Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

Postprzez marex » 6 mar 2012, 15:56

dobrzyn22 napisał(a):U mnie się kontrolka od razu zaświeciła na stałe(czyli nie skasowana inspekcja olejowa) i nie zauważyłem spadku mocy.


hmm
U mnie właśnie zaczęła mrugać bez świecenia
(świeci zapchany w 80% ; mruga 100%>) o ile dobrze kojarzę

Tobo napisał(a):A czy po zmasowaniu i 5 krotnym wciśnięciu gazu będzie jakieś piknięcie, mrugnięcie czegoś potwierdzające skasowanie inspekcji?


Nie pamiętam dokładnie czy nie mrugnęły wszystkie te kontrolki które były zapalone. W każdym bądź razie jak odłączysz później kabelek i uruchomisz silnik do już kontrolka nie będzie raziła w oczy o ile Ci wcześniej zamrugała :)
Pstryknięcie będziesz słyszał jak będziesz odłączał przewód od masy ( rozłączenie cewki jakiegoś przekaźnika)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez smile » 6 mar 2012, 21:28

dobrzyn22 napisał(a):U mnie się kontrolka od razu zaświeciła na stałe(czyli nie skasowana inspekcja olejowa) i nie zauważyłem spadku mocy.

Zapewne chodziło o jej mruganie.
Tobo napisał(a):A czy po zmasowaniu i 5 krotnym wciśnięciu gazu będzie jakieś piknięcie, mrugnięcie czegoś potwierdzające skasowanie inspekcji?

Tak, 5-krotnie zamruga do Ciebie żółta kontrolka ( albo kontrolka świec żarowych albo od DPF-u – nie jestem pewien która ).
Tobo napisał(a):Jakoś mam stracha masować ten pin. Czy to na pewno bezpieczne?

Widziałem przypadek, gdzie ktoś w ten sposób próbował wyleczyć migającą kontrolkę DPF aż w końcu PCM odmówił współpracy i trzeba było przeprogramować go całkowicie. Ale to na 90% było spowodowane inną usterką ( samego PCMu oraz DPFu )
Jeżeli kontrolka nagle zaczyna mrugać i auto nie traci wigoru – chodzi o inspekcję olejową.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 6 mar 2012, 21:56

smile napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):U mnie się kontrolka od razu zaświeciła na stałe(czyli nie skasowana inspekcja olejowa) i nie zauważyłem spadku mocy.

Zapewne chodziło o jej mruganie.



pomyłka... <glupek2> oczywiście chodziło o mruganie(dawno to było,stąd błąd ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez noweradio » 24 mar 2012, 23:43

no to też jestem po resecie <spoko>
Kontrolka DPF zaczęła migać mniej więcej po 21 000 od wizyty w ASO, wcześniej wymieniałem olej ale bez kasowania inspekcji. Nie miałem żadnego spadku mocy ani innych objawów oprócz "miło" migającej kontrolki DPF. Procedura wyglądała standardowo:
– przekręciłem zapłon
– zwarłem z masą tajemny pin (nie usłyszałem żadnego przekaźnika)
– wcisnąłem 5 razy pedał gazu (zaczęła migać kontrolka grzania świec żarowych)
– zdjąłem kabelek (też jakoś nie usłyszałem żadnego przekaźnika)
– wyłączyłem zapłon i po chwili uruchomiłem auto (kontrolka DPF już nie migała) <faja>
BOX 163KM 397Nm
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 23:37
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Kombi 08`

Postprzez muniekwawa » 25 kwi 2012, 18:45

Wszystko fajnie tylko chyba samo to deptanie nie kasuje zawartosci ON w oleju?
Jestem wlasnie przed wymiana oleju i chetnie bym to zrobil sam,ale nie wiem czy samo wykasowanie inspekcji olejowej zalatwi sprawe.
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 21:09
Posty: 31
Skąd: warszawa/uk
Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna

Postprzez marex » 25 kwi 2012, 21:19

Kasowanie inspekcji olejowej robi się albo po wymianie oleju albo jak zacznie razić Ciebie mrugająca kontrolka DPF bo wymieniając olej ktoś bądź też Ty nie skasowałeś inspekcji.
Przed skasowaniem inspekcji jeżeli zaświeci Ci się kontrolka Koniecznie sprawdzić poziom oleju !!
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez htb » 30 kwi 2012, 09:23

Jak w temacie. Chodzi o Mazdę 5 143KM (2008). Trzeba kasować inspekcję po wymianie oleju czy nie, bo nie mogę doszukać się na forum. A jeśli trzeba to jest jakiś sposób tak jak dla 6 bez pomocy ASO ?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 17:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2012, 13:06

htb napisał(a):Chodzi o Mazdę 5 143KM (2008).

w dieslu oczywiscie...

htb napisał(a):Trzeba kasować inspekcję po wymianie oleju czy nie...

proponuje jej nie kasowac... a pozniej zadawac pytania typu... co sie stalo, ze mruga mi kontrolka DPF?

dla potomnych:

1. w Pb nie ma kasacji inspekcji olejowej
2. w ON jest...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kurof » 19 cze 2012, 14:22

Witam wszystkich. Właśnie zrobiłem wymiane oleju, filtrów itp. Teraz przyszedł czas na kasowanie inspekcji. W ASO w Derby powiedzieli mi 30 funa za podłączenie komputerka i skasowanie inspekcji! Zamierzam wykasować inspekcje samemu. I tu pojawia się pytanie czy M6 2.2 z 2009 roku sposób na "kabelek" działa? I czy jedyne ryzyko z tym związane to takie, że poprostu nic sie nie skasuje? Nie chciałbym przez jakieś nie potrzebne zwarcie czegoś zablokować/spalić.
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez dobrzyn22 » 19 cze 2012, 20:54

Kurof napisał(a):I tu pojawia się pytanie czy M6 2.2 z 2009 roku sposób na "kabelek" działa?

a skoczyć do pierwszej strony tego wątku to nie da rady <co?> :>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kurof » 19 cze 2012, 21:51

dobrzyn22 napisał(a):
Kurof napisał(a):I tu pojawia się pytanie czy M6 2.2 z 2009 roku sposób na "kabelek" działa?

a skoczyć do pierwszej strony tego wątku to nie da rady <co?> :>
można, można. Ale wszyscy wypowiadają sie o silniku 2.0, a przynajmniej ja nie znalazłem wzmianki o 2.2 <co?> A chodzło mi o to czy sama próba może jakoś zaszkodzć. Pewien mechanik mi powiedział że on by tego nie robił bo jeśli coś pójdzie nie tak i komputer coś zablokuje to dopiero bede w kropce i poradził mi do serwisu jechać. Wiec przed próbą chciałem usłyszeć opinie fachowców.
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez marex » 20 cze 2012, 11:21

Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz wszyscy piszący w tym wątku coś ryzykowali. W teorii samo podłączenie tego pinu do masy nic złego nie robi dla auta a w praktyce nie wiadomo gdzie go podłączysz i jaką procedurę wywołasz :)
U mnie udało się odpalić:
-Kasowanie inspekcji
-Wypalanie DPF
-Kalibracje wtryskiwaczy
też trochę się bałem i miałem na uwadze to co napisał autor: " Wykonujesz to na własną odpowiedzialność"
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Sagitt » 19 sie 2012, 13:11

Mam dwa pytanka
1.Które kontrolki mają się świecić(lub migać) ,żeby było wiadomo ze jest to inspekcja olejowa a nie coś innego. Niektórzy piszą że to tylko migający DPF bez innych objawów, a u mnie było to miganie DPF, świecąca kontrolka silnika oraz tryb awaryjny silnika(myślałem, że to coś innego, ale po wizycie w ASO Mazdy mówili, że to tylko nie skasowana inspekcja)
2.Czy usuwanie inspekcji olejowej ''domowym'' sposobem można wykonać tylko, gdy już zapalą się te odpowiednie kontrolki czy też można to wykonać kiedykolwiek (np.przy wymianie oleju) i również to zadziała?
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Enduro » 19 sie 2012, 15:12

Sagitt napisał(a):..
2.Czy usuwanie inspekcji olejowej ''domowym'' sposobem można wykonać tylko, gdy już zapalą się te odpowiednie kontrolki czy też można to wykonać kiedykolwiek (np.przy wymianie oleju) i również to zadziała?

tak.
to taki reset kilometrowki, ktory dla PCMa oznacza wymiane oleju na swiezy, co w DPFie jest b. istotne
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sagitt » 19 sie 2012, 15:19

Odpowiesz "Tak" troche mnie nie satysfakcjonuje ponieważ moje pytanie nr 2 podaje dwa możliwe warianty, gdybyś mógł sprecyzować.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Enduro » 19 sie 2012, 15:26

można to wykonać kiedykolwiek (np. przy wymianie oleju) i również to zadziała (powinno)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darekpaw » 19 sie 2012, 18:04

Zadziała po wymianie na pewno.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 53
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 do CX 7 z 2010r. dizelek.Sierpień2023 cx5 2.5 benzyna 2017r.

Postprzez Enduro » 19 sie 2012, 23:45

darekpaw napisał(a):Zadziała po wymianie na pewno.

bez wymiany tez. <oczko>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez noweradio » 20 sie 2012, 22:04

Sagitt napisał(a):1.Które kontrolki mają się świecić(lub migać) ,żeby było wiadomo ze jest to inspekcja olejowa


u mnie tylko migał DPF, bez innych objawów..
BOX 163KM 397Nm
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 23:37
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Kombi 08`

Postprzez dobrzyn22 » 21 sie 2012, 09:16

dokładnie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy