Strona 1 z 1

Po stłuczce w lewy przód – kłopoty z DPFem?

PostNapisane: 17 paź 2010, 20:45
przez WaldekM
witam ,

mam pytanko ,dzisiaj miałem stłuczkę nie z mojej winy ,kobieta na parkingu wjechała mi w lewy bok spojlera ;przedniego oraz pogiął się błotnik ,ale to najmniej istotne ...istotne jest to że po odpaleniu auta ,zaczeła mrugać mi kontrolka DPF-u i zapaliła się kontrolka silnika i nie gaśnie podejrzewam ,że auto przeszło w tryb awaryjny bo nie ma mocy ,czy w miejscu uderzenia,które podałem znajdują sie jakieś czujniki ,które mają wpływ na takie zachowanie samochodu .
Jutro będę załatwiał wszystkie sprwy tzn. warsztat i itd ,ale własnie zaniepokoiła mnie ta sytuacja .
przebieg auta to niecałe 60 tys .km,serwisowany w Maździe cały czas , olej i wszystko inne ok .

z góry dzięki z odpowiedzi

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 17 paź 2010, 21:14
przez Wojtek
Proponuje do ASO Mazdy na wycene... <głaszcze>

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 17 paź 2010, 21:35
przez WaldekM
tak też zrobię ,nie mieszkam w Polsce tylko na wyspach ,także cała naprawa bedzie odbywać się napewno w Mażdzie ,tylko właśnie zastanawiam skąd pojawił się poblem mrugającej kontrolki DPF i świecącej kontrolki silnika i trybu awaryjnego auta ?

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 17 paź 2010, 21:48
przez Wojtek
WaldekM napisał(a):...nie mieszkam w Polsce tylko na wyspach...

a dodaj jeszcze gdzie w UK... :>

WaldekM napisał(a):pojawił się poblem mrugającej kontrolki DPF i świecącej kontrolki silnika i trybu awaryjnego auta

Trzeba odczytac bledy i tyle. <faja>

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 17 paź 2010, 22:00
przez WaldekM
67igor1 napisał(a):a dodaj jeszcze gdzie w UK...


Północna Irlandia -Belfast :)

67igor1 napisał(a):Trzeba odczytac bledy i tyle.


i tak też uczynię tzn.serwis Mazdy

pozdrawiam

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 17 paź 2010, 22:56
przez M5
Prawdopodobnie dostałeś w chłodnicę intercoolera i stąd tryb serwisowy...brak mocy...i sygnalizacja DPF.
Silnik ma nieprawidłowe parametry spalania.

M5 :|

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 17 paź 2010, 23:03
przez Wojtek
M5 napisał(a):Prawdopodobnie dostałeś w chłodnicę intercoolera i stąd tryb serwisowy...brak mocy...i sygnalizacja DPF.
Silnik ma nieprawidłowe parametry spalania.

M5 :|


Popieram :(

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 18 paź 2010, 10:50
przez WaldekM
dzieki serdeczne ,juz wszystko zalatwione ,auto w serwisie ...teraz tylko czekac

jeszcze raz dzieki
pozdrawiam Waldek

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 26 paź 2010, 21:27
przez Wojtek
WaldekM napisał(a):dzieki serdeczne ,juz wszystko zalatwione ,auto w serwisie ...teraz tylko czekac


Juz cos wiesz? Jak ekspertyza wypadla? Jakie koszty?

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 26 paź 2010, 22:13
przez WaldekM
hej ,

tak juz wiem wiem , jutro odbieram juz Mazdzioche i faktycznie tak jak pisal M5 oprocz wymiany blotnika,zderzaka,lampy i innych drobiazgow doszla wymiana intercoolera ,calosc czyli czesci + robocizna wyszla nieco ponad 2000 funtow, oczywiscie placi za to ubezpieczenie sprawcy :)

pozdrowionka

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 26 paź 2010, 22:18
przez Wojtek
Ciesze sie z toba, ze wszystko juz za toba :)
Szerokosci zycze :)

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 27 paź 2010, 09:10
przez xlord
WaldekM napisał(a):...calosc czyli czesci + robocizna wyszla nieco ponad 2000 funtow...


I jak tu nie ubezpieczać auta?

Re: problem po stłuczce

PostNapisane: 3 lis 2010, 20:24
przez M5
Kiedyś siadłem i przeanalizowałem koszty jakie były by przy uderzeniu przodem mazdą 5 w przeszkodę przy prędkości powyżej 50km/h...i wyszło mi że takiego skomplikowanego auta już nie opłaca się naprawiać.
Ubezpieczyciel określa to jako szkoda całkowita.

Uderzenie przodem dokonuje zniszczenia większości urządzeń w aucie...i nie zostaje wiele.
Konstruktorzy tak zaprojektowali auto by zniszczyło się wszystko co jest z przodu i uratowało się życie.
Stłuczka niszczy drogie części, a co dopiero coś mocniejszego...a wszystkie najdroższe podzespoły mazdy są właśnie z przodu.

M5 <nie powiem>