MAZDA 5 CR 2010 prośba o diagnozę cylindrów i wskazówki

Postprzez CooLER » 7 lis 2024, 22:26

Mazda 5 CR 2010 RF7J 143kM, przebieg 213 tyś. Olej zawsze DEXELIA Ultra DPF co 10 tyś
Forscan – brak błędów

W związku z częstym wypalaniem DPF co 140km w mieście i 180 km kilka razy w trasie ,zaniepokojony obejrzałem bagnet i stwierdziłem, iż oleju jest na końcówce bagnetu (poniżej minimum). Postanowiłem zajrzeć do cylindrów przez świece. W tym celu wykręciłem je wszystkie 4 szt (be zerwania-sukces). Załączam zdjęcia z prośbą o ocenę stanu tłoków i cylindrów.

Zdjęć jest sporo, bo obracałem kamerę aby uwidocznić kompleksowo stan , oraz widok zaworów i wtrysków w każdym cylindrze.

PYTANIA:
a) na podstawie zdjęć, jaka może być prawdopodobna przyczyna widocznego oleju w cylindrach?
b) co powinno być zrobione w aktualnym stanie ?
c) czy silnik wymaga kapitalnego remontu (jeśli) ?

Dodam, iż zaobserwowałem lekko nierówną pracę na biegu jałowym, i niechętne wkręcanie się silnika na obroty do 2 tyś. Lekka utrata mocy, ale przed diagnozą turbo pracowało bez zarzutu i silnik pracował (poza tym do 2 tyś) wg mnie ok.
Wykryłem nieszczelność na dolocie (pęknięta gumowa rura-foto) co może mieć związek, aczkolwiek mogła się rozerwać przy wyciąganiu jej, bo ciężko zeszła. Dodatkowo głębiej, gdzie rura łączy się już z silnikiem, wykryłem olej (filtr pow. i uszkodzona rura są suche), co może wskazywać na zapchaną odmę.

P.S. silnik odpala od strzała.

Najważniejsze pytanie do was, czy inwestować w reanimację, i co trzeba ew. sprawdzić i naprawić.
Załączniki
IMG_0001.JPG
cylinder 3
IMG_0002.JPG
cylinder 3
IMG_0003.JPG
cylinder 3
IMG_0004.JPG
cylinder 3
IMG_0005.JPG
cylinder 3
IMG_0006.JPG
cylinder 3
IMG_0007.JPG
cylinder 3
IMG_0008.JPG
cylinder 3
IMG_0009.JPG
cylinder 3
IMG_0010.JPG
cylinder 3
IMG_0011.JPG
cylinder 3
IMG_0012.JPG
cylinder 3
IMG_0013.JPG
cylinder 3
IMG_0014.JPG
cylinder 3
IMG_0015.JPG
cylinder 3
IMG_0016.JPG
cylinder 3
IMG_0017.JPG
cylinder 3
IMG_0018.JPG
cylinder 3
IMG_0019.JPG
cylinder 3
IMG_0020.JPG
cylinder 3
IMG_0022.JPG
cylinder 2
IMG_0023.JPG
cylinder 2
IMG_0024.JPG
cylinder 2
IMG_0025.JPG
cylinder 2
IMG_0026.JPG
cylinder 2
IMG_0027.JPG
cylinder 2
IMG_0028.JPG
cylinder 2
IMG_0029.JPG
cylinder 2
IMG_0030.JPG
cylinder 2
IMG_0031.JPG
cylinder 2
IMG_0032.JPG
cylinder 2
IMG_0033.JPG
cylinder 2
IMG_0034.JPG
cylinder 2
IMG_0035.JPG
cylinder 2
IMG_0036.JPG
cylinder 2
IMG_0037.JPG
cylinder 2
IMG_0038.JPG
cylinder 2
IMG_0039.JPG
cylinder 2
IMG_0040.JPG
cylinder 2
IMG_0041.JPG
cylinder 2
IMG_0050.JPG
cylinder 1
IMG_0051.JPG
cylinder 1
IMG_0052.JPG
cylinder 1
IMG_0053.JPG
cylinder 1
IMG_0054.JPG
cylinder 1
IMG_0055.JPG
cylinder 1
IMG_0056.JPG
cylinder 1
IMG_0057.JPG
cylinder 1
IMG_0058.JPG
cylinder 1
IMG_0059.JPG
cylinder 1
IMG_0060.JPG
cylinder 1
IMG_0061.JPG
cylinder 1
IMG_0062.JPG
cylinder 1
IMG_0063.JPG
cylinder 1
IMG_0066.JPG
cylinder 1
IMG_0067.JPG
cylinder 1
IMG_0068.JPG
cylinder 1
IMG_0069.JPG
cylinder 1
IMG_0070.JPG
cylinder 1
IMG_0071.JPG
cylinder 1
IMG_0072.JPG
cylinder 1
IMG_0073.JPG
cylinder 1
IMG_0074.JPG
cylinder 1
IMG_0075.JPG
cylinder 1
IMG_0076.JPG
cylinder 1
IMG_0077.JPG
cylinder 1
IMG_0078.JPG
cylinder 1
IMG_0079.JPG
cylinder 1
IMG_0080.JPG
cylinder 1
IMG_0082.JPG
cylinder 4
IMG_0083.JPG
cylinder 4
IMG_0084.JPG
cylinder 4
IMG_0085.JPG
cylinder 4
IMG_0086.JPG
cylinder 4
IMG_0087.JPG
cylinder 4
IMG_0088.JPG
cylinder 4
IMG_0089.JPG
cylinder 4
IMG_0090.JPG
cylinder 4
IMG_0091.JPG
cylinder 4
IMG_0092.JPG
cylinder 4
IMG_0093.JPG
cylinder 4
IMG_0094.JPG
cylinder 4
IMG_0095.JPG
cylinder 4
IMG_0096.JPG
cylinder 4
IMG_0097.JPG
cylinder 4
IMG_0098.JPG
cylinder 4
IMG_0099.JPG
cylinder 4
IMG_0100.JPG
cylinder 4
IMG_0101.JPG
cylinder 4
IMG_0102.JPG
cylinder 4
IMG_0103.JPG
cylinder 4
IMG_0104.JPG
cylinder 4
IMG_0105.JPG
cylinder 4
IMG_0106.JPG
cylinder 4
IMG_0107.JPG
cylinder 4
IMG_0108.JPG
cylinder 4
IMG_0109.JPG
cylinder 4
1731009394885.jpg
rura
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 23:19
Posty: 28
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Postprzez paweledi1234 » 8 lis 2024, 22:34

Szukaj silnika z małym przebiegiem i potwierdzonym
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2021, 22:47
Posty: 39

PostTen post został usunięty przez CooLER 9 lis 2024, 01:38.

Postprzez CooLER » 9 lis 2024, 01:39

paweledi1234 napisał(a):Szukaj silnika z małym przebiegiem i potwierdzonym

Czyli jest kaput?.
Możesz trochę rozwinąć co na to wskazuje ? (będzie ew. dla innych), bo sam rozumiesz przekładka i zakup silnika to też koszt spory.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 23:19
Posty: 28
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Postprzez Jaksa » 10 lis 2024, 23:18

Hej , Silniki diesla mazdy " biorą " olej tylko przez uszczelki wtryskiwaczy , wymien uszczelki wtryskiwaczy , zdemontuj miske olejową sprawdz / oczyść smok olejowy – tyle w temacie brania oleju , co do DPF sprawdz wtryskiwacze bo to głownie one odpowiadaja za prace filtra , temat DPF -u to temat rzeka ..... Silniki RF7J głownie mają problemy z ( czytaj wyzej ) jak sie nie zatrze to długo z nim nic sie nie dzieje a jak juz bardzo chcesz naprawiac silnik to poszukaj sprawnej uzywki , remont tej jednostki ( dobrze zrobic ) zabija cenowo. Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zadra » 11 lis 2024, 01:34

nie jestem ekspertem więc nie traktuj tego co napiszę jako 100% pewność.

Ja z interpretacji Twoich zdjęć wnioskuję, że olej do cylindrów dostaje się przez zawory.
Na czołach tłoków jest już dużo nagaru, więc ten olej wpada tam "nie od dziś"..
Najprawdopodobniej w efekcie spalania dużej ilości oleju cierpi DPF – może dochodzi do kresu swoich dni.

Chyba jedynym sposobem na poprawę sytuacji byłoby zajęcie się głowicą, w znaczeniu zmniejszenia ilości dostającego się do komór oleju, czyli najpewniej i uszczelniacze, i prowadnice i przy okazji mnóstwo innych rzeczy do zrobienia (nie jestem w stanie ocenić zakresu ani kosztów).
Dodatkowo przy okazji możnaby się pokusić o oczyszczenie tłoków z nagaru.

Gdyby udało się po wszystkim odpalić auto, to wówczas należy zająć się tym nieszczęsnym dpf'em i jakoś zregenerować, albo wymienić = najpewniej bardzo duże koszty.

Pewnie Jaksa jako doświadczony mechanik mazdowy ma rację, więc postępuj zgodnie z tym co ON napisał <ok>

Rura dolotu pękła ze starości. Jeżeli jej w tym pomogłeś, to i tak niedługo by pękła..

We wszystkim oczywisty brak pewności na powodzenie wszystkich prac.
Chyba najlepiej przeliczyć koszty i zastanowić się albo nad naprawą albo silnika wymianą albo zmianą auta-niestety..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez CooLER » 11 lis 2024, 16:34

Jaksa napisał(a):Hej , Silniki diesla mazdy " biorą " olej tylko przez uszczelki wtryskiwaczy , wymien uszczelki wtryskiwaczy. Pozdrawiam J


Dzięki Jaksa za wskazówki. Powalczę.
Pytanie jeszcze jak oceniasz po zdjęciach cylindry.

Dopisano 11 lis 2024, 16:38:

zadra napisał(a): Ja z interpretacji Twoich zdjęć wnioskuję, że olej do cylindrów dostaje się przez zawory.
Na czołach tłoków jest już dużo nagaru, więc ten olej wpada tam "nie od dziś"..
Najprawdopodobniej w efekcie spalania dużej ilości oleju cierpi DPF – może dochodzi do kresu swoich dni.

Chyba jedynym sposobem na poprawę sytuacji byłoby zajęcie się głowicą, w znaczeniu zmniejszenia ilości dostającego się do komór oleju, czyli najpewniej i uszczelniacze, i prowadnice i przy okazji mnóstwo innych rzeczy do zrobienia.
Dodatkowo przy okazji możnaby się pokusić o oczyszczenie tłoków z nagaru.


Dzięki zadra za odpowiedź. DPF mnie tak nie martwi na aktualnym etapie, bardziej interesuje mnie ocena stanu cylindrów.

P.S. przydała by się kontr opinia Tadziola Ekh......
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 23:19
Posty: 28
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Postprzez CooLER » 13 lis 2024, 21:33

Jeszcze do tej rury z pęknięciem.
Słabo z dostępnością i jej cena.
Dlatego zastanawiam się czy jej nie skleić (czy to wogóle ma prawo działać).
Myślałem o jakieś taśmie wulkanizacyjnej z obu stron.
Co myślicie?
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 23:19
Posty: 28
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Postprzez zadra » 14 lis 2024, 13:10

Ludzie jeździli na różnych wynalazkach.
Sam w 323 BJ miałem chwilowo poklejoną rurę dopóty, zanim wymieniłem, ale jeśli zaklejasz, to raczej jako pracę zastępczą bo docelowo trzeba jednak wymienić..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez stonoga » 9 gru 2024, 15:11

Mi ta rura tak samo pękła. Dobrą używkę dostać praktycznie niemożliwe. Nowa 600 zł. Odtłuściłem benzyna w sprayu i skleiłem kropelką do elastycznych. Dobrze klei to tworzywo. Całość okręciłem taśmą aluminiowa do kominków. przed montażem rurę podgrzać suszarką do włosów. Rura robi się bardziej elastyczna.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy