Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam
Panowie a co z taka sytuacja, wymienilem olej ale DPF jeszcze nie swiecil, wedlug kompa zostalo jeszcze okolo 5 tys do przejechania. Po wymianie chcialem skasowac inspekcje ale nie bylo zadnej reakcji, zadne kontrolki nie zamrygaly na koniec. Co z tym zrobic zostawic i poczekac az zapali sie kontrolka jak komp uzna ze czas na olej czy jechac na skasowanie do ASO? Dzieki.
- Od: 30 mar 2012, 18:24
- Posty: 108
- Skąd: Szkocja
- Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008
rajek napisał(a):...zostawic i poczekac az zapali sie kontrolka jak komp uzna ze czas na olej czy jechac na skasowanie do ASO?..
nie czekaj, bo nie wiesz kiedy zaskoczy ciebie komp no a wtedy bedziesz w sytuacji lekko awaryjnej.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
rajek napisał(a):Panowie a co z taka sytuacja, wymienilem olej ale DPF jeszcze nie swiecil, wedlug kompa zostalo jeszcze okolo 5 tys do przejechania. Po wymianie chcialem skasowac inspekcje ale nie bylo zadnej reakcji, zadne kontrolki nie zamrygaly na koniec. Co z tym zrobic zostawic i poczekac az zapali sie kontrolka jak komp uzna ze czas na olej czy jechac na skasowanie do ASO? Dzieki.
Jak enduro radzi zrób to od razu. Jak Ci się nie udało skasować, to albo nie było masy na pinie, albo za wolno deptałeś pedał gazu. W tym aucie musi to działać na 100% Przewód najlepiej podłączyć bezpośrednio do klemy minusowej, a nie innych śrubek przy aku i karoserii, bo nie zawsze jest na nich dobra masa.
Dzieki Pioteq25 za wskazowki, tym razem wszystko poszlo ok i kontrolka od swiec na koniec zaswiecila sie 5 razy Rozumiem ze zastosowanie tej procedury jest wystarczajace i nie trzeba nic wiecej kombinowac po wymianie oleju?
- Od: 30 mar 2012, 18:24
- Posty: 108
- Skąd: Szkocja
- Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008
rajek napisał(a):Rozumiem ze zastosowanie tej procedury jest wystarczajace i nie trzeba nic wiecej kombinowac po wymianie oleju?
Olej wymieniaj co 10tys i od razu rób kalibrację wtryskiwaczy, metodą opisaną na forum. Nic to nie kosztuje, a dla silnika same plusy.
Pioteq25 napisał(a):[... i od razu rób kalibrację wtryskiwaczy, metodą opisaną na forum. Nic to nie kosztuje, a dla silnika same plusy.
mozesz mnie nakierowac, gdzie to jest opisane, bo jakos uszlo mi to uwadze..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tutaj jest temat ogólny o kalibracji wtryskiwaczy
viewtopic.php?f=90&t=59614
Zaczęło się o tego:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
aktualny
http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA ... DA%206.htm
Ja mogę potwierdzić sprawdzoną kalibrację na M6 GY 2006 po lifcie i M6 GH z 2.0 MZR-CD 2008
Tym samym złączem można wymusić kalibrację wtryskiwaczy, kasowanie inspekcji olejowej w M6 z DPF i wymusić wypalanie DPF.
W M6 przed liftowych i M5 opisana procedura nie działa.
viewtopic.php?f=90&t=59614
Zaczęło się o tego:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
aktualny
http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA ... DA%206.htm
Ja mogę potwierdzić sprawdzoną kalibrację na M6 GY 2006 po lifcie i M6 GH z 2.0 MZR-CD 2008
Tym samym złączem można wymusić kalibrację wtryskiwaczy, kasowanie inspekcji olejowej w M6 z DPF i wymusić wypalanie DPF.
W M6 przed liftowych i M5 opisana procedura nie działa.
Pioteq25 napisał(a):... W ostateczności zainwestuje w IDS.
on dosc drogi jest o ile mi wiadomo.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wymieniałem wczoraj olej plus filtry, i zaśpiewali mi 100 za podłączenie do kompa i skasowanie inspekcji.
Wcześniej już czytałem o waszym sposobie kasowania więc grzecznie odmówiłem, a dzisiaj po pracy wziąłem się za to sam.
Żadnych problemów nie napotkałem, masowałem na zawiasie w drzwiach. Później przeprowadziłem jeszcze kalibrację wtrysków – ale tutaj wydaje mi się że po wszystkim podniosły się troszkę obroty na biegu jałowym, wcześniej miałem tak 750 teraz tak no oko około 800. Ale dokładnie to już zaobserwuję po dłuższym użytkowaniu.
Wcześniej już czytałem o waszym sposobie kasowania więc grzecznie odmówiłem, a dzisiaj po pracy wziąłem się za to sam.
Żadnych problemów nie napotkałem, masowałem na zawiasie w drzwiach. Później przeprowadziłem jeszcze kalibrację wtrysków – ale tutaj wydaje mi się że po wszystkim podniosły się troszkę obroty na biegu jałowym, wcześniej miałem tak 750 teraz tak no oko około 800. Ale dokładnie to już zaobserwuję po dłuższym użytkowaniu.
Witajcie.
Jak pewnie wiecie posiadacze Mazdy6 mogą już bez wizyty w serwisie samodzielnie kasować inspekcję olejową, DPF oraz wymusić czyszczenie filtra.
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Pewien kolega znalazł coś takiego – wynika z tego, że żeby skasować inspekcję olejową robimy dokładnie to samo co w Maździe6 tylko że pedał gazu 10x zamiast 5x
Cytuje i zmieniam z 5 na 10
How to reset after an oil change
1. Ignition to position on.
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and realese 10 times.
4. The glow plug light flashes 5 times when resetting is complete.
5. Ignition to position off.
6. Remove the wire between the connector and chassis.
http://www.youtube.com/watch?v=w-gO6p6DjFM
przy okazji można inne rzeczy sprawdzić od Mazdy6
Jak pewnie wiecie posiadacze Mazdy6 mogą już bez wizyty w serwisie samodzielnie kasować inspekcję olejową, DPF oraz wymusić czyszczenie filtra.
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Pewien kolega znalazł coś takiego – wynika z tego, że żeby skasować inspekcję olejową robimy dokładnie to samo co w Maździe6 tylko że pedał gazu 10x zamiast 5x
Cytuje i zmieniam z 5 na 10
How to reset after an oil change
1. Ignition to position on.
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and realese 10 times.
4. The glow plug light flashes 5 times when resetting is complete.
5. Ignition to position off.
6. Remove the wire between the connector and chassis.
http://www.youtube.com/watch?v=w-gO6p6DjFM
przy okazji można inne rzeczy sprawdzić od Mazdy6
Witam
Zaryzykowałem i spróbowałem efekt :
w madzi 5DPF kasowanie inspekcji olejowej możliwe sposób przedstawił kolega iwi w poście pierwszym
potwierdzam w swojej madzi 5 skasowałem i wszystko hula ! więcej info na PW
Zaryzykowałem i spróbowałem efekt :
w madzi 5DPF kasowanie inspekcji olejowej możliwe sposób przedstawił kolega iwi w poście pierwszym
potwierdzam w swojej madzi 5 skasowałem i wszystko hula ! więcej info na PW
-
welna27
welna27 napisał(a):więcej info na PW
Opisz proszę tutaj. Zbieramy info co by dopisać co nieco do poradnika i akurat twoje wskazówki się przydarzą. Być może kalibracja też jest możliwa do przeprowadzenia u was
Kasowanie inspekcji olejowej u mnie dziś zadziałało w nieco innej sekwencji aniżeli opisano w znanej wszystkim instrukcji... Kilka razy robiłem wg zalecenia i nic (włączyć zapłon, pin do masy, 5 x gaz do podłogi). Przy kolejnej próbie, trochę desperacko, przy zwartym pinie z masa, wyłączyłem zapłon i włączyłem, następnie 5 x gaz do podłogi... i zadziałało (żarowa 5 razy zamrugała). Miał ktoś tak? Z czego to może wynikać? Może warto moje doświadczenie przenieść do wątku z tą procedurą?
ZOOM-ZOOM
- Od: 26 sty 2013, 21:34
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
- Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)
Dzięki za odp, ale wątek w podanym linku nie nawiązuje do zagadnienia opisanego przeze mnie... Tam mowa o Mazda 5 a ja mam 6. Inspekcję udało mi się wykasować, z tym że w nieco zmienionej procedurze, a ilość naciśnięcia gazu = 5, z tym że zapłon musiałem wyłączyć i włączyć i dopiero zadziałało...
ZOOM-ZOOM
- Od: 26 sty 2013, 21:34
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
- Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)
dołączę do tematu co prawda piszecie tylko o dieslach ale jak jest w benzynie
czy w GH 2.0mzr Pb tez jest kontrolka wymiany oleju i trzeba inspekcje kasować ?
czy jest możliwość sprawdzenia ile km pozostało do wymiany oleju?
czy w GH 2.0mzr Pb tez jest kontrolka wymiany oleju i trzeba inspekcje kasować ?
czy jest możliwość sprawdzenia ile km pozostało do wymiany oleju?
iwi napisał(a):2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
6. Remove the wire between the connector and chassis.
http://www.youtube.com/watch?v=w-gO6p6DjFM
najważniejsze jest połączenie odpowiedniego pinu. na filmiku wydaje mi się że on łączy do minusa na akumulatorze (0:46) – ale może się mylę.
no i pytanie który dokładnie pin w gnieździe w 5 (bo tam inaczej gniazdo ułożone a na filmiku nie do końca dokładnie widać)
- Od: 28 kwi 2008, 09:38
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość