Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam
Kondzinsan napisał(a):U mnie po odpaleniu samochodu nic się nie pali i nie miga. Po przejechaniu ok 1 km zapalają się kontrolki check engine, kontrola trakcji i mruga DPF.
Po wyłączenie śilnika kontrolki check i trakcji palą się dalej a DPF nie miga , nie swieci
Później zaczyna migac DPF znowu, ale nie zawsze.
Pytanie czy to jest nieskasowana inspekcja olejowa? Czy tak włąśnie to wygląda? Pytam bo użyli kontrolki DPF i do inspekcji i do sygnalizowanie zapchanego filtra DPF.
Witam
To ten schemat pojawiających się kontrolek to sygnał uszkodzenia sondy lambda w Madzi 6 2.0
Ja miałem ten sam problem jak opisujesz, ale mój super mechanik złota rączka nie od razu skreślił sondę tylko pomierzył wszystko i wszędzie, sprawdził stan przewodów elektrycznych itp.
I się okazało że przy sądzie gdzie jest kostka ktoś już kiedyś majstrował i co korozja zjadła łączenie kabli i nie było właściwego sygnału do kompa, a komp pomyślał że to sonda lambda winna, więc wywalał check+kontrola trakcji i po chwili migający DPF. Złota rączka założył nowe mostki mocujące ( nie wolno lutować) i wszystko wróciło do normy i śmigam moją Madzią że ho ho.
Do wszystkiego należny podchodzić z dystansem i spokojem pod warunkiem że ma się myślących mechaników a nie naciągaczy.
Pozdrawiam
-
lukasn81
lukasn81 napisał(a):Do wszystkiego należny podchodzić z dystansem i spokojem pod warunkiem że ma się myślących mechaników a nie naciągaczy.
i odczyta sie poprawnie bledy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Posiadam tylko elm, wiem ze on wszystkiego nie pokazuje, ale błędów aktualnie nie mam – z tych co pokazuje elm. Kilka powodów jest dlaczego uparłem się na tą inspekcje.
Zbliża się wymiana oleju która sam chcę przeprowadzić, i nie chcę znowu mieć migającego DPF (poprzednio wymieniłem i nieskasowane inspekcji, ids'e, skasowali mi ją później za odpowiednią kwotę).
Po drugie chciałem przeprowadzić kalibrację wtrysków gdyż zdarza mi się ze czasami na zimny silniku szarpie.
Tam jest trochę więcej warunków do spełnienia aby włączyć tą procedurę, więc jak nie idzie inspekcja olejowa to co dopiero mogę marzyć o kalibracji.
Zbliża się wymiana oleju która sam chcę przeprowadzić, i nie chcę znowu mieć migającego DPF (poprzednio wymieniłem i nieskasowane inspekcji, ids'e, skasowali mi ją później za odpowiednią kwotę).
Po drugie chciałem przeprowadzić kalibrację wtrysków gdyż zdarza mi się ze czasami na zimny silniku szarpie.
Tam jest trochę więcej warunków do spełnienia aby włączyć tą procedurę, więc jak nie idzie inspekcja olejowa to co dopiero mogę marzyć o kalibracji.
- Od: 30 mar 2012, 18:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GG 2.0D RF-7J
2006 143KM TopSport
welna27 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=147259
czy ktoś się orientuje dlaczego takiego wątku nie ma/ gdzie został przeniesiony ?
wiem że jakiś czas temu ten link działał.
przy okazji: znalazłem na youtubie filmik z kasowania inspekcji w maździe 5 http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss
przetestuję w najbliższym czasie i dam znać czy działa ta metoda
- Od: 28 kwi 2008, 09:38
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM
znalazłem jeszcze jeden filmik na youtube – lepszej jakości i dokładnie widać który kabelek przypiąć i gdzie
http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss[/youtube]
- Od: 28 kwi 2008, 09:38
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM
lipek napisał(a): welna27 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=147259
czy ktoś się orientuje dlaczego takiego wątku nie ma/ gdzie został przeniesiony ?
wiem że jakiś czas temu ten link działał.
a czego on miał dotyczć/ w którym miejscu się znajduje
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
no i niestety wygląda na to że w mojej M5 nie działa kasowanie inspekcji. chyba że coś robię źle.
nawet słyszałem przekaźnik przy podłączaniu kabelka do minusa, ale dpf jak migał tak miga.
czy ktoś z silnikiem 143KM 2.0CD mógłby potwierdzić że u niego działa?
nawet słyszałem przekaźnik przy podłączaniu kabelka do minusa, ale dpf jak migał tak miga.
czy ktoś z silnikiem 143KM 2.0CD mógłby potwierdzić że u niego działa?
- Od: 28 kwi 2008, 09:38
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM
przeciez kasowanie inspekcji jest TYLKO w dieslach...
ps. Ta migajaca kontrola nie tylko oznacza potrzebe skasowania inspekcji...
ps. Ta migajaca kontrola nie tylko oznacza potrzebe skasowania inspekcji...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
na szczęście mam diesla
i tutaj dobra wiadomość: dałem sobie kilka ostatnich szans przed wizytą w serwisie i udało się – trzeba naprawdę bardzo szybko wcisnąć ten gaz 10 razy (robiłem to po prostu za wolno).
potwierdzam więc (sam sobie) że w M5 143KM 2.0 2008 działa także kasowanie. zaraz zrobię kalibrację
i tutaj dobra wiadomość: dałem sobie kilka ostatnich szans przed wizytą w serwisie i udało się – trzeba naprawdę bardzo szybko wcisnąć ten gaz 10 razy (robiłem to po prostu za wolno).
potwierdzam więc (sam sobie) że w M5 143KM 2.0 2008 działa także kasowanie. zaraz zrobię kalibrację
- Od: 28 kwi 2008, 09:38
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM
Dzisiaj wymieniłem olej . Spróbowałem wykasować inspekcję sposobem opisanym wyżej i udało się. Pin z zielonym kabelkiem podłączony do masy, stacyjka włączona, po pięciokrotnym szybkim wciśnięciu pedału gazu, 5 razy zamrugała kontrolka od świec żarowych i na koniec pyknięcie cewki. więc mogę potwierdzić , że sposób na kasowanie inspekcji działa.
- Od: 22 lis 2013, 22:19
- Posty: 21
- Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok
Witajcie,
Mam w sumie dwa pytania:
– czy skasować inspekcję można za pomocą FORscan? Jest tam coś takiego jak "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" czyli po polsku "Skasuj wartość zużycia oleju silnikowego".
– czy jeśli inspekcja nie została skasowana przez mechanika, ale nie pojawia się jeszcze lampka DPF, a od wymiany oleju minęło już około 2 tys, to powinienem ją przeprowadzić?
Pozdrawiam
Mam w sumie dwa pytania:
– czy skasować inspekcję można za pomocą FORscan? Jest tam coś takiego jak "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" czyli po polsku "Skasuj wartość zużycia oleju silnikowego".
– czy jeśli inspekcja nie została skasowana przez mechanika, ale nie pojawia się jeszcze lampka DPF, a od wymiany oleju minęło już około 2 tys, to powinienem ją przeprowadzić?
Pozdrawiam
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Kasowanie inspekcji olejowej powinno się przeprowadzać tylko i wyłącznie w parze z wymianą oleju. To nie tylko "skasowanie przebiegu" ale także wartości paliwa w oleju. No chyba, że ktoś woli smarować swój silnik olejem napędowym. Ale wtedy niech przy najbliższej wymianie oleju zdejmie miskę i poszuka metalicznych opiłków.
Dlatego tak jak napisałem – olej został wymieniony, ale mechanik nie skasował na pewno tej inspekcji. Od wymiany minęło około 1500 – 2000 km. W związku z tym pytałem czy powinienem ją skasować? Czy już zostawić i nic nie robić?
No i czy mogę to zrobić z Forscan?
No i czy mogę to zrobić z Forscan?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Gdyby to był mój samochód i mój silnik, to bym nic nie kasował. Jeździł aż kontrolka DPF zacznie mrugać, odczytał bym błędy, jeśli pojawi się P2459 wymienił olej i skasował inspekcję a później błędy. Nawet jeśli zacznie mrugać za tysiąc kilometrów, taka wymiana nie zaszkodzi a kosztować nie będzie więcej niż 150 zł. Aha, i stan podkładek pod wtryskami także należy sprawdzić przed wymianą oleju a nie po
Nie wiem, co w tej chwili potrafi Forscan. Używam Mazdowego testera diagnostycznego.
Nie wiem, co w tej chwili potrafi Forscan. Używam Mazdowego testera diagnostycznego.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości