Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez cmatix » 22 lip 2013, 22:53

Panowie po usunięciu DPF-a jaki olej zalać, czy dalej trzeba drogi Mazdy Dexill , czy moge jakis dobry syntetyk ????
Początkujący
 
Od: 2 cze 2013, 14:04
Posty: 14
Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM

Postprzez uciu » 22 lip 2013, 22:56

cmatix napisał(a):Panowie po usunięciu DPF-a jaki olej zalać, czy dalej trzeba drogi Mazdy Dexill , czy moge jakis dobry syntetyk ????


jeśli około 100-110 za 5l to drogo to jaki olej masz na myśli pisząc "dobry syntetyk", który kosztuje mniej??? Może kujawski?
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez cmatix » 23 lip 2013, 13:13

No jestem po usunięciu DPF-a z mazdy 5, autko chodzi ok nic się nie świeci.
Oprogramowaniem zają się v-tech ul.bierzanowska koło mnie, koszt 1100zł plus wycinka w własnym zakresie. Jak dobrze traficie tłumnikarz odkupi od was dpf i wycinkę ok 150zł będziecie mieli gratis. Dodam że nie mam montowanych emulatorów tylko wszystko programowo.

teraz wymiana oleju. filtróe, podkładek pod wtryskami i przelewem, oraz wymiana uszczelki pod klawiaturą i czyszczenie smoka. koszt wszystkiego 480-500zł.
Początkujący
 
Od: 2 cze 2013, 14:04
Posty: 14
Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM

Postprzez Megan » 28 lip 2013, 18:49

No i znów zaczął migać dpf. Muszę zatem odwiedzić serwis mazdy w Bielsku-Białej, bo jestem aktualnie w rodzinnych stronach.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2013, 12:39
Posty: 19
Auto: Mazda 5

Postprzez Megan » 28 lip 2013, 18:57

To niestety nie inspekcja olejowa. Niestety nadal nie wiem dlaczego dpf okresowo miga.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2013, 12:39
Posty: 19
Auto: Mazda 5

Postprzez Wojtek » 28 lip 2013, 20:44

krotkie pytanie:
Jakie bledy sa?

(tylko nie pisz, ze ich nie ma przy migajacej kontrolce DPF)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Megan » 28 lip 2013, 20:47

Wojtek napisał(a):krotkie pytanie:
Jakie bledy sa?

(tylko nie pisz, ze ich nie ma przy migajacej kontrolce DPF)


Właśnie miga okresowo i gdy pojechałam do polecaneo magika nie znalazł błędów żadnych, przy okazji poprosilam o wykasowanie inspekcji olejowej. Zaczęło migać znów po tygodniu.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2013, 12:39
Posty: 19
Auto: Mazda 5

Postprzez Wojtek » 28 lip 2013, 20:50

powinny byc w oczekujacych... i zamrozonych ramkach :|
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Megan » 28 lip 2013, 21:29

No właśnie nie było NIC, co bardzo zdziwiło magika i rzetelnie wszystko posprawdzał. W sumie to jak do tej pory migała kontrolka tylko w niedziele, dziwne :D
Początkujący
 
Od: 21 lip 2013, 12:39
Posty: 19
Auto: Mazda 5

Postprzez Wojtek » 28 lip 2013, 21:36

abys nie zapomnial sie pomodlic za autko ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 28 lip 2013, 22:20

No pewnie dlatego, że w sobotę ksiądz święcił samochody – w końcu Krzysztofa było, a Twojego nie było :)

A tak na poważnie – to awaria jakakolwiek wyświetlana na desce musi dawać błąd w komputerze: ciągły (awaria jest i była) lub nieciągły zapisany do pamięci (awaria była, ale w tej chwili jej nie ma).
Jeśli magik mówi że nic nie ma to niech zmieni sprzęt. Gdyby w serwisie Mazdy powiedzieli Ci że błędu nie ma to bym uwierzył, ale odnośnie mechaników to na ul. Paproci w Krakowie jest jeden serwis co po podłączeniu komputera (jak mi migała lampka DPF) nic nie wyszło. Wymienił sprzęt na inny i prawidłowo zdiagnozował problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Megan » 30 lip 2013, 21:21

Serwis znalazł jeden błąd: nieprawidłowo podłączone przewody podciśnieniowe do zawodu sterującego turbosprezarką. Hmmm ale co z dpf? Magik serwisowy nie widział możliwości żeby ww błąd wpłynął na filtr. No to zobaczymy czy dpf znów zacznie migać.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2013, 12:39
Posty: 19
Auto: Mazda 5

Postprzez Wojtek » 30 lip 2013, 21:50

juz wspominalem wczesniej, ze kontrolka DPF nie tylko oznacza blad (zapchanie filtra) :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Megan » 4 sie 2013, 22:40

Dziś trasa 400km dpf nie mruga uffffff :)
Ale za to tempomat nie działa wrrrrrrr
Idę szukać na forum możliwych przyczyn
Początkujący
 
Od: 21 lip 2013, 12:39
Posty: 19
Auto: Mazda 5

Postprzez Pepson » 5 sie 2013, 12:40

jestem tu nowy wiec na poczatek witam wszystkich:)
Niedawno zakupilem mazde5 a wczoraj zaswiecila mi sie kontorlka DPF a potem zaczela mrugac. Jutro jade na serwis i zobaczymy co to jest.
A w miedzy czasie znalazlem taki link jak zresetowac mrugajaca kontorlke DPF moze ktos juz probowal wczesniej? oto link do filmiku http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss

Pozdrawiam

Dopisano 6 sie 2013, 19:41:

dla zainteresowanych rozmawialem dzis w serwisie mazdy w Szczecinie i jak ktos chce to usuwaja DPF kwota 2600
Pepson
 

Postprzez cmatix » 7 sie 2013, 11:41

W servisie usuwają dpfa :) :) :)
Jakieś cuda w naszym kraju się dzieją, pierwsze coś takiego słysze. Ja miałem zatkanego w iment i chcieli czyścić chemicznie bez gwarancji że się powiedzie wiec dałem 1200zł i mam spokó i lżejsze autko o 3kg. :D

No i przy tym pięknie zarabiają ponad 1000zł wiecej niż wszyscy...
Początkujący
 
Od: 2 cze 2013, 14:04
Posty: 14
Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM

Postprzez rogaloo » 4 lis 2013, 13:04

Witam wszystkich serdecznie.
Od kilku dniu zaczęła mrugać kontrolka DPF (auto nie straciło na mocy).
Po podpięciu do kompa u jakiegoś "magika" wyskoczył błąd:
P2459 – częstotliwość regeneracji filtra cząstek – nieciągły.
Powiedział, że nie może tego zresetować i polecił dać aucie " po garach".
Czy ktoś może mi pomóc?
Z góry dziękuję.

Dopisano 4 lis 2013, 13:16:

Z tego co wyczytałem, ten błąd (P2459) oznacza nieskasowaną inspekcję olejową.
Będę próbował sam ją skasować.
rogaloo
 

Postprzez smile » 4 lis 2013, 18:47

rogaloo napisał(a):Powiedział, że nie może tego zresetować i polecił dać aucie " po garach".

Niech ten magik sam sobie da po garze <glupek2> <glupek2> <glupek2> :)

P2459 – olej do wymiany i inspekcja olejowa do skasowania.
Zawsze te czynności należny robić w parze!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bart5150 » 2 sty 2014, 19:09

Witam Serdecznie Forumowiczow i uzytkownikow Mazd. Dzieki Wam juz udalo mi sie troche poszerzyc wiedze o wlasnym pojezdzie. Problem jak sie domyslam dosc czesty. DPF <płacze>

opisze w skrocie co gdzie i jak. rok temu zakupilem Mazde 5 z 2006.od razu wymienilem olej na taki do DPFu. w marcu 2013 mialem pierwszy problem z dpf i byl on wypalany w sewisie ( wymiana oleju na mazdowski bo podobno Mazdy sa czule na olej, czyszczenie smoka,demontaz filtra i czyszczenie w roztworze ,+ wymiana podkladek pod wtryskami ). przyjemnosc za duza kase. zrobilem 15 tys km troche trasy i przed sw z przyczepa przejechalem w weekend 1000 km ( KRK>LODZ>POZNAN>KRK ) i zapalila mi sie migajaca kontrolka. w zwiazku ze nie mialem zbytnio czasu na komupter umowilem sie na wizyte zaraz przed sw w rodzinnym miescie. w drodze z KRK do Gorzowa Wlkp. zalaczyl sie tryb awaryjny. dojechalem. Wymienilem ojej. wypalilem filt i w drodze po sw problem sie pojawil tyle ze szybciej. najpier migajacy DPF a po 30km awaryjny tryb.

diagnoza w Mazdzie ze sonda za katalozatorem. Wykonalem troche telefonow ale rozne opcje slyszalem. Ogolnie chce to ..... wyciac i jezdzic. ale :

musze miec sonde zeby wyciac DPF

w jednym miejscu slyszalem ze musi to byc oryginalna ( koszt 2200 zl ) bo zadna inna nie pasuje

ale ze moze mozna wyciac DPF i usunac go z komputera wraz z sonda;

a w innym ze musi byc sonda ale ze zamiennik ( koszt 600 zl ) tez pasuje tylko musi miec dluzsze kable.

Czy ktorys z Was ma jakas wiedze na ten temat albo mial podobny problem. Ciezko sluchac mechanikow jesli kazdy ma troche inna teorie.

PS. i czy rzeczywiscie ten olej to taki wazny ?? bo dostalem ostatnio Shella Ultra cos tam 5W30 do DPF ale podobno on jest nie tego bo musi byc Mazdowski bo on ma C1 cos tam w sobie wiecej popiolu a mechanik jeden mi mowil ze ten wlasnie mazdowski jest sredni przez to ze ma duzo popiolu wiec juz sam zglupialem.

dzieki za uwage i licze na szczesliwe ( = w rozsadnej cenie ) zakonczenie problemu.

Bartek
bart5150
 

Postprzez iwi » 3 sty 2014, 00:44

CześćBartku.
Czytam ten trochę zakręcony post i się pogubiłem z tym olejem.
To w końcu lałeś Dexelia DPF czy Shell? Zresztą to nieważne bo po wycięciu nie będziesz miał obostrzeń odnośnie oleju dot sadzy. Ale powtarzam co wszyscy mechanicy mówią, że żaden silnik nie lubi zmian oleju. Jeśdzij zawsze na tym co leje fabryka.

Podjedź w Krakowie na ul. Bieżanowską albo obok Kęt http://fhujbtuning.pl
Ja robiłem w tym drugim, ale słyszałem że w końcu na Bieżanowskiej też się nauczyli.
My będziemy zgadywać czy sonda jest potrzebna czy nie, a tam nawet telefonicznie wszystkiego się dowiesz. Przy okazji Chiptunning możesz sobie zrobić.
Ważne jest to, żeby nie montowali CI symulatora DPFu tylko żeby zrobili zmianę w programie silnika.

A z ciekawości to dowiedziałem się dzisiaj, że nie tylko w M5 są problemy z DPFem. Kumpel (bardzo bogaty zresztą) kupił 2 lata temu M6. Ledwo co się gwarancja skończyła i wywalił to ustrojstwo. Mimo, że robi bardzo dużo km po trasie to i tak filtr musiał czyścić w serwisie przynajmniej raz na kwartał. Gwarancja się skończyła i żegnaj "zmoro nieczysta" – i teraz wreszcie zaczął się cieszyć autem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy