Mazda 5 CR 2010 RF7J 143kM, przebieg 213 tyś. Olej zawsze DEXELIA Ultra DPF co 10 tyś
Forscan – brak błędów
W związku z częstym wypalaniem DPF co 140km w mieście i 180 km kilka razy w trasie ,zaniepokojony obejrzałem bagnet i stwierdziłem, iż oleju jest na końcówce bagnetu (poniżej minimum). Postanowiłem zajrzeć do cylindrów przez świece. W tym celu wykręciłem je wszystkie 4 szt (be zerwania-sukces). Załączam zdjęcia z prośbą o ocenę stanu tłoków i cylindrów.
Zdjęć jest sporo, bo obracałem kamerę aby uwidocznić kompleksowo stan , oraz widok zaworów i wtrysków w każdym cylindrze.
PYTANIA:
a) na podstawie zdjęć, jaka może być prawdopodobna przyczyna widocznego oleju w cylindrach?
b) co powinno być zrobione w aktualnym stanie ?
c) czy silnik wymaga kapitalnego remontu (jeśli) ?
Dodam, iż zaobserwowałem lekko nierówną pracę na biegu jałowym, i niechętne wkręcanie się silnika na obroty do 2 tyś. Lekka utrata mocy, ale przed diagnozą turbo pracowało bez zarzutu i silnik pracował (poza tym do 2 tyś) wg mnie ok.
Wykryłem nieszczelność na dolocie (pęknięta gumowa rura-foto) co może mieć związek, aczkolwiek mogła się rozerwać przy wyciąganiu jej, bo ciężko zeszła. Dodatkowo głębiej, gdzie rura łączy się już z silnikiem, wykryłem olej (filtr pow. i uszkodzona rura są suche), co może wskazywać na zapchaną odmę.
P.S. silnik odpala od strzała.
Najważniejsze pytanie do was, czy inwestować w reanimację, i co trzeba ew. sprawdzić i naprawić.
MAZDA 5 CR 2010 prośba o diagnozę cylindrów i wskazówki
Strona 1 z 1
- Załączniki
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 28
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Szukaj silnika z małym przebiegiem i potwierdzonym
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 39
paweledi1234 napisał(a):Szukaj silnika z małym przebiegiem i potwierdzonym
Czyli jest kaput?.
Możesz trochę rozwinąć co na to wskazuje ? (będzie ew. dla innych), bo sam rozumiesz przekładka i zakup silnika to też koszt spory.
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 28
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Hej , Silniki diesla mazdy " biorą " olej tylko przez uszczelki wtryskiwaczy , wymien uszczelki wtryskiwaczy , zdemontuj miske olejową sprawdz / oczyść smok olejowy – tyle w temacie brania oleju , co do DPF sprawdz wtryskiwacze bo to głownie one odpowiadaja za prace filtra , temat DPF -u to temat rzeka ..... Silniki RF7J głownie mają problemy z ( czytaj wyzej ) jak sie nie zatrze to długo z nim nic sie nie dzieje a jak juz bardzo chcesz naprawiac silnik to poszukaj sprawnej uzywki , remont tej jednostki ( dobrze zrobic ) zabija cenowo. Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
nie jestem ekspertem więc nie traktuj tego co napiszę jako 100% pewność.
Ja z interpretacji Twoich zdjęć wnioskuję, że olej do cylindrów dostaje się przez zawory.
Na czołach tłoków jest już dużo nagaru, więc ten olej wpada tam "nie od dziś"..
Najprawdopodobniej w efekcie spalania dużej ilości oleju cierpi DPF – może dochodzi do kresu swoich dni.
Chyba jedynym sposobem na poprawę sytuacji byłoby zajęcie się głowicą, w znaczeniu zmniejszenia ilości dostającego się do komór oleju, czyli najpewniej i uszczelniacze, i prowadnice i przy okazji mnóstwo innych rzeczy do zrobienia (nie jestem w stanie ocenić zakresu ani kosztów).
Dodatkowo przy okazji możnaby się pokusić o oczyszczenie tłoków z nagaru.
Gdyby udało się po wszystkim odpalić auto, to wówczas należy zająć się tym nieszczęsnym dpf'em i jakoś zregenerować, albo wymienić = najpewniej bardzo duże koszty.
Pewnie Jaksa jako doświadczony mechanik mazdowy ma rację, więc postępuj zgodnie z tym co ON napisał
Rura dolotu pękła ze starości. Jeżeli jej w tym pomogłeś, to i tak niedługo by pękła..
We wszystkim oczywisty brak pewności na powodzenie wszystkich prac.
Chyba najlepiej przeliczyć koszty i zastanowić się albo nad naprawą albo silnika wymianą albo zmianą auta-niestety..
Ja z interpretacji Twoich zdjęć wnioskuję, że olej do cylindrów dostaje się przez zawory.
Na czołach tłoków jest już dużo nagaru, więc ten olej wpada tam "nie od dziś"..
Najprawdopodobniej w efekcie spalania dużej ilości oleju cierpi DPF – może dochodzi do kresu swoich dni.
Chyba jedynym sposobem na poprawę sytuacji byłoby zajęcie się głowicą, w znaczeniu zmniejszenia ilości dostającego się do komór oleju, czyli najpewniej i uszczelniacze, i prowadnice i przy okazji mnóstwo innych rzeczy do zrobienia (nie jestem w stanie ocenić zakresu ani kosztów).
Dodatkowo przy okazji możnaby się pokusić o oczyszczenie tłoków z nagaru.
Gdyby udało się po wszystkim odpalić auto, to wówczas należy zająć się tym nieszczęsnym dpf'em i jakoś zregenerować, albo wymienić = najpewniej bardzo duże koszty.
Pewnie Jaksa jako doświadczony mechanik mazdowy ma rację, więc postępuj zgodnie z tym co ON napisał
Rura dolotu pękła ze starości. Jeżeli jej w tym pomogłeś, to i tak niedługo by pękła..
We wszystkim oczywisty brak pewności na powodzenie wszystkich prac.
Chyba najlepiej przeliczyć koszty i zastanowić się albo nad naprawą albo silnika wymianą albo zmianą auta-niestety..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jaksa napisał(a):Hej , Silniki diesla mazdy " biorą " olej tylko przez uszczelki wtryskiwaczy , wymien uszczelki wtryskiwaczy. Pozdrawiam J
Dzięki Jaksa za wskazówki. Powalczę.
Pytanie jeszcze jak oceniasz po zdjęciach cylindry.
Dopisano 11 lis 2024, 16:38:
zadra napisał(a): Ja z interpretacji Twoich zdjęć wnioskuję, że olej do cylindrów dostaje się przez zawory.
Na czołach tłoków jest już dużo nagaru, więc ten olej wpada tam "nie od dziś"..
Najprawdopodobniej w efekcie spalania dużej ilości oleju cierpi DPF – może dochodzi do kresu swoich dni.
Chyba jedynym sposobem na poprawę sytuacji byłoby zajęcie się głowicą, w znaczeniu zmniejszenia ilości dostającego się do komór oleju, czyli najpewniej i uszczelniacze, i prowadnice i przy okazji mnóstwo innych rzeczy do zrobienia.
Dodatkowo przy okazji możnaby się pokusić o oczyszczenie tłoków z nagaru.
Dzięki zadra za odpowiedź. DPF mnie tak nie martwi na aktualnym etapie, bardziej interesuje mnie ocena stanu cylindrów.
P.S. przydała by się kontr opinia Tadziola Ekh......
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 28
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Ludzie jeździli na różnych wynalazkach.
Sam w 323 BJ miałem chwilowo poklejoną rurę dopóty, zanim wymieniłem, ale jeśli zaklejasz, to raczej jako pracę zastępczą bo docelowo trzeba jednak wymienić..
Sam w 323 BJ miałem chwilowo poklejoną rurę dopóty, zanim wymieniłem, ale jeśli zaklejasz, to raczej jako pracę zastępczą bo docelowo trzeba jednak wymienić..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Mi ta rura tak samo pękła. Dobrą używkę dostać praktycznie niemożliwe. Nowa 600 zł. Odtłuściłem benzyna w sprayu i skleiłem kropelką do elastycznych. Dobrze klei to tworzywo. Całość okręciłem taśmą aluminiowa do kominków. przed montażem rurę podgrzać suszarką do włosów. Rura robi się bardziej elastyczna.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość