Brak mocy – szarpanie plus ograniczone obroty.

Postprzez jakuc » 30 sty 2014, 13:03

Witam. Posiadam mazde 5 z silnikiem 2.0 (143km). Moja mazda odpala normalnie ale nie chce wkręcać się na obroty max 2 tyś i dusi sie. Może zna ktoś przyczynę ?
jakuc
 

Postprzez Yard » 30 sty 2014, 17:55

Znam taki porzypadek przy zatkaniu się wtrysku.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez oemauto » 30 sty 2014, 20:22

jakuc napisał(a):Może zna ktoś przyczynę ?


Najpewniejszą przyczynę poznasz po dobrej diagnostyce.
Obstawiam problemy z ciśnieniem paliwa.
Przyczyn może być wiele.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez pablogda » 1 lut 2014, 23:05

jakuc napisał(a):Witam. Posiadam mazde 5 z silnikiem 2.0 (143km). Moja mazda odpala normalnie ale nie chce wkręcać się na obroty max 2 tyś i dusi sie. Może zna ktoś przyczynę ?


@jakuc. Nie wkręca Ci na obroty na postoju?
Ja ostatnio miałem taki sam problem, ale występował on w czasie jazdy. "Madzia" ciągnęła do 2 tyś obrotów a potem dusiła się, dławiła, no po prostu ledwie jechała.
Przyczyną było paliwo, które zatankowałem na stacji, na której tankuję od 2 lat i nigdy nie było problemu.
Pomogła zwykła wymiana filtra paliwa. Poza tym dotankowałem na Shellu "diesel v-power nitro+" i dolałem 0,25l. denaturatu do baku co ma wytrącić wodę z paliwa.
A z tankowania na ww. stacji zostałem skutecznie wyleczony. Mój mechanik jak się dowiedział gdzie tankowałem, skwitował to stwierdzeniem- "ja to do nich nawet po fajki nie jeżdżę". <lol>
Początkujący
 
Od: 1 sie 2012, 00:30
Posty: 24
Auto: Mazda 5; 2,0CDVi; Exlusive;
143KM
2008r.

Postprzez Wojtek » 2 lut 2014, 11:08

jak juz koledzy napisali... przyczyn moze byc wiele... najlepiej dokonaj diagnostyki...

zrob, to co mozesz sam... jest zima, wiec parafina w filtrze paliwa mogla sie pojawic, a to moglo zmiejszyc przeplyw paliwa... moze to powinienes sprawdzisz?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jakuc » 2 lut 2014, 20:37

Dolałem buteleczkę płyny do paliwa który polecił mi znajomy i mazda działa normalnie. Dziękuję za pomoc chłopaki. :)
jakuc
 

Postprzez oemauto » 2 lut 2014, 20:56

Postaraj się jeszcze wymienić filtr paliwa.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez Damian68 » 17 cze 2016, 17:40

Wczoraj dopadł mnie ten sam problem. Max 2000 obrotów i duszenie. Miał ktoś ostatnio podobny problem ? Auto podłączyłem do kompa i Forscan nie wykrył żadnych błędów , kontrolki się nie zapaliły tylko wkręca się na dwa tysiące obrotów i nie więcej.

Dopisano 17 cze 2016, 17:49:

Jak ostygł jechał normalnie. Postał od wczoraj i dzisiaj zimny odpalił i jechał normalnie <co?> <co?> <co?>
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez darrecki » 17 cze 2016, 22:15

Sprawdź przepustnice gdzie wchodzi rura od intercoolera do silnika (dolotu). Gdy silnik ciepły lubi się zaciąć w pozycji zamknięty. I już nie pojedziesz dopóki całkiem nie ostygnie. Jest sterowana podciśnieniem, połączona jest z zaworkiem sterującym takim metalowym trzpieniem, należy go pchnąć w dół żeby odblokować. Jak się nic nie zmieni to będzie coś innego :)
Ostatnio edytowano 17 cze 2016, 22:41 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Damian68 » 18 cze 2016, 21:55

Dzięki za podpowiedź. Filtr paliwa wymieniłem, był zabrudzony – ostatnia wymiana 9 tys km temu ale sprawdzę Twoją sugestię <spoko>
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 21 cze 2016, 16:12

Filtr wymieniony , olej , wyczyszczona przepustnica. Wrażenie jakby ciszej i równiej chodził :D Mam nadzieję , że problem zniknie . Czas pokaże . Dzięki darrecki za podpowiedź
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez iron333 » 3 lip 2016, 21:36

Witam
Jakieś dwa miesiące temu zakupiłem Mazde 5. Auto miało wyciętego DPF'a. Po niespełna dwóch miesiącach zaczął tracić moc a na 2 lub 3 biegu w ogóle nie reagował na pedał gazu. Oddałem auto do "specjalisty", okazało się że auto miało wykasowaną tablice rejestru błędów i było niediagnozowalne (tak mi powiedział "fachowiec").
Za wgranie dobrego oprogramowania skasował mnie 800zł po czym po 3-4 dniach problem powrócił i zaczął mi sie jeszcze dusić i gasnąc na biegu jałowym. Oczywiście "fachowiec" powiedział że swoją robotę wykonał dobrze i nie wie czemu tak się robi:/. Po czym przy podłączeniu pod kompa wyszedł błąd przepływomierza.
Oddałem auto do innego elektryka...ten wyczyścił mi wtryski, przewód paliwowy, kalibracja pompy wysokiego ciśnienia, wymienił przepływomierz i wgrał program bez DPF. Przepływomierz włożył mi z Toyoty.
Auto jeździ ma moc ale zdaje mi sie że jest jakoś inaczej rozłożona. Wcześniej przed awarią na dwójce jak mu sie depło to wciskało w siedzenie...teraz tak jakby ta moc jest rozłożona na dwójkę i trójkę (moc jest ale nie wyrywa tak jak wcześniej). Dodatkowo jak wjechałem na autostrade to od 130-140 tak jakby już nie miał mocy na rozpędzenie sie i jechanie dalej (przy zjeżdżaniu z górki udało mi się go rozkulać do 170km/h (przy czym wyczytałem że maksymalna prędkość to 197km/h)
Czy może mieć wpływ na prędkość żę przepływomierz nie jest z Mazdy a z Toyoty? Czy to jest przyczyna ustawienia w oprogramowaniu auta?
Za niedługo wybieram się na urlop i mam do przejechania jakieś 800km...nie chce aby auto po drodze mi klękło.
Proszę o doświadczonych posiadaczy Mazdy o swoja opinię. Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2016, 13:38
Posty: 5
Auto: Mazda 5
silnik – diesel 2.0 MZR-CD 143KM
rok produkcji – 2008r.

Postprzez iparts » 4 lip 2016, 13:26

Bardzo prawdopodobnie przepływomierz z Toyoty ma zupełnie inne parametry niż ten z Mazdy, jeżeli masz możliwość przepięcia w celu sprawdzenia innego przepływomierza to zrób to i oceń działanie na jednym i na drugim. Ewentualnie jeszcze pozostaje możliwość dobrania złego softa pod Twój samochód u elektryka u którego byłeś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez iron333 » 6 lip 2016, 08:55

oki dzięki...zacznę chyba od kupienia nowej przepływki i wymiany.
Jak kupiłem auto 3 miesiące temu to była w nim przepływka Denso DMA0113 / 197400-6020 (nie wiem czy to jest oryginalna przepływka do MAzdy 5). Czy może mi ktoś napisać jaka jest oryginalna przepływka do Mazdy 5...jaki numer?
Po ostatnie wizycie u elektryka włożył mi przepływkę z Toyoty Denso 197400-2260 /22204-33010 / 02J07 – to na niej pisze. Więc podejrzewam że ma inne parametry i nie do końca pasuje.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2016, 13:38
Posty: 5
Auto: Mazda 5
silnik – diesel 2.0 MZR-CD 143KM
rok produkcji – 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron