Witam wszystkich,
Przepraszam, jeśli temat był już poruszany ale moja Madzia to chyba chce doprowadzić do mojej nerwicy.
Generalnie sprawa wygląda tak, że samochód czasem wyrzuca tyłem kłęby białych spalin. Nie jest to jednak ciągłe, ale tak jak mu się podoba. Dodam tylko, że mam komplet nowych wtrysków zamontowany, rozrząd robiony 3k km temu
Byłem u 3 mechaników i dostałem 3 różne diagnozy, więc postanowiłem napisać, a nuż ktoś miał coś podobnego
Dotychczasowe możliwe diagnozy
1.Wyprogramowanie DPF'a, bez usunięcia go fizycznie.
2.Programowanie nowych wtrysków
3. Przepływomierz Paliwowy
Pozdrawiam i licze na pomoc
Paweł
Dymienie na biało, na biegu jałowym i nierówna praca silnika.
Strona 1 z 1
Hej, miałem podobne objawy – biała chmura przy odpaleniu po dłuższym postoju, głośna praca silnika. Mi dużo pomogło kalibrowanie wtrysków. Na forum są wątki, teraz nie znajdę, ale u mnie przy odpaleniu już w ogóle nie dymi i dużo ciszej pracuje. Na początku po kalibracji następnego dnia wszystko wróciło, ale za każdą kolejną kalibracją wystarczało na dłużej i teraz w sumie już profilaktycznie co jakiś czas kalibruję jak mi się wydaje, że zaczyna coś hałasować.
OBD + FORScan Lite
Mi się wydaje, że przez to, że jest EGR to się to rozkalibrowuje, kalibracja trochę resetuje te dawki i wtedy jakby czyściej pracuje.
OBD + FORScan Lite
Mi się wydaje, że przez to, że jest EGR to się to rozkalibrowuje, kalibracja trochę resetuje te dawki i wtedy jakby czyściej pracuje.
- Od: 18 kwi 2023, 22:27
- Posty: 7
- Auto: Mazda 5 CR19 2007 143KM
Martwi mnie to, że wszystkie wtryski były wymieniane na nowe, co moim zdaniem, logicznie wiąże się z ich kalibracją. Samo dymienie jest niesamowicie irytujące, szczególnie gdy te losowe przypadki zazwyczaj się zaczynają, gdy stoję gdzieś w korku i ktoś za mną musi to wdychać...
- Od: 28 paź 2023, 08:52
- Posty: 3
- Auto: Mazda 5 2.0D 2006r
Stwierdziłem, że napiszę tylko, gdyż znalazłem rozwiązanie, a nóż komuś ten temat pomoże.
Mianowicie okazało się, że warsztat pod tytułem "Czyszczenie DPF", miał tak na prawdę na myśli wycięcie tego dpfa, natomiast mapę na silniku zostawił oryginalną.
Pojechałem wrzucić na silnik mapę bez dpfa i wszystkie przypadłości jak ręką odjął, a zajęło to mechanikowi nie więcej niż 10 min.
Mianowicie okazało się, że warsztat pod tytułem "Czyszczenie DPF", miał tak na prawdę na myśli wycięcie tego dpfa, natomiast mapę na silniku zostawił oryginalną.
Pojechałem wrzucić na silnik mapę bez dpfa i wszystkie przypadłości jak ręką odjął, a zajęło to mechanikowi nie więcej niż 10 min.
- Od: 28 paź 2023, 08:52
- Posty: 3
- Auto: Mazda 5 2.0D 2006r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości