Mrugająca kontrolka DPF
Dzięki za info. W czwartek mnie mój mechanik dopiero wciśnie wiec dam znać co i jak. Zastanawia mnie tylko jedno, skoro mam nowy filtr to dlaczego kontrolka DPF od razu zaczęła mrugać? Nie powinna najpierw świecić się światłem ciągłym?
powinna, ale nie w tym wypadku...
Wypalenie filtra musi i tak zostać zainicjowane... inaczej
z kasacji błędów
Wypalenie filtra musi i tak zostać zainicjowane... inaczej

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam,
Komp został podłączony, błąd klasyczny P2458. Wypalenie filtra nic nie pomogło. Po przejechaniu może 1 km kontrolka DPF ponownie się zaświeciła, po chwili zaczęła mugać do mnie. Po przejechaniu 20 km tryb serwisowy (piękna pomarańczowa lampeczka silnika, trakcja oraz mugający DPF).
Komp został podłączony, błąd klasyczny P2458. Wypalenie filtra nic nie pomogło. Po przejechaniu może 1 km kontrolka DPF ponownie się zaświeciła, po chwili zaczęła mugać do mnie. Po przejechaniu 20 km tryb serwisowy (piękna pomarańczowa lampeczka silnika, trakcja oraz mugający DPF).

Twój silnik generuje sadzę, poszukaj przyczyny, napraw a dopiero później zajmij się oczyszczeniem DPFu. U Ciebie DPF bardzo szybko się zapełnia, dostaje szpryce sadzy z silnika... DPF to skutek, nie przyczyna.ceegla napisał(a):Po przejechaniu może 1 km kontrolka DPF ponownie się zaświeciła, po chwili zaczęła mugać do mnie.
Witam,
Chyba udało mi się wyleczyć z problematycznej mrugającej kontrolki DPF, ale po kolei. Tak jak wspomniałem wcześniej podłączyłem do kompa, filtr został wypalony po czym po chwili ponownie tryb awaryjny (środa). W międzyczasie czekając na kolejny termin wizyty u mechanika rozmawiając z nim spytał mnie gdzie tankuję? Wiec ja mu na to że na stacji Carrefoura (zawsze taniej i do tej pory jeżdżąc oplem problemów nie było). Oddając mu samochód na następny dzień zalałem do pełna 20 litrów zwykłego diesla na stacji BP więc w baku trochę się wymieszało. W piątek filtr został wypalony ponownie, również został wymontowany aby go obejrzeć – było w nim bardzo dużo sadzy. Po odbiorze dodatkowo wlałem dodatek do diesli który miał m.in. w opisie: "zmniejsza wydzielanie dymu, sadzy". Dodatkowo całkowicie zmieniłem styl jazdy, co nie ukrywam nie jest łatwe. (Dzięki za radę Wojtku). Zawsze starałem się jeździć na jak najwyższym biegu, aby było jak najmniejsze spalanie. W tym przypadku najwyraźniej jest inaczej trzeba zapewnić odpowiednie warunki pracy dla filtra DPF. Staram się trzymać min 2000 obrotów. Od piątku do poniedziałku przejechałem prawie 700 km i... i jest ok kontrolka ani razu nie zamrugała do mnie.
W sumie mam dwa pytania nie należące do tematu ale mam nadzieję że bana nie dostanę
1. Jakie najlepiej lać paliwo do silników z DPFem?
2. Kiedy następuje proces wypalania filtra automatycznie? Z tego co wiem to na wyświetlaczu mają się pokazywać kosmiczne wartości spalania w danym momencie (co już niejednokrotnie zauważyłem np. 35l/100 km). W momencie kiedy samochód leci sobie na luzie powinno być 0 i czasami tak jest, a czasami pokazuje wartość 0,9 l/100 km, czasami 1,9 l/100 km czy to oznacza proces wypalania? Kiedy się zatrzymam całkowicie wówczas na wyświetlaczu pokazuje ----- (kreski) wiec nie jestem w stanie stwierdzić czy w chwili obecnej bierze więcej ropy. Chciałbym uniknąć wyłączenia silnika w momencie wypalania. Natomiast co jeszcze zauważyłem że zatrzymując się czuję drgania silnika czy to może oznaczać proces wypalania czy to już bardziej koło dwumasowe daje znać o sobie?
Chyba udało mi się wyleczyć z problematycznej mrugającej kontrolki DPF, ale po kolei. Tak jak wspomniałem wcześniej podłączyłem do kompa, filtr został wypalony po czym po chwili ponownie tryb awaryjny (środa). W międzyczasie czekając na kolejny termin wizyty u mechanika rozmawiając z nim spytał mnie gdzie tankuję? Wiec ja mu na to że na stacji Carrefoura (zawsze taniej i do tej pory jeżdżąc oplem problemów nie było). Oddając mu samochód na następny dzień zalałem do pełna 20 litrów zwykłego diesla na stacji BP więc w baku trochę się wymieszało. W piątek filtr został wypalony ponownie, również został wymontowany aby go obejrzeć – było w nim bardzo dużo sadzy. Po odbiorze dodatkowo wlałem dodatek do diesli który miał m.in. w opisie: "zmniejsza wydzielanie dymu, sadzy". Dodatkowo całkowicie zmieniłem styl jazdy, co nie ukrywam nie jest łatwe. (Dzięki za radę Wojtku). Zawsze starałem się jeździć na jak najwyższym biegu, aby było jak najmniejsze spalanie. W tym przypadku najwyraźniej jest inaczej trzeba zapewnić odpowiednie warunki pracy dla filtra DPF. Staram się trzymać min 2000 obrotów. Od piątku do poniedziałku przejechałem prawie 700 km i... i jest ok kontrolka ani razu nie zamrugała do mnie.
W sumie mam dwa pytania nie należące do tematu ale mam nadzieję że bana nie dostanę
1. Jakie najlepiej lać paliwo do silników z DPFem?
2. Kiedy następuje proces wypalania filtra automatycznie? Z tego co wiem to na wyświetlaczu mają się pokazywać kosmiczne wartości spalania w danym momencie (co już niejednokrotnie zauważyłem np. 35l/100 km). W momencie kiedy samochód leci sobie na luzie powinno być 0 i czasami tak jest, a czasami pokazuje wartość 0,9 l/100 km, czasami 1,9 l/100 km czy to oznacza proces wypalania? Kiedy się zatrzymam całkowicie wówczas na wyświetlaczu pokazuje ----- (kreski) wiec nie jestem w stanie stwierdzić czy w chwili obecnej bierze więcej ropy. Chciałbym uniknąć wyłączenia silnika w momencie wypalania. Natomiast co jeszcze zauważyłem że zatrzymując się czuję drgania silnika czy to może oznaczać proces wypalania czy to już bardziej koło dwumasowe daje znać o sobie?
Witam,
Mam Mazdę 6 z 2007 roku 143 KM. Używam ją ponad 4 lata. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów. Kilka tygodni temu zapaliła mi się kontrolka DPF i od razu zaczęła mrugać. Auto nie straciło mocy. Udałem się do warsztatu mazdy (nieatoryzowanego) w celu sprawdzenia. Komputer pokazał błąd P2428 (za wysoka temp. spalin 1 rzędu cylindrów). Błąd usunięto. Sprawdzono DPF, wynik 0,97- czysty. Ostatnia inspekcja wymiany oleju poprawnie wykasowana (2700 km od wymiany oleju). Przeprowadzono kalibracje wtrysków. Po przejechaniu około 500 km, podczas poruszania się na autostradzie komputer zainicjował przepalanie DPF. W czasie wypalania ponownie zaczęła mrugać kontrolka DPF. Zjazd do warsztatu. Podpięcie komputera. Ponownie błąd P2428. DPF czysty 0,14.
Czy może ktoś może mi pomóc w tej kwestii?
Mam Mazdę 6 z 2007 roku 143 KM. Używam ją ponad 4 lata. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów. Kilka tygodni temu zapaliła mi się kontrolka DPF i od razu zaczęła mrugać. Auto nie straciło mocy. Udałem się do warsztatu mazdy (nieatoryzowanego) w celu sprawdzenia. Komputer pokazał błąd P2428 (za wysoka temp. spalin 1 rzędu cylindrów). Błąd usunięto. Sprawdzono DPF, wynik 0,97- czysty. Ostatnia inspekcja wymiany oleju poprawnie wykasowana (2700 km od wymiany oleju). Przeprowadzono kalibracje wtrysków. Po przejechaniu około 500 km, podczas poruszania się na autostradzie komputer zainicjował przepalanie DPF. W czasie wypalania ponownie zaczęła mrugać kontrolka DPF. Zjazd do warsztatu. Podpięcie komputera. Ponownie błąd P2428. DPF czysty 0,14.
Czy może ktoś może mi pomóc w tej kwestii?
- Od: 17 kwi 2010, 12:56
- Posty: 4
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: M6 2,0 D 143 KM DPF '07
Jerzy_G napisał(a):Czy może ktoś może mi pomóc w tej kwestii?
ewidentnie czujnik nr 1 ma za wysokie odczyty...
Migająca kontrolka DPF oznacza nie tylko zapchany filtr, ale również uszkodzone czujniki silnika, czy nieskasowaną inspekcję olejową... Może grzieś kable są skruszone wewnątzr izolacji?
Prześledź je...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam, ja mam ten sam problem co Jerzy_G miałem już tak 2x i po przejechaniu 2000tys/km znowu zaczął mrugać dpf, najpierw w odstępach kilku lub kilkunastu dni się zapalał pdf ale przepalałem go na wysokich obrotach i po kilku minutach gasł, jak już zaczął migać to po kilkunastu kilometrach przeszedł w stan awaryjny mniejsza moc ale też mniejsze spalanie. Jak pojechałem do pana Wieśka z Dębicy to okazało się że pdf jest czyściutki 0,23(a błędy P242F, P2458), dzisiaj właśnie byłem wykasował błędy zrobiłem 260km i wszystko ok. Nie mam pojęcia co to może być, Może mi ktoś coś doradzić podpowiedzieć bym był wdzięczny z góry dziękuje.
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
Przejechałem 600km i znowu zaczął migać DPF, byłem na kompie ale ten kom był do renówek ale pokazało błąd P242F. Ale nie mógł go wykasować, pojechałem do drugiego mechanika duży serwis nie autoryzowany i powiedział mi że robili już takie mazdy i trzeba wyczyścić DPF chemicznie i na pewno będzie ok. Spytałem się czy na pewno pomoże, powiedział że tak bo w DPF-e nazbierał się popiół a go nie da się wypalić, sadze da się wypalić a popiół już nie. Co o tym myślicie?
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
Był resetowany a wypalanie nie chce się włączyć, komputer pokazuje ze DPF jest czysty 0,23 nagromadzonej sadzy, auto ma przejechane 230tys mechanik powiedział że tam zebrał się popiół i trzeba to wyczyścić. Od czego może wyskakiwać błąd P242F w tłumaczeniu podobno jest to różnica ciśnień.
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
Wypalanie tym sposobem kabelkiem do masy powinno zadziałać.
Ale jeśli pokazuje że jest czysty to teraz loteria czy filtr jest uszkodzony czy nie. Ja powiem tak – byłem głupi, że chciałem ocalić filtr i dawałem do serwisu Mazdy do "profesionalnego" wypalania. 300zł kosztowało i po przejechaniu 500km filtr się zapychał (na komputerze po wypalaniu dostawałem wydruk, że filtr w 99% wypalony.
Po pierwszym razie dałem się namówić na drugi i trzeci. Po trzecim razie zapchał mi w drodze na Chorwację gdzie było naprawdę gorąco i warunki wręcz idealne do samoczynnego wypalania się. Już wtedy wracając powiedziałem sobie, że usunę dziada. Pojechałem do JBTunningu pod Kętami i tam po wycięciu filtra okazało się, że w środku jest jakaś miazga a wIększość pozatykana popiołem, który się nie wypala.


Możesz zaryzykować chemicznie, ale nie masz gwarancji, że to zadziała a znając życie nie zadziała.
Kasę którą wydasz na regenerację tego filtra przekroczy cenę usunięcia lub będzie nieznacznie niższa.
Rob jak uważasz – masz opinię w jedną jak i drugą stronę, ale wybór ma być Twój i sam potem będziesz ponosił konsekwencje.
Ale jeśli pokazuje że jest czysty to teraz loteria czy filtr jest uszkodzony czy nie. Ja powiem tak – byłem głupi, że chciałem ocalić filtr i dawałem do serwisu Mazdy do "profesionalnego" wypalania. 300zł kosztowało i po przejechaniu 500km filtr się zapychał (na komputerze po wypalaniu dostawałem wydruk, że filtr w 99% wypalony.
Po pierwszym razie dałem się namówić na drugi i trzeci. Po trzecim razie zapchał mi w drodze na Chorwację gdzie było naprawdę gorąco i warunki wręcz idealne do samoczynnego wypalania się. Już wtedy wracając powiedziałem sobie, że usunę dziada. Pojechałem do JBTunningu pod Kętami i tam po wycięciu filtra okazało się, że w środku jest jakaś miazga a wIększość pozatykana popiołem, który się nie wypala.


Możesz zaryzykować chemicznie, ale nie masz gwarancji, że to zadziała a znając życie nie zadziała.
Kasę którą wydasz na regenerację tego filtra przekroczy cenę usunięcia lub będzie nieznacznie niższa.
Rob jak uważasz – masz opinię w jedną jak i drugą stronę, ale wybór ma być Twój i sam potem będziesz ponosił konsekwencje.
telek25 napisał(a):ył resetowany a wypalanie nie chce się włączyć, komputer pokazuje ze DPF jest czysty 0,23 nagromadzonej sadzy, auto ma przejechane 230tys mechanik powiedział że tam zebrał się popiół i trzeba to wyczyścić. Od czego może wyskakiwać błąd P242F w tłumaczeniu podobno jest to różnica ciśnień.
W momencie kiedy PM przekroczą 11 g/l wchodzi błąd P242F a Vmax wynosi 70 km/h.
Więc wartości zabrudzenia filtra są źle odczytane, albo odczytywane tylko z jednego pida a są trzy.
Brakuje błędu P2458. Pytanie czym były one odczytywane i czy PM były odczytywane ze wszystkich trzech wskaźników?
Jeżeli pojedzie 120 km/h to filtr nie jest jeszcze strasznie mocno zamulony.
Filtr do wypalenia.
Jeżeli pojedzie 120 km/h to filtr nie jest jeszcze strasznie mocno zamulony.
Filtr do wypalenia.
31.07.2014r byłem też u pana Wieśka z Dębicy i pokazało wtedy błędy P242F, P2458 ale nie chciał się wypalić dpf. Komputer w Dębicy taki sam jak w serwisie, pokasował błędy i był wszystko ok, ale po 600km znowu mruganie.
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
Jak ma taki sam komputer jak w serwisie, to dziwne rzeczy się dzieją... 
Po pierwsze jeszcze raz odczytać błędy i jeżeli są te same to wypalić filtr i zmienić styl jazdy... Nie męczyć auta na niskich obrotach jadąc autostradą czy trasą szybkiego ruchu...
Po pierwsze jeszcze raz odczytać błędy i jeżeli są te same to wypalić filtr i zmienić styl jazdy... Nie męczyć auta na niskich obrotach jadąc autostradą czy trasą szybkiego ruchu...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mnie również spotkała taka sama przygoda. Wczoraj około 140 km od domu od razu migający DPF, kontrola trakcji i MIL, więc internet, serwis Wrocław Auto Jaremko. Błąd P242F-FF, błąd P2458-FF i różnica ciśnień 3,63 KPa więc filtr zabity całkowicie. Wypalanie + podłączenie do kompa 260 zł. Auto odebrane po 4 godzinach oczekiwania. Więc w trasę nad morze. Niestety 35 km od Zielonej Góry to samo. Cóż było robić. Sobota po 14 wszystko pozamykane, assistance tylko wypadkowy. Nawrotka i ponad 200 km w trybie awaryjnym do domciu- dojechał wszystko pięknie działa oprócz oczywiście trybu serwisowego do 120 km/h i brak mocy. Rozmawiałem z mechanikiem z Auto Jaremko i zaczynają podejrzewać paliwo. Wtryski nie leją, wszystko chodziło jak należy wypalanie DPF odbyło się prawidłowo około 10 dni temu. A problem pokazał się po ostatnim tankowaniu na Orlenie. 2x zatkany filtr po przejechaniu 250 km.
Teraz szukam już tylko kogoś do wycięcia DPF. Czy ktoś zna takie firmy jak:
1. PPHU ELPROCAR
Szalejów Górny 147 A
2. Soft tuning
MAĆKOWIAK PIOTR
Kłodzko ul. Mariańska 2
3. HAZZAX
inż. Sebastian Iżycki
ul.Świętojańska 7
48-303 NYSA
4. Elektronika Samochodowa – Game Center
Piłsudskiego 62g
48-303 Nysa
Proszę o ewentualne opinie – PILNIE
! 
Poszło do warsztatów
1. PPHU ELPROCAR
Szalejów Górny 147 A
2. Soft tuning
MAĆKOWIAK PIOTR
Kłodzko ul. Mariańska 2
3. HAZZAX
inż. Sebastian Iżycki
ul.Świętojańska 7
48-303 NYSA
4. Elektronika Samochodowa – Game Center
Piłsudskiego 62g
48-303 Nysa
Proszę o ewentualne opinie – PILNIE

Poszło do warsztatów
- Od: 22 cze 2014, 20:49
- Posty: 13
- Skąd: Lądek-Zdrój
- Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość