Jakie oznaczenie silnika Mazda 5 110KM z DPFem 2006r

Postprzez iwi » 30 lip 2011, 00:09

Witajcie
Czy ktoś się orientuje jakie ma oznaczenie silnik w mojej M5 z 2006r.
Przeczytałem całą instrukcją wraz z kartą pojazdu (EG-UBEREINSTIMMUNGSNESCHEINIGUNG) (wypisane jest wszystko, ale nie to jaki jest silnik. Czy to jest Common Rail?
VIN: JMZCR19T66012.....
doczytałem tylko, że literka T na 8 miejscu to słabszy silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez iwi » 30 lip 2011, 22:39

Wygląda na to że to nie jest Common Rail tylko "zwykły" silnik RF7J
Przynajmniej coś takiego jest napisane na alternatorze oraz na tej stronce
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65171
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez bieski » 30 lip 2011, 22:45

iwi napisał(a):Wygląda na to że to nie jest Common Rail tylko "zwykły" silnik RF7J


Silnik rf7J to common rail. Ta mocniejsza wersja to ten sam silnik.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez iwi » 30 lip 2011, 23:07

to czym się różnią silniki 110KM od 143KM?
Chipem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez bieski » 30 lip 2011, 23:39

nie bardzo wiem jak to jest w Mazdzie 5 ale w Mazdzie 6 moc ograniczona jest przez PCM.
Twoj silnik to z pewnością common-rail, ale jak ograniczono te konie to niestety nie wiem.
Podejrzewam ze tak samo jak w przypadku Mazdy 6.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez M5 » 31 lip 2011, 14:33

Różnice w mocy silnika pomiędzy dieslami 110KM a 143KM biorą się z oprogramowania i ustawień sprężarki.
Pozdrawiam
M5 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez iwi » 1 sie 2011, 23:23

A widzę M5, że też masz 110KM. Czy myślałeś przerobić na 143KM?
Jest z tym jakiś kłopot? Ile to może kosztować?
Irek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Piasek » 24 mar 2013, 22:36

Czyli rozumiem iż oba silniki są identycznej konstrukcji: 4-cyl z 16V głowicami. Różnica w mocy wynika z:
– zastosowanego oprogramowania
– różnych turbosprężarek
(zapewne innych wtryskiwaczy i innych ciśnień wtrysku)
Czy obie jednostki są równie trwałe i bezawaryjne czy jednak wersje bardziej wysilone są mniej trwałe ? A może odwrotnie. Czy ktoś może coś napisać na temat ich trwałości ?
– osprzętu silnika
– układu wtryskowego
– turbosprężarek
– układu korbowo-tłokowego

P.S. Temat o silnika diesla stosowanych w Mazdach przeczytałem od dechy do dechy
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 09:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy