Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

Postprzez rajek » 1 wrz 2012, 15:00

Panowie a co z taka sytuacja, wymienilem olej ale DPF jeszcze nie swiecil, wedlug kompa zostalo jeszcze okolo 5 tys do przejechania. Po wymianie chcialem skasowac inspekcje ale nie bylo zadnej reakcji, zadne kontrolki nie zamrygaly na koniec. Co z tym zrobic zostawic i poczekac az zapali sie kontrolka jak komp uzna ze czas na olej czy jechac na skasowanie do ASO? Dzieki.
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 18:24
Posty: 108
Skąd: Szkocja
Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008

Postprzez Enduro » 1 wrz 2012, 15:32

rajek napisał(a):...zostawic i poczekac az zapali sie kontrolka jak komp uzna ze czas na olej czy jechac na skasowanie do ASO?..

nie czekaj, bo nie wiesz kiedy zaskoczy ciebie komp no a wtedy bedziesz w sytuacji lekko awaryjnej.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 1 wrz 2012, 19:29

rajek napisał(a):Panowie a co z taka sytuacja, wymienilem olej ale DPF jeszcze nie swiecil, wedlug kompa zostalo jeszcze okolo 5 tys do przejechania. Po wymianie chcialem skasowac inspekcje ale nie bylo zadnej reakcji, zadne kontrolki nie zamrygaly na koniec. Co z tym zrobic zostawic i poczekac az zapali sie kontrolka jak komp uzna ze czas na olej czy jechac na skasowanie do ASO? Dzieki.


Jak enduro radzi zrób to od razu. Jak Ci się nie udało skasować, to albo nie było masy na pinie, albo za wolno deptałeś pedał gazu. W tym aucie musi to działać na 100% Przewód najlepiej podłączyć bezpośrednio do klemy minusowej, a nie innych śrubek przy aku i karoserii, bo nie zawsze jest na nich dobra masa.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez rajek » 1 wrz 2012, 19:34

Dzieki Pioteq25 za wskazowki, tym razem wszystko poszlo ok i kontrolka od swiec na koniec zaswiecila sie 5 razy :D Rozumiem ze zastosowanie tej procedury jest wystarczajace i nie trzeba nic wiecej kombinowac po wymianie oleju?
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 18:24
Posty: 108
Skąd: Szkocja
Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008

Postprzez Pioteq25 » 1 wrz 2012, 20:11

rajek napisał(a):Rozumiem ze zastosowanie tej procedury jest wystarczajace i nie trzeba nic wiecej kombinowac po wymianie oleju?


<ok>

Olej wymieniaj co 10tys i od razu rób kalibrację wtryskiwaczy, metodą opisaną na forum. Nic to nie kosztuje, a dla silnika same plusy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 1 wrz 2012, 22:02

Pioteq25 napisał(a):[... i od razu rób kalibrację wtryskiwaczy, metodą opisaną na forum. Nic to nie kosztuje, a dla silnika same plusy.

mozesz mnie nakierowac, gdzie to jest opisane, bo jakos uszlo mi to uwadze..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 1 wrz 2012, 22:56

Tutaj jest temat ogólny o kalibracji wtryskiwaczy
viewtopic.php?f=90&t=59614

Zaczęło się o tego:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
aktualny
http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA ... DA%206.htm

Ja mogę potwierdzić sprawdzoną kalibrację na M6 GY 2006 po lifcie i M6 GH z 2.0 MZR-CD 2008


Tym samym złączem można wymusić kalibrację wtryskiwaczy, kasowanie inspekcji olejowej w M6 z DPF i wymusić wypalanie DPF.

W M6 przed liftowych i M5 opisana procedura nie działa.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lipek » 4 wrz 2012, 23:40

Pioteq25 napisał(a):W M6 przed liftowych i M5 opisana procedura nie działa.


czyli w M5 pozostaje tylko ASO ? czy jest jakaś jeszcze możliwość na skasowanie błędu inspekcji olejowej?
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:38
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM

Postprzez Pioteq25 » 5 wrz 2012, 00:28

Na razie nikt się nie chwalił, że mu się udało to zrobić w M5. W ostateczności zainwestuje w IDS.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 5 wrz 2012, 13:30

Pioteq25 napisał(a):... W ostateczności zainwestuje w IDS.

on dosc drogi jest o ile mi wiadomo.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez m@riusz39 » 11 paź 2012, 18:50

Wymieniałem wczoraj olej plus filtry, i zaśpiewali mi 100 za podłączenie do kompa i skasowanie inspekcji.
Wcześniej już czytałem o waszym sposobie kasowania więc grzecznie odmówiłem, a dzisiaj po pracy wziąłem się za to sam.
Żadnych problemów nie napotkałem, masowałem na zawiasie w drzwiach. Później przeprowadziłem jeszcze kalibrację wtrysków – ale tutaj wydaje mi się że po wszystkim podniosły się troszkę obroty na biegu jałowym, wcześniej miałem tak 750 teraz tak no oko około 800. Ale dokładnie to już zaobserwuję po dłuższym użytkowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez iwi » 19 sty 2013, 10:05

Witajcie.
Jak pewnie wiecie posiadacze Mazdy6 mogą już bez wizyty w serwisie samodzielnie kasować inspekcję olejową, DPF oraz wymusić czyszczenie filtra.

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm

Pewien kolega znalazł coś takiego – wynika z tego, że żeby skasować inspekcję olejową robimy dokładnie to samo co w Maździe6 tylko że pedał gazu 10x zamiast 5x

Cytuje i zmieniam z 5 na 10
How to reset after an oil change
1. Ignition to position on.
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and realese 10 times.
4. The glow plug light flashes 5 times when resetting is complete.
5. Ignition to position off.
6. Remove the wire between the connector and chassis.

http://www.youtube.com/watch?v=w-gO6p6DjFM


przy okazji można inne rzeczy sprawdzić od Mazdy6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 19 sty 2013, 19:56

wlascicieli Mazd5 prosi sie o sprawdzenie... moze zadziala... <co?>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez welna27 » 27 sty 2013, 19:46

Witam !!
Zaryzykowałem i spróbowałem efekt :
w madzi 5DPF kasowanie inspekcji olejowej możliwe sposób przedstawił kolega iwi w poście pierwszym
potwierdzam w swojej madzi 5 skasowałem i wszystko hula ! więcej info na PW
welna27
 

Postprzez bieski » 27 sty 2013, 20:00

welna27 napisał(a):więcej info na PW

Opisz proszę tutaj. Zbieramy info co by dopisać co nieco do poradnika i akurat twoje wskazówki się przydarzą. Być może kalibracja też jest możliwa do przeprowadzenia u was :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Ary » 27 sty 2013, 20:07

Kasowanie inspekcji olejowej u mnie dziś zadziałało w nieco innej sekwencji aniżeli opisano w znanej wszystkim instrukcji... Kilka razy robiłem wg zalecenia i nic (włączyć zapłon, pin do masy, 5 x gaz do podłogi). Przy kolejnej próbie, trochę desperacko, przy zwartym pinie z masa, wyłączyłem zapłon i włączyłem, następnie 5 x gaz do podłogi... i zadziałało (żarowa 5 razy zamrugała). Miał ktoś tak? Z czego to może wynikać? Może warto moje doświadczenie przenieść do wątku z tą procedurą? <co?>
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 21:34
Posty: 4
Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)

Postprzez Ary » 27 sty 2013, 23:21

Dzięki za odp, ale wątek w podanym linku nie nawiązuje do zagadnienia opisanego przeze mnie... Tam mowa o Mazda 5 a ja mam 6. Inspekcję udało mi się wykasować, z tym że w nieco zmienionej procedurze, a ilość naciśnięcia gazu = 5, z tym że zapłon musiałem wyłączyć i włączyć i dopiero zadziałało...
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 21:34
Posty: 4
Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)

Postprzez piolsm » 28 sty 2013, 01:01

dołączę do tematu co prawda piszecie tylko o dieslach ale jak jest w benzynie

czy w GH 2.0mzr Pb tez jest kontrolka wymiany oleju i trzeba inspekcje kasować ?

czy jest możliwość sprawdzenia ile km pozostało do wymiany oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez bieski » 28 sty 2013, 01:09

piolsm napisał(a):czy w GH 2.0mzr Pb tez jest kontrolka wymiany oleju i trzeba inspekcje kasować ?

Nie ma. Kwestia wymiany oleju jest istotna dla działania DPF, którego u ciebie brak.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez lipek » 28 sty 2013, 01:20

iwi napisał(a):2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).

6. Remove the wire between the connector and chassis.

http://www.youtube.com/watch?v=w-gO6p6DjFM




najważniejsze jest połączenie odpowiedniego pinu. na filmiku wydaje mi się że on łączy do minusa na akumulatorze (0:46) – ale może się mylę.
no i pytanie który dokładnie pin w gnieździe w 5 (bo tam inaczej gniazdo ułożone a na filmiku nie do końca dokładnie widać)
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:38
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy