Mrugająca kontrolka DPF
No wiec 201 w servisie zapłaciłem i wyrok dostałem dpf zapachany i juz nawet spaliny ida na olej bo kopci się spod korka . Czyszczenie chemiczne dpfa 1100zł, plus podkładki pod wtryskami i wymiana oleju i przeopalenie dpfu i kalibracja 3000zł – powaliło mnie.
Wiec idzie do wycinki i basta
Wiec idzie do wycinki i basta
- Od: 2 cze 2013, 14:04
- Posty: 14
- Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM
Dobra decyzja. Tylko są różne firmy co to robią.
Jedne polecają symulator DPFa a drugie zmianę w programie komputera.
To drugie rozwiązanie jest wg mnie lepsze, ale sam wybierz, którą wersję wybrać.
To i tak jesteś dobry, że po pierwszych 200zł wywalasz DPFa. Ja się dałem 3x naciąć bo mi się zapychał co 5000km. I za każdym razem jak wyjeżdżałem z serwisu mówili że DPF jest sprawny i że trzeba "inaczej" jeździć. Ponieważ jeździłem w głównej mierze po zakorkowanym mieście więc wierzyłem im, ale w momencie kiedy mi filtr się zapchał na autostradzie po przejechaniu 2000km powiedziałem KONIEC. Więcej go nie czyszczę.
Jedne polecają symulator DPFa a drugie zmianę w programie komputera.
To drugie rozwiązanie jest wg mnie lepsze, ale sam wybierz, którą wersję wybrać.
To i tak jesteś dobry, że po pierwszych 200zł wywalasz DPFa. Ja się dałem 3x naciąć bo mi się zapychał co 5000km. I za każdym razem jak wyjeżdżałem z serwisu mówili że DPF jest sprawny i że trzeba "inaczej" jeździć. Ponieważ jeździłem w głównej mierze po zakorkowanym mieście więc wierzyłem im, ale w momencie kiedy mi filtr się zapchał na autostradzie po przejechaniu 2000km powiedziałem KONIEC. Więcej go nie czyszczę.
Pół roku temu jak się zapytałem na Bieżanowskiej o programowe usunięcie DPFa to gościu (ten z biura) patrzył się na mnie jakbym jakieś herezje wypowiadał, a kilka tygodni wcześniej rozmawiałem z pracownikiem – biuro było już zamknięte – i dowiedziałem się że nie robią programowo bo jeszcze nie umieją lecz wstawiają układ, który "oszukuje" komputer samochodu.
Zanim tam cokolwiek zrobisz popytaj się jak oni to robią.
Zanim tam cokolwiek zrobisz popytaj się jak oni to robią.
Ja chce poprostu nie mieć dpfa i by nie świeciło mi się nic na desce ani teraz ani po 2 latach – zobaczymy. Miałem propozycje usunięcia za 1000zł ale komp może mieć problemy z komunikacją lub pokazywać głupoty.
Jak usuną żle będą mieli mnie codziennie na wizycie bo mieszkam od nich 200m.
Na dodatek trafił się gość który odkupił odemnie wkład filtra za 150zł i robote mam gratis.
Podobno nie każdy filtr skupują ale mój akurat był ok-ceramiczny, a metalowe nic nie i warte.
Jak usuną żle będą mieli mnie codziennie na wizycie bo mieszkam od nich 200m.
Na dodatek trafił się gość który odkupił odemnie wkład filtra za 150zł i robote mam gratis.
Podobno nie każdy filtr skupują ale mój akurat był ok-ceramiczny, a metalowe nic nie i warte.
- Od: 2 cze 2013, 14:04
- Posty: 14
- Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM
Witam,
Dokonwyawliśmy pierwszej wymiany oleju w naszej M5. Olej to shell helix 5w30 ultra extra. Niestety po tej operacji zaczęła nam mrugać lampka filtra cząstek stałych i zaczynam się zastanawiać czy aby ten olej był dobrze dobrany? Samochód jest sprowadzany i mechanicy sugerowali się karteczką która była obok silnika, lecz może to była błędna informacja? Samochód posiadamy od roku i jak do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów.
Dokonwyawliśmy pierwszej wymiany oleju w naszej M5. Olej to shell helix 5w30 ultra extra. Niestety po tej operacji zaczęła nam mrugać lampka filtra cząstek stałych i zaczynam się zastanawiać czy aby ten olej był dobrze dobrany? Samochód jest sprowadzany i mechanicy sugerowali się karteczką która była obok silnika, lecz może to była błędna informacja? Samochód posiadamy od roku i jak do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów.
- Od: 21 lip 2013, 12:39
- Posty: 19
- Auto: Mazda 5
olej musi sprlniac wymogi norm (5W30 dla silnikow z DPF) i tyle, czyli przy filtrze DPF niska zawartosc siarki i niska wartosc sadzy...
sprawdz w watku o olejach w Bazie wiedzy
jezeli wymieniales olej, bo nadszedl juz czas jego wymiany i nie skasowales inspekcji olejowej, to w efekcie bedziesz widzial kontrolke DPF
i po co utrudniac sobie zycie?
sprawdz w watku o olejach w Bazie wiedzy
jezeli wymieniales olej, bo nadszedl juz czas jego wymiany i nie skasowales inspekcji olejowej, to w efekcie bedziesz widzial kontrolke DPF
i po co utrudniac sobie zycie?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Podepnę sie pod temat, bo nawet magik samochodowy miał zagwozdkę. Wymieniłam olej w m5 i po jakichś 30 km zaczął mi migać dpf. Migał przez całą jazdę ok 20km. Po ponownym odpaleniu samochodu po dwóch dniach kontrolka już nie migała ale pojechałam do elektromechnika i tu zonk bo komputer nie wykazuje żadnego błędu. Sprawdzane to było profesjonalnie i sama nie wiem co dalej robić. Jechać do aso? Przy czym elektromechanik twierdzi że aso ma taki sam sprzęt diagnostycznych jak on.
- Od: 21 lip 2013, 12:39
- Posty: 19
- Auto: Mazda 5
Megan napisał(a):Przy czym elektromechanik twierdzi, że aso ma taki sam sprzęt diagnostycznych jak on.
jak ma IDS'a to ma taki sam sprzet jak ASO
jak nie, to moze nie zobaczyc... bledow
migajaca kontrolka DPF nie tylko wskazuje usterki filtra czastek stalych
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości