Zapowietrzanie nagrzewnicy

Postprzez kuba-82 » 2 lis 2015, 22:38

Witam, pojawił się u mnie problem z cyklicznym zapowietrzaniem nagrzewnicy,codziennie rano pokonuje tę samą trasę i codziennie po ok 10 minutach jazdy z nawiewu leci zimne powietrze ,a po kilku minutach znowu wraca ogrzewanie.Mechanik stwierdził że gdzieś jest nieszczelność ,jestem po wymianie rozrządu i wymianie uszczelek w dogrzewaczu. Zrobiłem test na zawartość spalin w układzie chłodzenia i wyszedł pozytywny , ale mechanik stwierdził że spaliny mogą dostawać się z chodniczki spalin bądź dogrzewacza. Prawdopodobnie nie jest to uszczelka pod głowica bo w układzie chłodzenia nie powstaje nadmierne ciśnienie i z temp. silnika nic się nie dzieje tzn jest zawsze w normie
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez krismaz » 3 lis 2015, 10:15

Moze sprobuj wylaczyc nagrzewnice przez wyjecie bezpiecznika. Jesli objawy ustapia tzn ze zrodlem jest nagrzewacz Eberspacher'a .
viewtopic.php?f=393&t=112233&start=40
k
Początkujący
 
Od: 17 lip 2013, 08:47
Posty: 23
Auto: mazda 5/2.0 mzr-cd/2008

Postprzez kuba-82 » 3 lis 2015, 16:03

Nowe spostrzeżenie-ogrzewanie zanika na wolnych obrotach ,gdy rano odpalam auto wszystko jest ok silnik się nagrzewa i jest ogrzewanie po jakimś czasie ok 2-5 minut gdy stoję na światłach obroty jałowe = brak ogrzewania.Dodam jeszcze ,że z cienkiej rurki która wychodzi chyba z obudowy termostatu do korka chlodnicy lecą bąbelki powietrza.(krótka rurka po lewej stronie z przodu silnika)

Dopisano 4 lis 2015, 09:31:

Dalsze perypetie.Odłaczyłem bezpiecznik od pieca i mimo ,że temperatura silnika wzrosła do optymalnej to nie było w ogóle ogrzewania.Włozyłem bezpiecznik od dogrzewacza i wróciło ogrzewanie , ale na obrotach jałowych znika. Czy jest jakiś termostat odpowiadający za obieg płynu z silnika do nagrzewnicy? bo wygląda to tak że silnik w ogóle nie podaje płynu do nagrzewnicy,tylko samo webasto ogrzewa kabinę
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez kuba-82 » 5 lis 2015, 09:39

Kolejne odkrycie ,na biegu jałowym,jeden z węży idący do nagrzewnicy gorący drugi zimny,gdy odpalam auto pod blokiem rano to na wolnych obrotach jest ogrzewanie.
Witam ponownie , co należałoby sprawdzić przed wymianą uszczelki pod głowica, żeby upewnić się, że to ona właśnie padła? w jakich miejscach (poza upg i głowicą) spaliny mogą dostawać się do układu chłodzenia? Mechanik powiedział,że wina za brak ogrzewania na wolnych obrotach, po rozgrzaniu silnika może ponosić bąbel powietrza , który na wyższych obrotach pompa wody przepycha i ogrzewanie wraca,gdy zdjąłem wąż z nagrzewnicy (górny), to płyn w nim stał ,tak jakby pompa nie mogła przepompować płynu,Ręce opadają i co mechanik to inna diagnoza, jak jednoznacznie stwierdzić czy to uszczelka pod głowica, czy nie?
























9
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy