Kopci na biało groźna diagnoza

Postprzez Bishmish » 28 lut 2019, 22:03

Witam!

Tytułem wstępu miałem kiedyś spore problemy dpf. Zatyka się co 3 dni, wypalanie nie wystarczało aż w końcu całkiem się zapchal. Podjąłem wtedy decyzję o jego wycięciu. Po tym zabiegu nie jestem pewien czy od razu ale raczej tak pojawił się mój problem. Po odpaleniu auto przez jakieś 30 – 60 sekund pracuje nierówno, a z wydechu toczy biały dym. Oleju ani płynu nie bierze, choć brał ale winne były podkładki pod wtryskami. Szukałem przyczyn i jeden z mechaników orzekl że to będzie wina wtryskow. Wtryski poszły do regeneracji ale problem nie ustąpił. Zadzwoniłem do polecanego diagnosty który stwierdził że jeśli wtrysk są ok to z doświadczenia wie że będzie to albo skrzywiony korbowod albo przepalony tłok. Diagnozą przyznam mocno niepokojąca.
Czy ktoś z kolegów może coś doradzic?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 18:35
Posty: 4

Postprzez Yard » 1 mar 2019, 09:29

Czytałeś podobne wątki na dole. Źle zrobione oprogramowanie po wycięciu.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Bishmish » 1 mar 2019, 13:50

Tak czytałem, dlatego wcześniej dzwoniłem do tego diagnosty ale stwierdził że skoro dpf się zatykal to problem musiał istnieć już wcześniej.

Ale warto spróbować. Ma ktoś może kogoś sprawdzonego w okolicy Wrocławia?
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 18:35
Posty: 4

Postprzez Yard » 1 mar 2019, 16:54

Rewelacyjne tłumaczenie. Pogrzebałem, pogrzebałem, a odpowiedzialność zwalę na to co było wcześniej.
Zajrzyj do "polecanych warsztatów" lub do działu lokalnego.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez marcintor » 13 kwi 2019, 21:56

Sprawdź czy masz olej w dolocie przed turbiną. Jeśli tak, to załóż tzw oil catch tank czyli dodatkowa odma. Olej ze skrzyni korbowej przedostaje sie do dolotu dalej idzie na turbine i IC i w koncu z powietrzem trafia do komory spalania. Bialy dym to efekt nagromadzenia sie oleju i jego spalania po rozruchu silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2013, 21:57
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Toruń - miasto (Ko)p(i)ernika
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143KM, 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy