ABS i kontrola trakcji
Strona 1 z 1
Musisz odczytać błędy z modułu ABS, inaczej to tylko zgadywanie...
-przyczyną może być nawet za małe, czy za duże ciśnienie w oponach,
-za mało (lub za dużo, po wymianie klocków) płynu hamulcowego,
-uszkodzony, lub tylko zabrudzony czujnik przy którymś kole,
-może wymieniałeś klocki hamulcowe? łatwo wtedy uszkodzić czujniki, lub przetrzeć przewody,
-często bezpiecznik główny ABS jest "lekko" uszkodzony i przerywa zasilanie na krótkie momenty.
Jak widzisz, bez sczytania błędów (bodajże grupa "c") przesiedzisz pod autkiem tydzień i nic nie zrobisz.
-przyczyną może być nawet za małe, czy za duże ciśnienie w oponach,
-za mało (lub za dużo, po wymianie klocków) płynu hamulcowego,
-uszkodzony, lub tylko zabrudzony czujnik przy którymś kole,
-może wymieniałeś klocki hamulcowe? łatwo wtedy uszkodzić czujniki, lub przetrzeć przewody,
-często bezpiecznik główny ABS jest "lekko" uszkodzony i przerywa zasilanie na krótkie momenty.
Jak widzisz, bez sczytania błędów (bodajże grupa "c") przesiedzisz pod autkiem tydzień i nic nie zrobisz.
- Od: 12 mar 2020, 11:49
- Posty: 2
- Auto: MPV LW CiTD 2.0 2005
Hejka,
napisze co mi sie przytrafilo.
Na poczatku mialem podobne objawy,a raczej nasza Mazdzia pod noga zonki ( trzeba przyznac, ze ciezka choc kobitka na taka nie wyglada).
Posiadam urzadzenie , do sczytywania bledow i laczace sie poprzez bluetooth-a ze smartfonem (na przyklad i aplikacje For costamowa) i pokazywalo mi rozne bledy do braku komunikacji wlacznie. Najczesciej jednak blad czujnika ABS (prawy) autko dosc czesto buksowalo prawym kolem. Nie mogac sobie poradzic z informacjami z komputera BCM(tak sie chyba nazywa) podjechalem do warsztatu (badanie komputerem w NRW DE 20€ ) jeden pokazal blad czujnika ABS, drugi z innym oprogramowaniem uszkodzona sonde Lambda. Posiadalem druga sonde uzywke z innego filtra DPF, po zamianie i skasowaniu bledow metoda nsa zdjac kleme "–" i pedal hamulca wcisnac na 20 sek. bledy sie skasowaly. Zrobilem ok.500km i wszystko gra, silnik ciagnie od dolu na kazdym biegu -co po zapaleniu sie kontrolek zanikalo. Krecony do bulu nie zalacza zadnej kontrolki, cieply, czy zimny pali normalnie i nie buksuje z czego bardzo zadowolona jest moja polowica.
Pozdrawiam.
ps.wnioski wyciagnijcie sami.(badanie komputerami nie jest takie kosztowne)
napisze co mi sie przytrafilo.
Na poczatku mialem podobne objawy,a raczej nasza Mazdzia pod noga zonki ( trzeba przyznac, ze ciezka choc kobitka na taka nie wyglada).
Posiadam urzadzenie , do sczytywania bledow i laczace sie poprzez bluetooth-a ze smartfonem (na przyklad i aplikacje For costamowa) i pokazywalo mi rozne bledy do braku komunikacji wlacznie. Najczesciej jednak blad czujnika ABS (prawy) autko dosc czesto buksowalo prawym kolem. Nie mogac sobie poradzic z informacjami z komputera BCM(tak sie chyba nazywa) podjechalem do warsztatu (badanie komputerem w NRW DE 20€ ) jeden pokazal blad czujnika ABS, drugi z innym oprogramowaniem uszkodzona sonde Lambda. Posiadalem druga sonde uzywke z innego filtra DPF, po zamianie i skasowaniu bledow metoda nsa zdjac kleme "–" i pedal hamulca wcisnac na 20 sek. bledy sie skasowaly. Zrobilem ok.500km i wszystko gra, silnik ciagnie od dolu na kazdym biegu -co po zapaleniu sie kontrolek zanikalo. Krecony do bulu nie zalacza zadnej kontrolki, cieply, czy zimny pali normalnie i nie buksuje z czego bardzo zadowolona jest moja polowica.
Pozdrawiam.
ps.wnioski wyciagnijcie sami.(badanie komputerami nie jest takie kosztowne)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości