Nalot na akumulatorze

Postprzez alchemyx » 20 paź 2016, 23:11

Cześć,

Pojawił się na klemie minusowe oraz obejmie nalot, prawdopodobnie od żrących oparów z akumulatora. Usunąłem je ale nie posmarowałem wazeliną i po paru tysiącach znów się pojawiło. Pytanie czy powodem jest brak smarowania klemy i uszkodzona farba na obejmie czy może jest jakiś problem np przeładowywanie akumulatora (za duże napięcie)? Pomiar nic takiego nie wykazał, poziom płynu także w normie.

Pozdrawiam
Załączniki
aku.jpg
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez iparts » 25 paź 2016, 10:13

Ile ten akumulator ma już lat? Jeżeli jest jeszcze w miarę dobrym stanie to spróbuj wymienić klemy na nowe, sprawdź kable które idą od minusa czy nie są gdzieś "zielone", i po założeniu nowych klem, a wcześniejszym wyczyszczeniu słupków na akumulatorze zalecił bym użycie specjalnego środka do klem, m.in coś takiego http://www.iparts.pl/czesc/preparat-do- ... 20435.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez alchemyx » 25 paź 2016, 10:20

Zakładam, że to jest jeszcze oryginalny akumulator, więc ma 8 lat. To jest to co wkładali normalnie do tego auta (Mazda 5 '2008 110KM). Nie jest to akumulator żelowy tylko standardowy z "koreczkami".

Jakie klemy powinienem kupić?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Damian68 » 25 paź 2016, 15:59

U mnie jest podobny problem a akumulator nowy. Gdzie leży przyczyna?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez bax » 25 paź 2016, 17:06

Generalnie osadu nie powinno być, jeśli akumulator jest w pełni zdrowy. Może się pojawiać, gdy:

* akumulator jest zasiarczony (słabe ładowanie przez dłuższy okres czasu) – tutaj dodatkowo korki będą miały od spodu ciemny kolor
* regulator napięcia jest uszkodzony i przeładowuje się akumulator (gotowanie elektrolitu, zwiększone wydzielanie gazów)
* zły styk na klemach
* brak środka konserwującego (np wazeliny) na stykach w przypadku miedzianych styków powoduje ich utlenianie i wtedy również pojawia się śniedź.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez Damian68 » 25 paź 2016, 17:20

Dzięki za wskazówki :)
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy