest ale nie wyrywa tak jak wcześniej). Dodatkowo jak wjechałem na autostrade to od 130-140 tak jakby już nie miał mocy na rozpędzenie sie i jechanie dalej (przy zjeżdżaniu z górki udało mi się go rozkulać do 170km/h (przy czym wyczytałem że maksymalna prędkość to 197km/h)
Czy może mieć wpływ na prędkość żę przepływomierz nie jest z Mazdy a z Toyoty? Czy to jest przyczyna ustawienia w oprogramowaniu auta?
Za niedługo wybieram się na urlop i mam do przejechania jakieś 800km...nie chce aby auto po drodze mi klękło.
Proszę o doświadczonych posiadaczy Mazdy o swoja opinię. Z góry dzięki za pomoc.
Jakieś dwa miesiące temu zakupiłem Mazde 5. Auto miało wyciętego DPF'a. Po niespełna dwóch miesiącach zaczął tracić moc a na 2 lub 3 biegu w ogóle nie reagował na pedał gazu. Oddałem auto do "specjalisty", okazało się że auto miało wykasowaną tablice rejestru błędów i było niediagnozowalne (tak mi powiedział "fachowiec").
Za wgranie dobrego oprogramowania skasował mnie 800zł po czym po 3-4 dniach problem powrócił i zaczął mi sie jeszcze dusić i gasnąc na biegu jałowym. Oczywiście "fachowiec" powiedział że swoją robotę wykonał dobrze i nie wie czemu tak się robi:/. Po czym przy podłączeniu pod kompa wyszedł błąd przepływomierza.
Oddałem auto do innego elektryka...ten wyczyścił mi wtryski, przewód paliwowy, kalibracja pompy wysokiego ciśnienia, wymienił przepływomierz i wgrał program bez DPF. Przepływomierz włożył mi z Toyoty.
Auto jeździ ma moc ale zdaje mi sie że jest jakoś inaczej rozłożona. Wcześniej przed awarią na dwójce jak mu sie depło to wciskało w siedzenie...teraz tak jakby ta moc jest rozłożona na dwójkę i trójkę (moc jest ale nie wyrywa tak jak wcześniej). Dodatkowo jak wjechałem na autostrade to od 130-140 tak jakby już nie miał mocy na rozpędzenie sie i jechanie dalej (przy zjeżdżaniu z górki udało mi się go rozkulać do 170km/h (przy czym wyczytałem że maksymalna prędkość to 197km/h)
Czy może mieć wpływ na prędkość żę przepływomierz nie jest z Mazdy a z Toyoty? Czy to jest przyczyna ustawienia w oprogramowaniu auta?
Za niedługo wybieram się na urlop i mam do przejechania jakieś 800km...nie chce aby auto po drodze mi klękło.
Proszę o doświadczonych posiadaczy Mazdy o swoja opinię. Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 3 lip 2016, 13:38
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5
silnik – diesel 2.0 MZR-CD 143KM
rok produkcji – 2008r.
Bardzo prawdopodobnie przepływomierz z Toyoty ma zupełnie inne parametry niż ten z Mazdy, jeżeli masz możliwość przepięcia w celu sprawdzenia innego przepływomierza to zrób to i oceń działanie na jednym i na drugim. Ewentualnie jeszcze pozostaje możliwość dobrania złego softa pod Twój samochód u elektryka u którego byłeś.
oki dzięki...zacznę chyba od kupienia nowej przepływki i wymiany.
Jak kupiłem auto 3 miesiące temu to była w nim przepływka Denso DMA0113 / 197400-6020 (nie wiem czy to jest oryginalna przepływka do MAzdy 5). Czy może mi ktoś napisać jaka jest oryginalna przepływka do Mazdy 5...jaki numer?
Po ostatnie wizycie u elektryka włożył mi przepływkę z Toyoty Denso 197400-2260 /22204-33010 / 02J07 – to na niej pisze. Więc podejrzewam że ma inne parametry i nie do końca pasuje.
Jak kupiłem auto 3 miesiące temu to była w nim przepływka Denso DMA0113 / 197400-6020 (nie wiem czy to jest oryginalna przepływka do MAzdy 5). Czy może mi ktoś napisać jaka jest oryginalna przepływka do Mazdy 5...jaki numer?
Po ostatnie wizycie u elektryka włożył mi przepływkę z Toyoty Denso 197400-2260 /22204-33010 / 02J07 – to na niej pisze. Więc podejrzewam że ma inne parametry i nie do końca pasuje.
- Od: 3 lip 2016, 13:38
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5
silnik – diesel 2.0 MZR-CD 143KM
rok produkcji – 2008r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości