Zmiana ECU z 110km na 143km

Postprzez WhiteS » 21 sie 2021, 10:54

Witam
Zakupiłem sterownik silnika od wersji 143km celem podniesienia mocy (odblokowania) teraz potrzebuję pomocy... a mianowicie co mam zaprogramować i jakim programem to zrobię żeby samochód działał na nowym komputerze. Po podpięciu nowego ECU świeci się kontrolka immobilisera i auto nie reaguje na przekręcenie kluczyka przy odpalaniu. Ktoś robił taki "manewr" i może mi pomóc ??
Mam takie sterowniki RF7N-1888-H a nowy to RF7P-18881-K
Sterownik BCM – CD34 67560B

Pozdrawiam
WhiteS
Początkujący
 
Od: 18 sie 2021, 14:57
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0d 2005r

Postprzez Płomień » 21 sie 2021, 11:23

Huehuehuehuehuehue

Jakby tuning był taki prosty, to tunerzy nie byliby potrzebni.

Immo masz w ecu, zegarach i kluczyku. Wszystkie trzy sygnały muszą się zgadzać, inaczej nie odpali. Jeśli już bawisz się w takie hocki klocki to trzeba kupić cały zestaw zegary-ecu-kluczyk i poprzekładać, a w kluczyku albo wymienić pestkę, albo umocować go gdzieś przy pętli, albo wymieniać też zamki i stacyjkę.

Żeby to działało musiałbyś oddać "nowy" ecu do usunięcia immobilisera. Nie wie ile to może kosztować, ani tym bardziej kto Ci to zrobi.

Sprawdzałeś czy pinout obu komputerów się zgadza?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez WhiteS » 21 sie 2021, 11:26

Pinoutu nie sprawdzałem (jak to sprawdzić??)
Początkujący
 
Od: 18 sie 2021, 14:57
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0d 2005r

Postprzez Płomień » 21 sie 2021, 11:37

No i masz babo placek. Samochód to nie klocki lego że podmieniasz sobie części na chybił-trafił i będzie działać. Pinout to rozpiska wyjść i wejść z komputera, przy odrobinie szczęścia znajdziesz je w serwisówce albo gdzieś w internecie. Upewnij sie tylko że pinout jest od właściwego auta na właściwy rynek, bo zmiany między rynkami też były.

Zdajesz sobie sprawę że podłączając inny komputer mogłeś spalić elektronikę w aucie? Albo spalić komputer który próbowałeś podłączyć. Wystarczy żeby masy i zasilania były na innych pinach. Nadzieja w tym że komputery od tego samego silnika nawet jeśli mają jakieś zmiany, to niewielkie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez WhiteS » 21 sie 2021, 11:56

oba ecu działają łączą się bez problemu z komputerem
Początkujący
 
Od: 18 sie 2021, 14:57
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0d 2005r

Postprzez Płomień » 21 sie 2021, 12:28

No i super, to jeden problem prawdopodobnie masz z głowy. Teraz tylko znajdź kogoś kto potrafi grzebać te komputery, i zapytaj co będzie tańsze – usunięcie immo czy chip-tuning fabrycznego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez WhiteS » 21 sie 2021, 12:38

Ok czyli z oszczędności nici po to był ecu kupowany by się nie bawić w zmianę mapy
Początkujący
 
Od: 18 sie 2021, 14:57
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0d 2005r

Postprzez smile » 7 lis 2021, 11:42

Poza elektroniką do podmiany także turbo :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 7 lis 2021, 20:58.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy