Mrugająca kontrolka DPF
cmatix napisał(a):Panowie po usunięciu DPF-a jaki olej zalać, czy dalej trzeba drogi Mazdy Dexill , czy moge jakis dobry syntetyk??
jeśli około 100-110 za 5l to drogo to jaki olej masz na myśli pisząc "dobry syntetyk", który kosztuje mniej??? Może kujawski?
No jestem po usunięciu DPF-a z mazdy 5, autko chodzi ok nic się nie świeci.
Oprogramowaniem zają się v-tech ul.bierzanowska koło mnie, koszt 1100zł plus wycinka w własnym zakresie. Jak dobrze traficie tłumnikarz odkupi od was dpf i wycinkę ok 150zł będziecie mieli gratis. Dodam że nie mam montowanych emulatorów tylko wszystko programowo.
teraz wymiana oleju. filtróe, podkładek pod wtryskami i przelewem, oraz wymiana uszczelki pod klawiaturą i czyszczenie smoka. koszt wszystkiego 480-500zł.
Oprogramowaniem zają się v-tech ul.bierzanowska koło mnie, koszt 1100zł plus wycinka w własnym zakresie. Jak dobrze traficie tłumnikarz odkupi od was dpf i wycinkę ok 150zł będziecie mieli gratis. Dodam że nie mam montowanych emulatorów tylko wszystko programowo.
teraz wymiana oleju. filtróe, podkładek pod wtryskami i przelewem, oraz wymiana uszczelki pod klawiaturą i czyszczenie smoka. koszt wszystkiego 480-500zł.
- Od: 2 cze 2013, 14:04
- Posty: 14
- Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM
Wojtek napisał(a):krotkie pytanie:
Jakie bledy sa?
(tylko nie pisz, ze ich nie ma przy migajacej kontrolce DPF)
Właśnie miga okresowo i gdy pojechałam do polecaneo magika nie znalazł błędów żadnych, przy okazji poprosilam o wykasowanie inspekcji olejowej. Zaczęło migać znów po tygodniu.
- Od: 21 lip 2013, 12:39
- Posty: 19
- Auto: Mazda 5
No pewnie dlatego, że w sobotę ksiądz święcił samochody – w końcu Krzysztofa było, a Twojego nie było 
A tak na poważnie – to awaria jakakolwiek wyświetlana na desce musi dawać błąd w komputerze: ciągły (awaria jest i była) lub nieciągły zapisany do pamięci (awaria była, ale w tej chwili jej nie ma).
Jeśli magik mówi że nic nie ma to niech zmieni sprzęt. Gdyby w serwisie Mazdy powiedzieli Ci że błędu nie ma to bym uwierzył, ale odnośnie mechaników to na ul. Paproci w Krakowie jest jeden serwis co po podłączeniu komputera (jak mi migała lampka DPF) nic nie wyszło. Wymienił sprzęt na inny i prawidłowo zdiagnozował problem.
A tak na poważnie – to awaria jakakolwiek wyświetlana na desce musi dawać błąd w komputerze: ciągły (awaria jest i była) lub nieciągły zapisany do pamięci (awaria była, ale w tej chwili jej nie ma).
Jeśli magik mówi że nic nie ma to niech zmieni sprzęt. Gdyby w serwisie Mazdy powiedzieli Ci że błędu nie ma to bym uwierzył, ale odnośnie mechaników to na ul. Paproci w Krakowie jest jeden serwis co po podłączeniu komputera (jak mi migała lampka DPF) nic nie wyszło. Wymienił sprzęt na inny i prawidłowo zdiagnozował problem.
Serwis znalazł jeden błąd: nieprawidłowo podłączone przewody podciśnieniowe do zawodu sterującego turbosprezarką. Hmmm ale co z dpf? Magik serwisowy nie widział możliwości żeby ww błąd wpłynął na filtr. No to zobaczymy czy dpf znów zacznie migać.
- Od: 21 lip 2013, 12:39
- Posty: 19
- Auto: Mazda 5
jestem tu nowy wiec na poczatek witam wszystkich:)
Niedawno zakupilem mazde5 a wczoraj zaswiecila mi sie kontorlka DPF a potem zaczela mrugac. Jutro jade na serwis i zobaczymy co to jest.
A w miedzy czasie znalazlem taki link jak zresetowac mrugajaca kontorlke DPF moze ktos juz probowal wczesniej? oto link do filmiku http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss
Pozdrawiam
Dopisano 6 sie 2013, 19:41:
dla zainteresowanych rozmawialem dzis w serwisie mazdy w Szczecinie i jak ktos chce to usuwaja DPF kwota 2600
Niedawno zakupilem mazde5 a wczoraj zaswiecila mi sie kontorlka DPF a potem zaczela mrugac. Jutro jade na serwis i zobaczymy co to jest.
A w miedzy czasie znalazlem taki link jak zresetowac mrugajaca kontorlke DPF moze ktos juz probowal wczesniej? oto link do filmiku http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss
Pozdrawiam
Dopisano 6 sie 2013, 19:41:
dla zainteresowanych rozmawialem dzis w serwisie mazdy w Szczecinie i jak ktos chce to usuwaja DPF kwota 2600
-
Pepson
W servisie usuwają dpfa
Jakieś cuda w naszym kraju się dzieją, pierwsze coś takiego słysze. Ja miałem zatkanego w iment i chcieli czyścić chemicznie bez gwarancji że się powiedzie wiec dałem 1200zł i mam spokó i lżejsze autko o 3kg.
No i przy tym pięknie zarabiają ponad 1000zł wiecej niż wszyscy...
Jakieś cuda w naszym kraju się dzieją, pierwsze coś takiego słysze. Ja miałem zatkanego w iment i chcieli czyścić chemicznie bez gwarancji że się powiedzie wiec dałem 1200zł i mam spokó i lżejsze autko o 3kg.
No i przy tym pięknie zarabiają ponad 1000zł wiecej niż wszyscy...
- Od: 2 cze 2013, 14:04
- Posty: 14
- Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM
Witam wszystkich serdecznie.
Od kilku dniu zaczęła mrugać kontrolka DPF (auto nie straciło na mocy).
Po podpięciu do kompa u jakiegoś "magika" wyskoczył błąd:
P2459 – częstotliwość regeneracji filtra cząstek – nieciągły.
Powiedział, że nie może tego zresetować i polecił dać aucie " po garach".
Czy ktoś może mi pomóc?
Z góry dziękuję.
Dopisano 4 lis 2013, 13:16:
Z tego co wyczytałem, ten błąd (P2459) oznacza nieskasowaną inspekcję olejową.
Będę próbował sam ją skasować.
Od kilku dniu zaczęła mrugać kontrolka DPF (auto nie straciło na mocy).
Po podpięciu do kompa u jakiegoś "magika" wyskoczył błąd:
P2459 – częstotliwość regeneracji filtra cząstek – nieciągły.
Powiedział, że nie może tego zresetować i polecił dać aucie " po garach".
Czy ktoś może mi pomóc?
Z góry dziękuję.
Dopisano 4 lis 2013, 13:16:
Z tego co wyczytałem, ten błąd (P2459) oznacza nieskasowaną inspekcję olejową.
Będę próbował sam ją skasować.
-
rogaloo
rogaloo napisał(a):Powiedział, że nie może tego zresetować i polecił dać aucie " po garach".
Niech ten magik sam sobie da po garze



P2459 – olej do wymiany i inspekcja olejowa do skasowania.
Zawsze te czynności należny robić w parze!
Witam Serdecznie Forumowiczow i uzytkownikow Mazd. Dzieki Wam juz udalo mi sie troche poszerzyc wiedze o wlasnym pojezdzie. Problem jak sie domyslam dosc czesty. DPF
opisze w skrocie co gdzie i jak. rok temu zakupilem Mazde 5 z 2006.od razu wymienilem olej na taki do DPFu. w marcu 2013 mialem pierwszy problem z dpf i byl on wypalany w sewisie ( wymiana oleju na mazdowski bo podobno Mazdy sa czule na olej, czyszczenie smoka,demontaz filtra i czyszczenie w roztworze ,+ wymiana podkladek pod wtryskami ). przyjemnosc za duza kase. zrobilem 15 tys km troche trasy i przed sw z przyczepa przejechalem w weekend 1000 km ( KRK>LODZ>POZNAN>KRK ) i zapalila mi sie migajaca kontrolka. w zwiazku ze nie mialem zbytnio czasu na komupter umowilem sie na wizyte zaraz przed sw w rodzinnym miescie. w drodze z KRK do Gorzowa Wlkp. zalaczyl sie tryb awaryjny. dojechalem. Wymienilem ojej. wypalilem filt i w drodze po sw problem sie pojawil tyle ze szybciej. najpier migajacy DPF a po 30km awaryjny tryb.
diagnoza w Mazdzie ze sonda za katalozatorem. Wykonalem troche telefonow ale rozne opcje slyszalem. Ogolnie chce to ..... wyciac i jezdzic. ale :
musze miec sonde zeby wyciac DPF
w jednym miejscu slyszalem ze musi to byc oryginalna ( koszt 2200 zl ) bo zadna inna nie pasuje
ale ze moze mozna wyciac DPF i usunac go z komputera wraz z sonda;
a w innym ze musi byc sonda ale ze zamiennik ( koszt 600 zl ) tez pasuje tylko musi miec dluzsze kable.
Czy ktorys z Was ma jakas wiedze na ten temat albo mial podobny problem. Ciezko sluchac mechanikow jesli kazdy ma troche inna teorie.
PS. i czy rzeczywiscie ten olej to taki wazny
bo dostalem ostatnio Shella Ultra cos tam 5W30 do DPF ale podobno on jest nie tego bo musi byc Mazdowski bo on ma C1 cos tam w sobie wiecej popiolu a mechanik jeden mi mowil ze ten wlasnie mazdowski jest sredni przez to ze ma duzo popiolu wiec juz sam zglupialem.
dzieki za uwage i licze na szczesliwe ( = w rozsadnej cenie ) zakonczenie problemu.
Bartek
opisze w skrocie co gdzie i jak. rok temu zakupilem Mazde 5 z 2006.od razu wymienilem olej na taki do DPFu. w marcu 2013 mialem pierwszy problem z dpf i byl on wypalany w sewisie ( wymiana oleju na mazdowski bo podobno Mazdy sa czule na olej, czyszczenie smoka,demontaz filtra i czyszczenie w roztworze ,+ wymiana podkladek pod wtryskami ). przyjemnosc za duza kase. zrobilem 15 tys km troche trasy i przed sw z przyczepa przejechalem w weekend 1000 km ( KRK>LODZ>POZNAN>KRK ) i zapalila mi sie migajaca kontrolka. w zwiazku ze nie mialem zbytnio czasu na komupter umowilem sie na wizyte zaraz przed sw w rodzinnym miescie. w drodze z KRK do Gorzowa Wlkp. zalaczyl sie tryb awaryjny. dojechalem. Wymienilem ojej. wypalilem filt i w drodze po sw problem sie pojawil tyle ze szybciej. najpier migajacy DPF a po 30km awaryjny tryb.
diagnoza w Mazdzie ze sonda za katalozatorem. Wykonalem troche telefonow ale rozne opcje slyszalem. Ogolnie chce to ..... wyciac i jezdzic. ale :
musze miec sonde zeby wyciac DPF
w jednym miejscu slyszalem ze musi to byc oryginalna ( koszt 2200 zl ) bo zadna inna nie pasuje
ale ze moze mozna wyciac DPF i usunac go z komputera wraz z sonda;
a w innym ze musi byc sonda ale ze zamiennik ( koszt 600 zl ) tez pasuje tylko musi miec dluzsze kable.
Czy ktorys z Was ma jakas wiedze na ten temat albo mial podobny problem. Ciezko sluchac mechanikow jesli kazdy ma troche inna teorie.
PS. i czy rzeczywiscie ten olej to taki wazny
dzieki za uwage i licze na szczesliwe ( = w rozsadnej cenie ) zakonczenie problemu.
Bartek
-
bart5150
CześćBartku.
Czytam ten trochę zakręcony post i się pogubiłem z tym olejem.
To w końcu lałeś Dexelia DPF czy Shell? Zresztą to nieważne bo po wycięciu nie będziesz miał obostrzeń odnośnie oleju dot sadzy. Ale powtarzam co wszyscy mechanicy mówią, że żaden silnik nie lubi zmian oleju. Jeśdzij zawsze na tym co leje fabryka.
Podjedź w Krakowie na ul. Bieżanowską albo obok Kęt http://fhujbtuning.pl
Ja robiłem w tym drugim, ale słyszałem że w końcu na Bieżanowskiej też się nauczyli.
My będziemy zgadywać czy sonda jest potrzebna czy nie, a tam nawet telefonicznie wszystkiego się dowiesz. Przy okazji Chiptunning możesz sobie zrobić.
Ważne jest to, żeby nie montowali CI symulatora DPFu tylko żeby zrobili zmianę w programie silnika.
A z ciekawości to dowiedziałem się dzisiaj, że nie tylko w M5 są problemy z DPFem. Kumpel (bardzo bogaty zresztą) kupił 2 lata temu M6. Ledwo co się gwarancja skończyła i wywalił to ustrojstwo. Mimo, że robi bardzo dużo km po trasie to i tak filtr musiał czyścić w serwisie przynajmniej raz na kwartał. Gwarancja się skończyła i żegnaj "zmoro nieczysta" – i teraz wreszcie zaczął się cieszyć autem.
Czytam ten trochę zakręcony post i się pogubiłem z tym olejem.
To w końcu lałeś Dexelia DPF czy Shell? Zresztą to nieważne bo po wycięciu nie będziesz miał obostrzeń odnośnie oleju dot sadzy. Ale powtarzam co wszyscy mechanicy mówią, że żaden silnik nie lubi zmian oleju. Jeśdzij zawsze na tym co leje fabryka.
Podjedź w Krakowie na ul. Bieżanowską albo obok Kęt http://fhujbtuning.pl
Ja robiłem w tym drugim, ale słyszałem że w końcu na Bieżanowskiej też się nauczyli.
My będziemy zgadywać czy sonda jest potrzebna czy nie, a tam nawet telefonicznie wszystkiego się dowiesz. Przy okazji Chiptunning możesz sobie zrobić.
Ważne jest to, żeby nie montowali CI symulatora DPFu tylko żeby zrobili zmianę w programie silnika.
A z ciekawości to dowiedziałem się dzisiaj, że nie tylko w M5 są problemy z DPFem. Kumpel (bardzo bogaty zresztą) kupił 2 lata temu M6. Ledwo co się gwarancja skończyła i wywalił to ustrojstwo. Mimo, że robi bardzo dużo km po trasie to i tak filtr musiał czyścić w serwisie przynajmniej raz na kwartał. Gwarancja się skończyła i żegnaj "zmoro nieczysta" – i teraz wreszcie zaczął się cieszyć autem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości