Wymiana paska rozrzadu

Postprzez barth0 » 18 mar 2013, 22:03

Wiatam, zbliza mi sie wymiana paska w Madzi 5 2.0 diesel 2007r. Mam pytanie do was czy ktos z was wymienial sam pasek rozrzadu? Czy potrzebne sa jakies specjalistyczne klucze do wyminay. Mam doswiadczenie w wymianie paska ale w innych autach, w Mazdzie jeszcze nie wyminalem, czy sa jakies kruczki, przeszkody podczas wyminay?? Czy ktos z was ma schemat – diagram krok po kroku wymine paska w formie pdf. Pozdrawiam Wszyskich.
Ostatnio edytowano 13 lut 2015, 19:48 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 09:50
Posty: 28
Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07

Postprzez M5 » 9 paź 2013, 23:23

Trzeba wymienić poza paskiem rolkę napinajacą pasek. Trzeba wymienić rolkę prowadzącą pasek, oraz napinacz hydrauliczny paska. Pompę wody zmienia się przy drugiej wymianie kompletu rozrządu. Samego paska się nie wymienia. Warto zakładać pasek oryginalny, bo taki pasek jest wzmocniony kevlarem. Wytrzymałość tych pasków jest kilka razy większa od produktów zastępczych.
Właściwie to cały komplet musi być idealny, jakość napinacza hydraulicznego i sposób postępowania z nim przy montażu jest bardzo istotny. Jakaś wada w tych elementach doprowadzi do ruiny silnik. Samodzielna wymiana? Może jak ktoś czuje się w tym temacie mocno to OK, ale gdzie dostać oryginały poza siecią ASO?

Pozdrawiam M5:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez htb » 4 gru 2014, 22:46

Witam,

Zbliża się w mojej 5'tce wymiana rozrządu i tu mam pytanie. Co kupić ? Na allegro jest dość sporo aukcji i pytanie czy można bez obaw kupić np. coś takiego
http://allegro.pl/rozrzad-komplet-orygi ... 28520.html
czy raczej dopłacić i kupić w teoretycznie pewniejszym punkcie np. tutaj coś takiego
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... rolka.html
lub
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... rolka.html

A może polecicie inne pewne źródło gdzie można kupić bez obawy o jakość.

Pozdrawiam,
htb
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 17:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez koval888 » 2 sty 2015, 19:44

Ponieważ za kilka miesięcy i mnie czeka wymiana rozrządu mam pytanie, jak to jest z wymianą pompy wody, wiem, że z reguły wymienia się ją przy drugim rozrządzie, ale mechanik tu w Uk mi zasugerował, że pompa ta może nie dojeździć do drugiej wymiany rozrządu a koszty jej wymiany teraz nie są wielkie, to jak wymieniać teraz czy nie, jezeli tak to jakiej firmy pompy polecacie(nie z pl)? i czy komplet pasek Gates,i rolki i napinacz ntn to dobry zestaw?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez smile » 2 sty 2015, 20:42

zależy jeszcze kto te ntn produkuje.... jak chcesz dobry zestaw, zamów w PL z wysyłką do UK. W PL mamy kilku pewnych sprzedawców!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez robi4o2 » 13 lut 2015, 00:39

Witam. Ja tak zrobiłem. Zamówiłem zestaw w polsce, przysłali mi do UK i sam wymieniłem cały rozrząd. Jedyny problem miałem z pompą wody. Niestety, nie mogłem odkręcic jednej śruby mocującej pompę do bloku silnika. W końcu uznałem, że na razie nie będe jej wymieniał. Gdy nią kręciłem ręka to czułem "pod palcami" że uszczelniacz jeszcze dobrze trzyma. Zaś sama wymiana paska to żadna skomplikowana sprawa. Pod warunkiem że ma się choć podstawowe pojęcie o budowie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 23:20
Posty: 57
Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143KM>166KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy