ABS i kontrola trakcji

Postprzez Filip2400 » 21 mar 2020, 13:07

Witam posiadam mazde 5 z 2007r 143km mam taki problem ze po przekroczeniu 140km/h zapala mi się kontrolka ABS i kontrola trakcji co może być przyczyną
Początkujący
 
Od: 19 mar 2020, 21:05
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2007 2.0 d 143km Mazda 626cronos 2.0 115km

Postprzez Gato » 21 mar 2020, 14:27

Musisz odczytać błędy z modułu ABS, inaczej to tylko zgadywanie...
-przyczyną może być nawet za małe, czy za duże ciśnienie w oponach,
-za mało (lub za dużo, po wymianie klocków) płynu hamulcowego,
-uszkodzony, lub tylko zabrudzony czujnik przy którymś kole,
-może wymieniałeś klocki hamulcowe? łatwo wtedy uszkodzić czujniki, lub przetrzeć przewody,
-często bezpiecznik główny ABS jest "lekko" uszkodzony i przerywa zasilanie na krótkie momenty.
Jak widzisz, bez sczytania błędów (bodajże grupa "c") przesiedzisz pod autkiem tydzień i nic nie zrobisz.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2020, 11:49
Posty: 2
Auto: MPV LW CiTD 2.0 2005

Postprzez Filip2400 » 28 kwi 2020, 15:11

Ok dzięki za info jutro wybiorę się na komputer i będę szukał
Początkujący
 
Od: 19 mar 2020, 21:05
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2007 2.0 d 143km Mazda 626cronos 2.0 115km

Postprzez olek550 » 12 maja 2020, 23:32

Hejka,
napisze co mi sie przytrafilo.
Na poczatku mialem podobne objawy,a raczej nasza Mazdzia pod noga zonki ( trzeba przyznac, ze ciezka choc kobitka na taka nie wyglada).
Posiadam urzadzenie , do sczytywania bledow i laczace sie poprzez bluetooth-a ze smartfonem (na przyklad i aplikacje For costamowa) i pokazywalo mi rozne bledy do braku komunikacji wlacznie. Najczesciej jednak blad czujnika ABS (prawy) autko dosc czesto buksowalo prawym kolem. Nie mogac sobie poradzic z informacjami z komputera BCM(tak sie chyba nazywa) podjechalem do warsztatu (badanie komputerem w NRW DE 20€ ) jeden pokazal blad czujnika ABS, drugi z innym oprogramowaniem uszkodzona sonde Lambda. Posiadalem druga sonde uzywke z innego filtra DPF, po zamianie i skasowaniu bledow metoda nsa zdjac kleme "–" i pedal hamulca wcisnac na 20 sek. bledy sie skasowaly. Zrobilem ok.500km i wszystko gra, silnik ciagnie od dolu na kazdym biegu -co po zapaleniu sie kontrolek zanikalo. Krecony do bulu nie zalacza zadnej kontrolki, cieply, czy zimny pali normalnie i nie buksuje z czego bardzo zadowolona jest moja polowica.
Pozdrawiam.
ps.wnioski wyciagnijcie sami.(badanie komputerami nie jest takie kosztowne)
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 21:09
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Hagen NRW
Auto: Mazda 5 Exklusive 2005 silnik 2.0 MZR-CD 101kW/143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy