Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez magic123 » 20 sty 2010, 23:19

witam
prosze o pomoc zaczela mrugac mi kontrolka DPF co powinienem dokładnie zrobic, czy mozna jeszcze jezdzic, czy da sie jakos samemu oczyscic to ustrojstwo, czy trzeba wymienic ojej i filtry, czy trzeba dolac jakis plyn i gdzie bo czytalem cos o jakims plynie?
czy moze jest ktos z uk co zna koszty tego przedsiewziecia w salonie mazdy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2008, 19:43
Posty: 28
Auto: mazda 5 2006r 2.0d ts (110KM)

Postprzez M5 » 21 sty 2010, 02:58

Jeżeli miga to oznacza wizytę w serwisie...a tam powinni ustalić usterkę. Potem możliwe że dojdzie do tego wymiana oleju i przepalanie filtra DPF (znaczy jego oczyszczanie)...w mazdzie niczego się nie dolewa...filtr DPF czyści się cyklicznie i całkowicie automatycznie...jeżeli tego nie robi...to musi być jakiś powód...sam jedynie możesz sprawdzić poziom oleju silnikowego na bagnecie...powinien być poniżej punktu oznaczonego jako X...jest to bardzo istotne dla pracy systemu oczyszczania DPF...no i wspomnę też że musi być zalany jedynie słuszny dla tego samochodu olej Dexellia DPF...inne oleje do mazdy w dieslu się po prostu nie nadają.

Pozdrawaim M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez atommy78 » 21 sty 2010, 19:53

Witaj, miganie kontrolki może oznaczać przytkanie filtra DPF spowodowane tym, że jeździłeś samochodem głównie na krótkich dystansach i przez to nie zapewniłeś filtrowi odpowiednich warunków do samooczyszczenia.
Jeśli samochód nie przechodzi Ci w stan awaryjny (dużo słabsza moc) spróbuj przejechać przynajmniej 20 minut ze stałą prędkością powyżej 50 km/h utrzymując obroty na poziomie 2200 – 2300 obrotów. Jeśli to nie pomoże to jedź do serwisu na przepalanie filtra – koszt ok. 200 zł.
Jeśli samochód przejdzie Ci w stan awaryjny to już nigdzie nie jeździj tylko prosto do serwisu.

Ja miałem taką sytuację w zeszłym roku. Kontrolka migała przez kilka minut a potem od razu się zapaliła, samochódprzeszedł w tryb awaryjny, a po kilku kilometrach zaczął się dławić jak dodawałem gazu więc pojechałem do ASO. W ASO stwierdzili całkowite zapchanie filtra w takim stopniu, że spaliny nie przechodziły do wydechu tylko wracały z powrotem do silnika.

Lepiej nie zajeździć filtra bo nowy kosztuje ok. 9 klocków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez gorylla » 22 sty 2010, 11:50

Dziwne jest tylko to, że od razu zaczął mrugać. Przy procesie zapychania filtra kontrolka DPF-u najpierw powinna się zapalić na stałe, a dopiero później mrugać. Tak to wynika z moich doświadczeń i tabelki przedstawionej przez mcbetha w wątku o DPF-ie.

Koledzy mają rację- albo zbliżyłeś się do max poziomu oleju, albo z jakichś przyczyn masz bardzo zapchany filtr. Jeśli poziom oleju masz ok, to zapchany filtr możesz spróbować wypalić sam, w końcu procedura serwisowa jest w sumie podobna. Wal za miasto, zapodaj np. trójeczkę przy 2500rpm i turlaj się (najlepiej w stronę serwisu ;) ). Mi filtr wypala się w przeciągu około 20 kilometrów, ale przy bardzo zapchanym może to trwać dłużej. Więc poturlaj się tak do 40km. Jak do tego czasu nie wypalisz, to chyba tylko serwis może cię uratować.

A przy okazji- nie palą się jakieś inne kontrolki?

Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Adamos » 23 sty 2010, 00:12

magic123 proszę o poprawne nazywanie tematów. Poprawiłem za Ciebie dwa. Ten i temat dot świateł.
Tutaj jest link co i jak: Regulamin i FAQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez magic123 » 23 sty 2010, 10:17

juz naprawione 186 funtow przepalenie filtra ,wymiana oleju i filtra oleju. ale po fakcie dowiedzialem sie ze po probie przepalenia samemu trzeba podlaczyc do kompa i zdjac bledy, bo byc moze ze filter byl juz przepalony przeze mnie a oni w serwisie tylko podlaczyli do komputera i zmienili olej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2008, 19:43
Posty: 28
Auto: mazda 5 2006r 2.0d ts (110KM)

Postprzez stavrosik » 18 sty 2012, 09:38

Witam wszystkich
Mam podobny problem, jak w tym temacie, jednak chciałbym uściślić w moim przypadku pewne dane, bo mi wydają się dziwne:

1. Kontrolka DPF miga, żadna inna (silnik itd) nie świeci się i nic nie miga.
2. Nie ma spadku mocy samochodu. Samochód jeździ tak jak jeździł.
3. Po wpięciu się zwykłym diagnostycznym złączem (które czyta błędy 5, przynajmniej sąsiadowi sczytałem) – nie wykazuje żadnych błędów.
4. I najciekawsze – po załączeniu silnika nic nie miga. Potrzebuję przejechać dobrych 10 km żeby zaczęło migać. Jeżeli startuję z ciepłym silnikiem to zaczyna migać wcześniej (wyglądałoby to jakby załączenie migania uwarunkowane było osiągnięciem właściwej temperatury pracy, lub ewentualnym jej przekroczeniem, co nie ma miejsca).

Znajomy który pracował w serwisie Mazdy w Niemczech twierdzi, że to zwyczajna "inspekcja olejowa", ale ja nie jestem do końca przekonany, bo dlaczego załącza się to dopiero po osiągnięciu optymalnych parametrów pracy?

Dodam, że samochód od lat eksploatowany tak samo, jazda co jakiś czas na przepalenie, zawsze olej dexelia, co wymianę ściągam misę i czyszczę siatkę smoka, brak przedmuchów. Olej wymienam co 10 000 km i jest świeżo zmieniony, ale bez kasowania inspekcji, wiec może to jednak to?
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 15:15
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143KM 2006r

Postprzez Wojtek » 18 sty 2012, 16:52

stavrosik napisał(a):Olej wymienam co 10 000 km i jest świeżo zmieniony, ale bez kasowania inspekcji, wiec może to jednak to?

to teraz tylko poszukaj o kasowaniu inspekcji olejowej na forum... ;)

ps. moze uzupelnisz swoj profil uzytkownika? czasem to pomaga...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sltzn1 » 19 sty 2012, 15:32

Kolego miałem ten sam obiaw co ty i mogę powiedzieć że u mnie była to nie skasowana inspekcja olejowa.Podjechałem na aso odczytali błedy, diagnoza-wymiana oleju,filtra i ewentualnie przepalenie dpf.Byłem 2 lata temu nowym nabywcą M5 i wymieniłem po zakupie olej i wszystkie filtry nie skasowano mi inspekcji olejowej i po przejechaniu ok.2 tyś. zaczeło mrugać-kasacja na aso pomogła,teraz wymiana oleju tylko tam gdzie to robią/2razy/i spokój.Tak było w moim przypadku.
Poczytaj forum jest tu gdzieś opisane jak można to zrobić samodzielnie,powodzenia.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2011, 15:31
Posty: 11

Postprzez stavrosik » 19 sty 2012, 21:55

Ok, dziękuję Wam za odpowiedzi.
Niestety – metoda kasowania inspekcji stosowana w Mazda6 nie ma podobno zastosowania w Mazda5 (chociaż znalazłem mechanika w okolicy który twierdzi że potrafi kabelkiem zresetować Mazdy3 więc i 5 da radę). Wracam jednak do tematu:
Okazuje się, że niechcący jednak wprowadziłem w błąd.
Otóż – poprzednio diagnozowałem moją Mazdę przy pomocy różnych programów i nic nie wykazywało (sąsiadowi sczytało błędy silnika), jednak po konsultacjach zainstalowałem ScanXL z dodatkami Mazdy. Ponowne sczytanie błędów doprowadziło do wyświetlenia następujących wskazań:

P252F – zbyt wysoki poziom oleju
P253F – rozcieńczony olej

Na początek – nigdy nie przekroczyłem X!

Na podstawie informacji jakie wyszperałem na forum – poziom oleju ani jego rozcieńcenie nie jest nigdzie mierzone, a jedynie wyliczane na podstawie czasu i dozowań paliwa od ostatniego zerowania stanu po wymianie oleju. Ponieważ po ostatniej wymianie oleju nie wyzerowałem ustawień – jednostka sterująca traktuje to jako brak wymiany oleju i sygnalizuje migającą lampką DPF.

Informacja dla innych, którzy będą mieli podobną sytuację – wykasowanie błędów nic nie daje. Ponowne uruchomienie silnika powoduje "nawrót" błędów. Podobno objawy ustępują po "wyzerowaniu" ustawień przez IDS.
Teraz mam problem. W mojej bezpośredniej okolicy nie mam ASO Mazdy. Najbliższe mam 100 km od siebie i są to niestety te krakowskie darmozjady co ceny sobie krzyczą kosmiczne a jakość usług marna. Dlatego zastanawiam się, czy w ASO Forda mogą taki reset zrobić? Wiem, wiem, ten sam interfejs itd. czytałem chyba wszystkie tematy, ale pytanie brzmi – czy oprogramowanie do interfejsu nadaje się do Mazdy i czy oni w ogóle mogą być skłonni mi takie cudo uczynić? Ktoś z forumowiczów korzystał z IDS z ASO Forda?
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 15:15
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143KM 2006r

Postprzez Wojtek » 19 sty 2012, 22:27

stavrosik napisał(a):Niestety – metoda kasowania inspekcji stosowana w Mazda6 nie ma podobno zastosowania w Mazda5

:| przeciez to ten sam silnik...

stavrosik napisał(a):Okazuje się, że niechcący jednak wprowadziłem w błąd.

nie, nie wprowadzasz w blad, bo...

stavrosik napisał(a):P252F – zbyt wysoki poziom oleju
P253F – rozcieńczony olej

...to nadal jest inspekcja olejowa...
i...
stavrosik napisał(a):Na podstawie informacji jakie wyszperałem na forum – poziom oleju ani jego rozcieńcenie nie jest nigdzie mierzone, a jedynie wyliczane na podstawie czasu i dozowań paliwa od ostatniego zerowania stanu po wymianie oleju. Ponieważ po ostatniej wymianie oleju nie wyzerowałem ustawień – jednostka sterująca traktuje to jako brak wymiany oleju i sygnalizuje migającą lampką DPF.

wiec... po co to maslo maslane?

stavrosik napisał(a):Informacja dla innych, którzy będą mieli podobną sytuację – wykasowanie błędów nic nie daje

zgadza sie, dlatego proponowalem poczytac w dziale diesel o sposobach kasowania inspekcji olejowej...
...dla wszystkich uzytkownikow M5 z silnikiem diesla...
inspekcje olejowa trzeba kasowac... mozecie wymieniac olej sami lub u zaprzyjaznionych mechanikow, ale pozniej trzeba podjechac do warsztatu, ktory posiada IDS-a (program serwisowy do naszych Mazd)

ps.
stavrosik napisał(a):czy w ASO Forda mogą taki reset zrobić?

przeciez Ford byl jakis czas temu w fuzji z Mazda... powinni...
Jak masz blisko Forda, to podjedz do nich i sie zapytaj... albo zadzwon tam ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nightfly24 » 24 sty 2012, 22:34

Witam

Niestety, ale nigdzie na forum nie znajdziecie instrukcji i informacji jak skasować inspekcję olejową "domowym sposobem" w M5 !!
Znam ten temat ponieważ już go przerabiałem – pozostaje tylko ASO lub warsztat, który ma IDSa.

Każdy tylko pisze przeszukaj forum, a znajdziesz – Nic nie znajdziesz na temat kasowania inspekcji w M5!!
Są opisy jak kasować np. w M6, ale to u nas nie działa !!

Jak ktoś zna sposób do M5 proszę o konkretny link !!

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 22:47 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze sie wyrazac na forum... bez wulgaryzmow i nie krzyczec... bo to nie ladnie... poprawilem
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez Wojtek » 24 sty 2012, 22:52

nightfly24 napisał(a):Są opisy jak kasować np. w M6, ale to u nas nie działa

hm... silnik ten sam... ECU tez... <oczy> ... no nie wiem... powinno dzialac...
ale jak twierdzisz...

nightfly24 napisał(a):Znam ten temat ponieważ już go przerabiałem

to pewnie tak jest... nic czeka Cie wizyta u kogos kto ma IDS'a

ps. osobiscie nie musze korzystac z "domowych" sposobow... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 25 sty 2012, 11:23

HEY.
W Krakowie już 2 razy czyścili mi DPF. Nie jest to tak strasznie drogie – 300zł w serwisie Andora Wielicka. Ważne abyś przyjechał ze swoim olejem. W Krakowie na Polonijnej kupisz go za 150zł + filtr za 25zł.
Wymiana oleju w Maździe 200zł.
Więc podsumowując za całość zapłacisz 150+25+200+300zł

Ale jest jeszcze jedno rozwiązanie. Na ul. Bieżanowskiej w Krakowie jest warsztat-tuningowy, który usuwa DPFa. Podobno już wgrywają nowy soft który działa jak samochód bez DPFa. Kiedyś to robili symulatorem, Ja na razie wydałem parę tysięcy na naprawę silnika w serwisie Mazdy i mam go na gwarancji więc nie mogę tego ruszyć, ale po skończeniu gwarancji na pewno skorzystam z takich usług:
– jeżdżę tylko na krótkich dystansach (2km dziennie) – zapycham filtr co pół roku i trzeba przy tym wymienić olej – więc koszty
– zapchanie filtra powoduje rozcieńczanie oleju – pół roku to trochę mało jak na olej.
– większe spalanie a co za tym koszty

Wady usunięcia DPFa
– kłopoty przy rejestracji
– przy wizycie w serwisie po aktualizacji oprogramowania z powrotem wróci problem DPFa – więc unikamy serwisu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 25 sty 2012, 17:44

hm... chyba tematem watku jest co robic, gdy kontrolka DPF-u miga...
a nie dyskusja gdzie i co robic, aby pozbyc sie filtra...
moim zdaniem, trzeba to naprawiac, a nie wycinac... ale to tylko moja opinia...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez woocash » 24 kwi 2012, 14:13

Witam. Tez mam problem z DPF. Podczas jazdy do Polski zaczal migac DPF wiec zgodnie z instrukcja stralem sie go wypalic. Zamiast tego wywalilo kontrolke silnika i uruchomil sie tryb awaryjny. Powoli dowleklem sie do serwisu Mazdy w Katowicach i tam po podlaczeniu do kompa stwierdzona ze mam za duzo oleju w silniku. Wymieniono olej, filtr i wypalono DPF- byl zapchay- koszt 580 zl. Wracajac do domu 2 tygodnie pozniej wjezdzajac do poru we Francjii DPF znowu zaczl migac. W serwisie Mazdy w Tunbridge Wells podlaczona auto do kompa i wyskoczyl blad P2458. Panowie stwierdzili ze musza zrobic 'force regeneretion'. Jesli chodzi o wymuszenie wypalenia filtra to powiedzialem ze byl wypalany 2 tyg. wczesniej. W takim razie stwierdzili ze ponowne wypalenie bledu nie wykasuje i ze prawdopodobnie podczas poprzedniego wypalenia uszkodzono jakis sensor od DPF i radza jago wymiane- 260 fuli bez vatu. Pomocy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 20:11
Posty: 14
Skąd: PL/UK
Auto: Mazda 6 SL. 2.0D

Postprzez smile » 24 kwi 2012, 21:00

woocash napisał(a):Podczas jazdy do Polski zaczal migac DPF wiec zgodnie z instrukcja stralem sie go wypalic.

Zgodnie z instrukcją kiedy DPF miga nie należy kontynuować jazdy, wypalać DPF podczas jazdy można w momencie, kiedy ta kontrolka świeci światłem ciągłym.
Możliwe, że jadąc z mrugającą kontrolką doprowadziłeś do przepełnienia filtra DPF. Przy błędzie P2458 powinno się sprawdzić czy niema żadnych aktualizacji softu dla PCM-u, odczytać stopień zapełnienia filtra, przepalić filtr i ponownie odczytać jego stopień zapełnienia. Jeżeli nie ma żadnych innych błędów trzeba poszukać przyczyny szybkiego zapełnienia DPF-u.
woocash napisał(a):W takim razie stwierdzili ze ponowne wypalenie bledu nie wykasuje i ze prawdopodobnie podczas poprzedniego wypalenia uszkodzono jakis sensor od DPF i radza jago wymiane- 260 fuli bez vatu. Pomocy

Gdyby to był jakiś sensor, na 90% były by inne błędy.
Coś więcej o aucie? Rok produkcji, VIN??
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez woocash » 25 kwi 2012, 21:38

Mazda 6 SL. 2.0D z 2008 r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 20:11
Posty: 14
Skąd: PL/UK
Auto: Mazda 6 SL. 2.0D

Postprzez woocash » 25 kwi 2012, 21:49

Jechalem z Polski do Anglii ( 2000-3000 RPM). Zaczal mrugac na wjezdzie do portu w Dunkierce- wiec raczej go nie zapchalem podczas jazdy. Panom z ASO UK podziekowalem narazie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 20:11
Posty: 14
Skąd: PL/UK
Auto: Mazda 6 SL. 2.0D

Postprzez smile » 26 kwi 2012, 08:07

woocash napisał(a): Zaczal mrugac na wjezdzie do portu w Dunkierce- wiec raczej go nie zapchalem podczas jazdy.

A skąd wiesz, że nie? :) Trzeba to sprawdzić, bo jeśli zapycha się podczas jazdy w trasie to musi być jakaś przyczyna, chociaż by nieszczelność dolotu ( chociaż by wąż od Turbo do IC zsunięty ) lub coś innego.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy