To mój pierwszy post na forum i od razu pytanie dotyczące bagnetu oleju i wskazań. Problem dotyczy tego, że na jednej stronie bagnetu poziom oleju pokazuje się pomiędzy min a max a na drugiej pomiędzy max a x czyli maxmax
odczyt na bagnecie oleju
Strona 1 z 1
Witam wszystkich!
To mój pierwszy post na forum i od razu pytanie dotyczące bagnetu oleju i wskazań. Problem dotyczy tego, że na jednej stronie bagnetu poziom oleju pokazuje się pomiędzy min a max a na drugiej pomiędzy max a x czyli maxmax
. Który odczyt jest prawidłowy??
To mój pierwszy post na forum i od razu pytanie dotyczące bagnetu oleju i wskazań. Problem dotyczy tego, że na jednej stronie bagnetu poziom oleju pokazuje się pomiędzy min a max a na drugiej pomiędzy max a x czyli maxmax
Ostatnio edytowano 22 cze 2014, 21:42 przez caveman73, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 cze 2014, 20:49
- Posty: 13
- Skąd: Lądek-Zdrój
- Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)
...a jak jest napisane w instrukcji samochodu?
Mazdy są wyposażone w oryginalne bagnety oleju. L – oznacza poziom niski, F – pełny, normalny stan, X – górna granica poziomu oleju zmieszanego z paliwem.
Jeśli użytkownik stwierdzi zbyt wysoki poziom oleju (zbliżony do X) musi go jak najszybciej wymienić.
Mazdy są wyposażone w oryginalne bagnety oleju. L – oznacza poziom niski, F – pełny, normalny stan, X – górna granica poziomu oleju zmieszanego z paliwem.
Jeśli użytkownik stwierdzi zbyt wysoki poziom oleju (zbliżony do X) musi go jak najszybciej wymienić.
Witam ponownie!
Bagnet olejowy wygląda tak jak na załączonym obrazku. Jak chyba dobrze rozumiem to odczyt z tej strony gdzie jest zaznaczony za wysoki poziom jest prawidłowy ze względu na wygięcie bagnetu ____/-----
Bagnet olejowy wygląda tak jak na załączonym obrazku. Jak chyba dobrze rozumiem to odczyt z tej strony gdzie jest zaznaczony za wysoki poziom jest prawidłowy ze względu na wygięcie bagnetu ____/-----
- Od: 22 cze 2014, 20:49
- Posty: 13
- Skąd: Lądek-Zdrój
- Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)
Bagnet jest wyginany podczas wprowadzania do miski olejowej i wyjmowania go z niej.
Na krzywiźnie zawsze zostają resztki oleju po wyciąganiu bagnetu. U mnie różnica w poziomach jest jeszcze większa niż na foto. Należy brać pod uwagę poziom niższy t.j. ten wskazywany po stronie bagnetu, w którą ten wygina się podczas przewlekania przez rurkę wprowadzającą.
Zgodnie ze sztuką poziomu oleju nie mierzy się również ani na zimnym silniku, ani na gorącym zaraz po zatrzymaniu (olej musi spłynąć do michy).
Powtórzę się może, ale ja jeżdżę na wymianę oleju co 15 kkm, a nie co 20 kkm, jak mówi instrukcja i nie muszę się zastanawiać, czy mam taki, a nie inny poziom (dodatkowo robię 80% przelotów w trasie), czy mi się smok nie zapcha itd. Koszt jest. To fakt. Ale silnik pożyje dłużej. Nawet jeśli nie mi to komuś następnemu.
Na krzywiźnie zawsze zostają resztki oleju po wyciąganiu bagnetu. U mnie różnica w poziomach jest jeszcze większa niż na foto. Należy brać pod uwagę poziom niższy t.j. ten wskazywany po stronie bagnetu, w którą ten wygina się podczas przewlekania przez rurkę wprowadzającą.
Zgodnie ze sztuką poziomu oleju nie mierzy się również ani na zimnym silniku, ani na gorącym zaraz po zatrzymaniu (olej musi spłynąć do michy).
Powtórzę się może, ale ja jeżdżę na wymianę oleju co 15 kkm, a nie co 20 kkm, jak mówi instrukcja i nie muszę się zastanawiać, czy mam taki, a nie inny poziom (dodatkowo robię 80% przelotów w trasie), czy mi się smok nie zapcha itd. Koszt jest. To fakt. Ale silnik pożyje dłużej. Nawet jeśli nie mi to komuś następnemu.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość