odczyt na bagnecie oleju

Postprzez caveman73 » 22 cze 2014, 21:31

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post na forum i od razu pytanie dotyczące bagnetu oleju i wskazań. Problem dotyczy tego, że na jednej stronie bagnetu poziom oleju pokazuje się pomiędzy min a max a na drugiej pomiędzy max a x czyli maxmax :). Który odczyt jest prawidłowy??
Ostatnio edytowano 22 cze 2014, 21:42 przez caveman73, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 20:49
Posty: 13
Skąd: Lądek-Zdrój
Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)

Postprzez smile » 22 cze 2014, 22:27

Daj zdjęcia tego bagnetu, rozłożymy to zagadnienie na części pierwsze ;)
Wiem, że pomiar oleju w tym silniku do łatwych nie należy dla nowicjusza ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez caveman73 » 22 cze 2014, 22:49

jutro zrobię fotki i je tu wrzucę no i oczywiście z góry dziękuję :)
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 20:49
Posty: 13
Skąd: Lądek-Zdrój
Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)

Postprzez Yard » 22 cze 2014, 23:01

...a jak jest napisane w instrukcji samochodu?

Mazdy są wyposażone w oryginalne bagnety oleju. L – oznacza poziom niski, F – pełny, normalny stan, X – górna granica poziomu oleju zmieszanego z paliwem.

Jeśli użytkownik stwierdzi zbyt wysoki poziom oleju (zbliżony do X) musi go jak najszybciej wymienić.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez caveman73 » 23 cze 2014, 17:54

Witam ponownie!

Bagnet olejowy wygląda tak jak na załączonym obrazku. Jak chyba dobrze rozumiem to odczyt z tej strony gdzie jest zaznaczony za wysoki poziom jest prawidłowy ze względu na wygięcie bagnetu ____/----- ??
Załączniki
CAM00803.jpg
bagnet olejowy
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 20:49
Posty: 13
Skąd: Lądek-Zdrój
Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)

Postprzez xlord » 12 wrz 2014, 09:03

Bagnet jest wyginany podczas wprowadzania do miski olejowej i wyjmowania go z niej.
Na krzywiźnie zawsze zostają resztki oleju po wyciąganiu bagnetu. U mnie różnica w poziomach jest jeszcze większa niż na foto. Należy brać pod uwagę poziom niższy t.j. ten wskazywany po stronie bagnetu, w którą ten wygina się podczas przewlekania przez rurkę wprowadzającą.
Zgodnie ze sztuką poziomu oleju nie mierzy się również ani na zimnym silniku, ani na gorącym zaraz po zatrzymaniu (olej musi spłynąć do michy).
Powtórzę się może, ale ja jeżdżę na wymianę oleju co 15 kkm, a nie co 20 kkm, jak mówi instrukcja i nie muszę się zastanawiać, czy mam taki, a nie inny poziom (dodatkowo robię 80% przelotów w trasie), czy mi się smok nie zapcha itd. Koszt jest. To fakt. Ale silnik pożyje dłużej. Nawet jeśli nie mi to komuś następnemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy