Strona 1 z 1

Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 30 lip 2011, 00:09
przez iwi
Witajcie
Czy ktoś się orientuje jakie ma oznaczenie silnik w mojej M5 z 2006r.
Przeczytałem całą instrukcją wraz z kartą pojazdu (EG-UBEREINSTIMMUNGSNESCHEINIGUNG) (wypisane jest wszystko, ale nie to jaki jest silnik. Czy to jest Common Rail?
VIN: JMZCR19T66012.....
doczytałem tylko, że literka T na 8 miejscu to słabszy silnik.

Re: Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 30 lip 2011, 22:39
przez iwi
Wygląda na to że to nie jest Common Rail tylko "zwykły" silnik RF7J
Przynajmniej coś takiego jest napisane na alternatorze oraz na tej stronce
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65171

Re: Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 30 lip 2011, 22:45
przez bieski
iwi napisał(a):Wygląda na to że to nie jest Common Rail tylko "zwykły" silnik RF7J


Silnik rf7J to common rail. Ta mocniejsza wersja to ten sam silnik.

Re: Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 30 lip 2011, 23:07
przez iwi
to czym się różnią silniki 110KM od 143KM?
Chipem?

Re: Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 30 lip 2011, 23:39
przez bieski
nie bardzo wiem jak to jest w Mazdzie 5 ale w Mazdzie 6 moc ograniczona jest przez PCM.
Twoj silnik to z pewnością common-rail, ale jak ograniczono te konie to niestety nie wiem.
Podejrzewam ze tak samo jak w przypadku Mazdy 6.

Re: Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 31 lip 2011, 14:33
przez M5
Różnice w mocy silnika pomiędzy dieslami 110KM a 143KM biorą się z oprogramowania i ustawień sprężarki.
Pozdrawiam
M5 :D

Re: Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 1 sie 2011, 23:23
przez iwi
A widzę M5, że też masz 110KM. Czy myślałeś przerobić na 143KM?
Jest z tym jakiś kłopot? Ile to może kosztować?
Irek

Re: Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

PostNapisane: 24 mar 2013, 22:36
przez Piasek
Czyli rozumiem iż oba silniki są identycznej konstrukcji: 4-cyl z 16V głowicami. Różnica w mocy wynika z:
– zastosowanego oprogramowania
– różnych turbosprężarek
(zapewne innych wtryskiwaczy i innych ciśnień wtrysku)
Czy obie jednostki są równie trwałe i bezawaryjne czy jednak wersje bardziej wysilone są mniej trwałe ? A może odwrotnie. Czy ktoś może coś napisać na temat ich trwałości ?
– osprzętu silnika
– układu wtryskowego
– turbosprężarek
– układu korbowo-tłokowego

P.S. Temat o silnika diesla stosowanych w Mazdach przeczytałem od dechy do dechy