Regeneracja fitra cząstek stałych DPF Mazda 5 2,0

Postprzez orzel123 » 2 kwi 2018, 10:23

Jestem właśnie po testach na komputerze w aso Motsuoka Motor w Łodzi i panowie stwierdzili zapchanie filtra dpf na jakieś 70 % czy to już agonia? Zastanawiam sie nad kupnem nowego ale strach nawet u nich pytać ile kosztuje wstępnie wiem , że parę tysięcy to jakiś kosmos. Biorę pod uwagę jak ktoś pisał na forum żeby usunąć całkowicie z auta zmienić mapę, ale to jak piszą około 1500 zł zabieg też bardzo drogo. Wypalenie już robiłem i starcza na zaledwie 300 km i znowu kontrolka i brak mocy mam już tego dość. A dodatkowo serwisant straszył, ze jak usunę to nie podbiją mi przeglądu za niedługo na badaniu technicznym do dowodu i znowu od nowa problem. Zastanawiam się nad ta najnowsza technologią regeneracji filtrów cząstek stałych dpf metoda wodną tu jest opis https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/wypalanie-dpf-czyli-jak-poprawnie-wyczyscic-filtr-czastek-stalych o taka właśnie mi dokładnie chodzi nie dużo jest opisów w internecie na ten temat jeszcze. Miał ktoś z nią doczynienia bo jak piszą oprócz sadzy usuwa popioły co ma gwarantować , że filtr po regeneracji będzie jak nowy. Czy nie patyczkować się i wywalić dziada i będzie spokój? Poz.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2015, 15:17
Posty: 2
Auto: Mazda 5 2.0 D

Postprzez krismaz » 12 kwi 2018, 10:43

Witam,
Podłącze się do tematu regenaracji – czy ktoś z Was korzystał z regeneracji DPF w okolicach Trójmiasta ?
Warte polecenia ? Jest też opcja zakupienia nowego, nieoryginalnego DPF w granicach 1200 plz ,
np. allegro.pl/show_item.php?item=5204552643 czy ktoś może korzystał z takiej opcji ?
Jak to działa ? Dzięki krzysiek
Początkujący
 
Od: 17 lip 2013, 07:47
Posty: 16
Auto: mazda 5/2.0 mzr-cd/2008

Postprzez Walek258 » 4 lut 2019, 10:59

To co jest opisane w tym linku, to wypalanie filtra bez jego wyciągania, jeżeli da się jeszcze to zrobić to ok. Jeśli nie to polecam metodę wodną, jest ona w pełni skuteczna i nie ma możliwości zepsucia wkładu filtra, a może ona przywrócić filtr do stanu fabrycznego :P Tutaj https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... czenie-dpf masz ją lepiej opisaną.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2019, 08:56
Posty: 15
Auto: Mazda

Postprzez krismaz » 4 mar 2019, 22:27

Witam,
Mała uwaga -warunkiem czyszczenia filtra poza autem jest brak uszkodzenia. U mnie niestety był uszkodzony więc zdecydowałem się na zakup zamiennika za 1200plz. Po wymianie pojawiał się bląd P2428. Po 2-3 mc ustąpił ale za to zaczął pojawiać się błąd P2033: Wymiana czujnika na inny używany i zobaczymy .... co dalej . k
Początkujący
 
Od: 17 lip 2013, 07:47
Posty: 16
Auto: mazda 5/2.0 mzr-cd/2008

Postprzez Janina96 » 30 maja 2019, 11:05

Dlatego, że czyszczenie muszą zrobić fachowcy a nie naciagacze, zresztą to czy regeneracja filtra się opłąca zależy od konkretnego typu, bo czasem lepiej ściągnąć. Skontaktuj się z https://wroclawski.com.pl/ i pogadaj. Może akurat będzie w sam raz!
Początkujący
 
Od: 30 maja 2019, 11:02
Posty: 1
Auto: Golf 6, TDI 1.9, 2018

Postprzez wawoz » 7 lis 2019, 09:12

Witam,
U mnie problem z dpf objawia się ponoszeniem poziomu oleju w silniku. Jazda mieszana trasa+przez miasto. Nie jestem w stanie określić kiedy filtr się "wypala" ponieważ auto nie daje żadnych objawów. Samochód kupiłem w lipcu i i olej wymieniam drugi raz (przejechane około 3tys. od wymiany do wymiany). Czy regeneracja pomoże czy tego typu problem to inna przyczyna niż zapchany filtr?

Znajomy mechanik powiedział, że można zrobić kontrolkę informująca kiedy filtr się wypala, w niektórych samochodach uruchamia się np. podgrzewanie lusterek, czy w mazdzie jest taka możliwość, robił ktoś coś takiego?
Początkujący
 
Od: 7 lis 2019, 08:52
Posty: 2
Auto: Mazda 5; 2.0 MZR-CD DPF (143KM) 2009r.

Postprzez Krzemol » 7 lis 2019, 20:40

Nie masz komputera pokładowego? Po chwilowym spalaniu będziesz widział raz dwa.
Suzuki Swift MK4 GLX 1.0 53KM '99r (05.2012 – 05.2014)
Suzuki Swift MK4 GLX 1.3 68KM '99r (05.2014 – 09.2016)
Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r (09.2016)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r (01.2018 – 08.2018)
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r (05.2018)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1485 (218/69)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r

Postprzez wawoz » 7 lis 2019, 22:50

Co do chwilowego spalania nie zauważyłem znaczącej różnicy, która świadczyła by o wypalaniu dpf.

Jeżeli poziom oleju wzrośnie ponad "F" ale nie przekracza "x" mogę spokojnie jeździć czy konieczna jest wymiana oleju?
Poziom jest mniej więcej w 1/3 ponad "F". Kontrolka dpf. się nie świeci, ani nie mruga.
Początkujący
 
Od: 7 lis 2019, 08:52
Posty: 2
Auto: Mazda 5; 2.0 MZR-CD DPF (143KM) 2009r.

Postprzez Krzemol » 9 lis 2019, 01:05

Spalanie chwilowe przy wypalaniu to kilka litrów w górę pokazuje... Więc łatwo zauważyć :P
Można jeździć, dopiero przy X trzeba wymienić.
Suzuki Swift MK4 GLX 1.0 53KM '99r (05.2012 – 05.2014)
Suzuki Swift MK4 GLX 1.3 68KM '99r (05.2014 – 09.2016)
Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r (09.2016)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r (01.2018 – 08.2018)
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r (05.2018)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1485 (218/69)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy