Strona 5 z 8

Re: Inspekcja olejowa – jakie silniki jej podlegaja – procedura kasowania

PostNapisane: 27 maja 2013, 21:38
przez ARTEK1
Witam
Również zaryzykowałem i wypróbowałem opisany przez kolegę welna27 sposób na kasowanie inspekcji olejowej. I SUKCES !! Wszystko zadziałało zgodnie z opisem.
Dzięki dla dla anonimowego forumowicza.
Po prostu SUPER FORUM <spoko> <spoko>

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 15 cze 2013, 12:30
przez waldi484
W mojej maździe 6 z 2009 r ( nowszy model ) jest ta kostka ale metoda nie działa ani przy 5 razach wciskania i odpuszcznia gazu ani przy 10 razach kontrolka dpf nadal miga. Nie wiem czy dobrze robię wciskam czekam aż zejdą i kolejny raz wciskam. Czy ta metoda jest skuteczna w nowym modelu od 2008r

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 17 cze 2013, 23:48
przez boyazont
U mnie zadzialala a mam model z 2009. Ale ja wciskalem pedal 5 razy ale szybko, nie czekalem az obroty spadna, zreszta jak wciskasz go szybko to i dopiero za ktoryms razem podskakuja wyzesz, wypalalem DPF przedwczoraj i podzialalo. Sproboj wciskac i puszczac pedal szybciej.
Pzdr. Bartek.

PostNapisane: 1 sie 2013, 07:51
przez greggs1
Czesc. Mam pytanie odnosnie migajacego DPF w mojej Madzi. Prawdopodobnie jest to inspekcja olejowa bo nic innego sie nie dzieje i samochod zachowuje sie normalnie. Czy moze sie cos stac jezeli z ta migajaca kontrolka pojade do Polski ok. 1800 km i dopiero wtedy zrobie serwis? Poziom oleju na bagnecie jest na srodku pomiedzy Full a X. Mam zaplanowany wyjazd do Polski za tydzien i wlasnie teraz mi to wyskoczylo. Dzieki.

PostNapisane: 1 sie 2013, 08:20
przez smile
greggs1 napisał(a): Czy moze sie cos stac jezeli z ta migajaca kontrolka pojade do Polski ok. 1800 km i dopiero wtedy zrobie serwis?


Możesz nie dojechać...

PostNapisane: 1 sie 2013, 08:36
przez greggs1
smile napisał(a):
greggs1 napisał(a): Czy moze sie cos stac jezeli z ta migajaca kontrolka pojade do Polski ok. 1800 km i dopiero wtedy zrobie serwis?


Możesz nie dojechać...
Mozesz rozwinac swoja wypowiedz?

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 1 sie 2013, 14:18
przez iwi
Być może dojedziesz, ale co to będzie za jazda.
Po pewnym czasie komputer przełączy się na tryb awaryjny i moc spadnie Ci do takiego poziomu, że 5-go biegu nie użyjesz (no może z górki).
Ale tak zastanawiam się – po co masz ryzykować.
Jest opisany sposób na samodzielne skasowanie inspekcji olejowej – spróbuj – zadziała to będziesz jechał spokojnie.
Ale "Wojtek" pisał w którymś wątku, że migająca kontrolka to nie tylko DPF czy niezrobiona inspekcja olejowa – więc jak nie spróbujesz samodzielnie skasować inspekcji to się nie przekonasz.
Jeśli skasujesz inspekcję a kontrolka będzie dalej migała to udaj się do serwisu przed wyjazdem, bo po drodze będzie Cię to więcej mogło kosztować

PostNapisane: 1 sie 2013, 16:12
przez greggs1
Chcialbym ominac serwis tutaj bo swego czasu wydalem duzo pieniedzy a tak naprawde niewiele zrobili a chcieli wymienic pol samochodu. W Polsce mam mechanika ktory co roku serwisuje moja M6 i zawsze wszystko bylo OK. Przez 4 lata nic sie nie dzialo i teraz nagle na autostradzie zaczela migac kontrolka. Dodam ze od ostatniej wymiany oleju przejechalem ok. 22000 km.

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 2 sie 2013, 10:09
przez jdziobak
Witam
Przeszukajcie archiwum tam jest opisany sposób na kasowanie inspekcji wątek o nazwie "Inspekcja olejowa – jakie silniki jej podlegaja – procedura kasowania" Tam kolega wełna welna27 opisuje krok po kroku jak osiągnąć sukces. Dodatkowo post jest poparty filmikiem instruktażowym. Sam przetestowałem i mogę powiedzieć ze DZIAŁA !!!!!!!!!
Pozdrawiam
Dziobak

PostNapisane: 2 sie 2013, 13:33
przez greggs1
Wlasnie wykonalem procedure kasowania i chyba dziala bo kontrolka zgasla i wszystko dziala. Przejechalem dzisiaj ok. 150 km na autostradzie i wyglada ok.

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 7 wrz 2013, 07:33
przez xelor81
U mnie dzisiaj tez dpf zaczal migac. Auto na mocy nie stracilo. Wykonalem procedure masowania prawego gornego pinu przy jednocznesnym naciskaniu pedalu gazu przy wlaczonej stacyjce.

W czasie kasowania inspekcji kontrolka swiec zarowych miga.
Procedura dziala.

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 9 wrz 2013, 21:54
przez Sagitt
Dzisiaj 100km od domu zapaliła sie na desce inspekcja olejowa (miga "dpf" i świeci kontrolka silnika), od razu zjechałem i zabrałem sie za kasowanie. Niestety mimo że wszystko wydaje sie dobrze zrobione, bo kontrolka świec miga 5 krotnie to jednak kontrolki nie zniknęły, próbowałem kilka razy, nawet po wcześniejszym odpięciu akumulatora na 3 min, ale nie zadziałało(z wywołaniem kalibracji wtrysków nigdy nie miałem problemów) oczywiście wróciłem do domu, auto w trakcie przeszło w tryb z ograniczeniem mocy. Kiedyś już mi taka inspekcja wyskoczyła i usunęli ją w serwisie, bo nie znałem jeszcze wtedy sposobu "na drut", który jednak u mnie teraz nie zadziałał. Jakieś pomysły moge robić coś źle? stacyjka ma być tylko w pozycji ON? czy na zapalonym silniku? ja robiłem na zgaszonym

PostNapisane: 9 wrz 2013, 21:57
przez bieski
DPF nie pali się tylko dla tego że trzeba skasować inspekcję olejową, on również zapala się w przypadku braku możliwości wypalenia dpfu. Być może u ciebie jest ten drugi problem.

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 9 wrz 2013, 22:13
przez Sagitt
Tylko czemu miga DPF i świeci kontrolka silnika, a nie pokazało najpierw samej świecącej kontrolki DPF(80% zapełnienia) z resztą akurat jechałem A4 z Wrocławia, dokładnie to nawet z Poznania, cały czas spokojnie 120km/h obroty powyżej 2tys,czemu nie mógł by się wypali skoro jeżdze dużo w mieści i "nie wiem" co to jest DPF, wypala się bez problemu. Tak czy siak dzięki za podpowiedz.

PostNapisane: 9 wrz 2013, 22:14
przez bieski
No najprościej będzie podłączyć auto pod kompa i sprawdzić jakie błędy wywala.

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 10 wrz 2013, 10:09
przez iwi
Jak podłączysz do komputera będziesz wiedział więcej.
Ale z obserwacji wpisów kolegów na tych forum wynika, że zawsze przy awarii DPFu wyskakuje dodatkowy błąd (czasami komputera – jak u Ciebie, czasami ASR jak u innych (ikonka samochodu w poślizgu).
U mnie wywaliło to drugie razem z DPFem. Po skasowaniu błędu samochód wraca do normy i działa do następnej próby wypalania filtra. Potem znowu to samo i tak w kółko.
Co masz zrobić – wyczyścić DPF poprzez wypalenie (jeśli nie zadziała to wywalić DPF)
a dlaczego tak się dzieje – zapytaj Mazdy. Być może program jest tak napisany żeby tylko przy awarii większej przechodził w tryb awaryjny, a awaria DPFu nie jest ważnym uszkodzeniem. Ale 3 krotne nieudane próby wypalenia filtra powodują już przejście w tryb awaryjny i dlatego zapala się dodatkowa kontrolka.

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 11 wrz 2013, 14:50
przez Sagitt
Niestety wizyta w ASO nie przyniosła dla mnie dobrych wieści, filtra nie mogli wypalić nawet serwisowo, prawdopodobnie sie rozsypał, brzęczy przy dodaniu gazu i lecą iskry z wydechu. Wymiana na nowy oczywiście mi sie nie uśmiecha, więc pozostaje usunięcie. Zaskoczył mnie taki obrót sytuacji ponieważ przez 2 lata od kiedy mam auto nie było z DPF żadnych problemów mimo tego, że jeździłem dużo po mieście(70% przebiegu), teraz nagle na trasie filtr się rozlatuje, gdzie szukać przyczyny?

Re: Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

PostNapisane: 11 wrz 2013, 20:03
przez iwi
http://www.jmtuning.pl/kontakt/
lub na Bieżanowskiej w Krakowie też podobno się nauczyli.

DPF sam w sobie jest zły więc nie doszukuj się swojej winy.
Gdyby tak naprawdę zależało na ekologii to wprowadziliby inne rozwiązania niż DPF (instalacje doładowania wodorem np)
Gdyby zależało na bezawaryjności DPF, to byłby wyświetlacz zużycia filtra z ręcznym wyzwalaniem wypalania.
Np widziałbyś wskaźnik zapełnienia filtra i gdybyś widział że zbliża się do pełna planowałbyś dłuższa przejażdżkę po autostradzie czy jakiejś innej drodze w celu wypalenia. Ale wiadomo – samochód ma być dla głupich a nie myślących ludzi więc przez to praktycznie nie ma szans utrzymać filtr parę lat przy życiu, bo komputer sam decyduje kiedy wypalać i może zdarzyć się taka sytuacja, że jedziesz po Autostradzie i nie nie dopala bo nie ma potrzeby, wpadasz do miasta i komputer rozpocznie procedurę wypalania filtra, której z oczywistych powodów nie dokończy.
Zobaczymy co powiedzą Ci, którzy do tej pory nie mieli z tym problemów i tak bronią tego DPF po zbliżeniu się do 200kkm.

PostNapisane: 12 wrz 2013, 21:08
przez smile
Sagitt napisał(a):Dzisiaj 100km od domu zapaliła sie na desce inspekcja olejowa (miga "dpf" i świeci kontrolka silnika)
wypisywanie takich bzdur powinno być karalne...
Sagitt napisał(a):prawdopodobnie sie rozsypał, brzęczy przy dodaniu gazu i lecą iskry z wydechu
jest i kara....
Ok, możesz poszukać firmy, gdzie umieszczają nowy wkład w filtrze DPF, o większych porach, który się już tak nie zapycha jak standardowy.
Najlepiej to go zdemontować, poświecić latarką do środka i zobaczyć w jakim jest stanie...

PostNapisane: 13 wrz 2013, 15:40
przez Sagitt
smile napisał(a):
Sagitt napisał(a):Dzisiaj 100km od domu zapaliła się na desce inspekcja olejowa (miga "dpf" i świeci kontrolka silnika)
wypisywanie takich bzdur powinno być karalne...

Do czego"pijesz"? Teraz to ja też wiem, że to nie była inspekcja, ale co zrobię, że w ASO mnie w błąd kiedyś wprowadzili, nie pociągne ich do odpowiedzialności bo nie mam dowodów. Nie sądzę żebym sobie zasłużył na taką kare.